По-малко регулации, и повече… пътища, където да има повече зарядни станции. Това е формулата на бизнеса, за да може и електромобилите да станат част от автопарка в България. Това мнение изразиха представители на компании по време на форума „Тех оф томороу“, организиран от Investor.bg. Страната ни стои добре откъм зарядни станции, казват запознатите.
Предизвикателство пред това да има електрически автомобили в България не е само изграждането на инфраструктура за зареждането. В момента у нас има регистрирани около 21 000 електромобила и около 2 200 зарядни станции. Това поставя страната ни сред водещите в Европа по отношение на брой зарядни станции на 100 автомобила, казва Димитър Костадинов.
Основната дейност на неговата фирмата е внос, дистрибуция и поддръжка на стационарни и мобилни станции за зареждане на електромобили. Димитър Костадинов казва, че съотношението брой зарядни станции на 100 автомобила ни поставя на челните позиции в Европа. Но в страната ни има неравномерно развитие на инфраструктурата – зарядни станции и…. пътища, по които да се поставят те.
Европейските свръхрегулации също пречат, казва Петър Николов, чиято фирма прави софтуер за зарядни станции.
Затова това Петър Николов казва, че е реалистична европейската цел до 2030-а година да има три и половина милиона зарядни станции на континента. Деница Даверова също вижда проблем в регулациите, които пречат да развива бизнеса си. Но фокусираната върху развитието на компанията си за електрическата мобилност Даверова е повече оптимист за развитието на електромобилния сектор и у нас. Примерът е с приложение, което улеснява намирането на зарядните станции…
Аргументите променят мненията дори и на хората, които сега използват коли на бензин, обяснява Деница Даверова. И ги слага в особената група ентусиасти, които се увеличават с 20-30 процента на годишна база. Не такъв обаче е ентусиазмът за използването на електрически камиони, казва Милен Сталев от представителството у нас на голяма германска автомобилна марка за интереса на българските товарни компании да ползват електрически камиони.
Поне на разстояния над 300 и над 500 километра. Като фактор от една страна е нужната инфраструктура за зареждане. Запознати казват, че по европейската програма "ДРАЙВ Е" тази година на континента е обявено изграждането на 1400 зарядни точки за камиони. Те трябва да са готови до 2028-а. 100 от са в България.
Две зарядни станции от по един мегават зарядна мощност се строят сега в България. И ще заработят в рамките на годината, казва Милен Сталев. Според него това са първи стъпки към възможността товарните превози на големи разстояния също да бъдат възможни с електрически камиони.
Всички от сферата на бизнеса виждат потенциала на превозните средства, задвижвани с електричество. На инфраструктурата и евентуално на регулациите. Но какво е бъдещето - обобщава Мирчо Мирев от технологичната компания, която в началото на месеца стана втората българска фирма, с пазарна оценка над 1 милиард долара.
Кирил Петков все още не е депозирал в НС оставката си като депутат. От "Продължаваме промяната" съобщиха, че това ще се случи в понеделник. Че ще се оттегли като депутат и като съпредседател на партията, Петков съобщи на извънредна пресконференция в сряда. Тогава той обясни, че мотивите му са заради грешка в кадровата политика, а не заради..
Политическото ръководство на Русия планира да намали военните разходи през следващите години, обяви президентът Владимир Путин, предава Ройтерс: "Ние планираме съкращаване на разходите за отбрана и през следващата година, и след още една година, и за близките три години също. Засега няма окончателни договорености между министерствата на..
Два пожара гасиха огнеборците от Благоевград и Симитли в късния следобед. Сухи треви и храсти се запалиха край село Церово , като огънят засегна и лозови масиви. В района на село Черниче , община Симитли, пожар възникна в земеделски земи, които са в непосредствена близост до ферма. Разрастването му към близката гора беше предотвратено..
Трети национален протест "Бъдеще в България" се проведе в София - пред Министерството на здравеопазването излязоха млади лекари, стажанти и студенти по медицина, за да настояват за подобряване на условията на труд, увеличаване на заплащането, мотивиращи условия за следдипломно обучение, създаване на дългосрочна стратегия за задържане на медицинските..
"Принципна позиция на Министерството на здравеопазването е, че лекарите, както и всички медицински специалисти, трябва да получават справедливи и достойни възнаграждения, обаче министърът на здравеопазването няма правомощия да определя минималните възнаграждения в лечебните заведения (с изключение на второстепенните разпоредители с бюджет), тъй като..
Членове на Европейския парламент ще настояват да има отделен бюджет и европейска стратегия за туризма. Това заявиха евродепутати от България и Хърватия на конференция край Разлог, посветена на бъдещето на най-силната индустрия в България и Европа, в която участваха ресорният министър Мирослав Боршош, представители на бизнеса и местните власти...
Президентската институция вече седем месеца не дава отговор на предложенията от външно министерство за освобождаване и назначаване на посланици. Става дума за дипломатическите ни мисии в Гърция, Италия, Швейцария, Португалия, Катар и Казахстан, както и за постоянното представителство към ООН във Виена, посочи министър Георг Георгиев по време..
От 1 юли т. г. започваме с плащанията за саниране на многофамилни сгради. Направили сме цялата организация и тези с анекси, дори в Габрово..
Системата на здравеопазване е в колапс и тук трябва политическо решение. На 2 юли има кръгла маса и ако не се случи промяна, ние подготвяме и..
"България се управлява от мафия, много по-тежка от Коза ностра . Досега не сме чули ЕС да иска от Коза ностра данни за развитието на икономиката на..