Подредени са почти 90 платна от близо 30 художници, които се срещат за първи път. Творбите са от 70-те и 80-те години до наши дни. Повечето са дарения и се пазят във фонда на музея.
Експозицията е озаглавена "Светлата страна на живота" заради наивистичния почерк на творците и скритото намигване във визуалния език на авторите.

Обединяващи за всички творби са ведрината, която излъчват и позитивното настроение. Наивизмът прониква на художествената сцена в началото на 20 век, като ранните творби са дело на нешколувани автори, отличават се с нарушена перспектива и ярки, сурови цветове.
Днес този стил не бива да бъде отъждествяван с аматьорското изкуство, подчертава кураторът на изложбата Даниела Осиковска. По думите ѝ, в съвременността няма "точни граници, теглилки и мерилки за определено течение".

В изложбата са представени платна на Ради Неделчев, Кеазим Исинов, Ганчо Карабаджаков, Дария Василианска - все разпознаваеми автори, гостували в Дома на хумора, някои от тях лауреати на Биеналето на хумора и сатирата в изкуствата, посочва Димка Колева от отдел "Експозиционна дейност".
Празници и обичаи, семейни ценности и традиции са част от темите в творчеството на авторите, послужили си с четката, за да изразят директно чувства, настроения, мечти и фантазии.
На откриването на изложбата публиката ще има възможност да се срещне с някои от авторите, участници в експозицията.
Изложбата може да се разгледа до 10 януари догодина.
Повече по темата чуйте в звуковия файл.
Снимки: Велина Махлебашиева

“Никога не съм вярвал, че е възможно “Опералия” да се случи в България! Толкова смела мечта надали някой от нас може да сътвори! Благодарен съм на колегата Соня Йончева !“ Това каза за БНР тенорът и заместник-министър на културата Георги Султанов, който връчи специални награди на Министерството на културата на двама от финалистите в..
По повод предстоящия концерт на 21 ноември и представянето на новия албум, с които Детският радиохор отбелязва 65 години от своето създаване, гост в студиото на предаването "Рано в неделя" бе маестра Венеция Караманова, главен диригент на състава. "Тази година е наистина специална за нас. Юбилеят ни провокира да направим възможно най-пъстър сезон...
По повод изложбата, която бе открита в сградата на Столичната община, Александра Чолакова разказва за инициативата, посветена на децата с дислексия и другите специфични обучителни трудности. „Това е пътуваща изложба, която вече имаше няколко отправни точки – Народното събрание, Министерството на образованието и науката, Регионалния център за..
Алеята на славата в Тутракан – едно от емблематичните места в Крайдунавския парк – продължи да попълва своята историческа памет. На 12 ноември бе открита четвъртата паметна плоча, посветена на поетесата Пенка Цанева – Бленика (1899 – 1978), родена в Тутракан и оставила значима следа в българската литература. Идеята за Алеята на славата бе на кмета..
На 12 ноември от 17:30 ч. писателката Мариана Кирова представи новото си издание „Приключенията на една блондинка“ пред приятели и почитатели на среща с автограф и „чаша вино“. Книгата представляваше второ издание на едноименния роман, като в нея бяха включени и разкази и новели. Един от разказите, озаглавен „Операция Актиния“, бе носител на първа..
Миналото като възможност за бъдещето и връзката между аналоговото и дигиталното са сред основните послания на художествената инсталация „Пространство и етажи“, представена в Младежкия дом във Враца. Нейният автор е популярният дигитален артист Илиян Стойчев. Инсталацията обединява десет стари телевизора, които възпроизвеждат от DVD устройства кратки..
„Да излезеш от кожата си“ е названието на тазгодишното биенале на Съюза на йерусалимските художници. Почти всички творби, подготвени специално за форума, бяха отхвърлени от кураторката Тали Бен-Нун , което се превърна в неочаквана провокация и вдъхновение за нови търсения. Идеята на изложбата е да насочи вниманието не към завършената творба,..
Очаква ни много, много тежка 2026 г. от икономическа гледна точка, много тежка година, защото с този ръст на заеми – над 20 млрд. лв., ще надскочим..
За всеки разумен външен наблюдател, за всеки магистрат в системата е ясно, че има нещо, което определяме като омерта – мълчание за процеси, които са..