Младата актриса се завърна за малко от Лондон, където живее и работи напоследък, за да репетира моноспектакъла „Глас” в Народния театър под режисурата на Стоян Алексиев. Постановката по пиесата на Елена Алексиева е посветена на оперната певица Виктория Глас, поела отговорността да бъде „двойничка” и дубльорка на оперната прима Мария Калас.
„Глас” е една от първите ми пиеси и първата монодрама, която написах. Появи се ненадейно и не спря да ме изненадва до самия си финал. Това бе от ония не толкова чести случаи в писането, когато още от началото героят се ражда пълнокръвен и завършен, проявява характер и собствена посока, и на автора не му остава друго, освен да му се довери и да го следва. Точно тази неистова воля най-силно харесвам у Виктория Глас. Абсолютният отказ да се съобразява с обстоятелствата, включително и с желанията на своя тъй наречен автор. Впоследствие често са ми задавали въпроса с какво ме е привлякла толкова популярната личност на великата Калас. Ами с нищо. Защото „Глас” изобщо не е за Калас. Тя е за онези уж невидими хора в изкуството, без които то изобщо не би съществувало. За техните незабележими драми. За смехотворните им страхове. За трагичните им провали. За обречените им битки, от които никой не се интересува и които винаги изглеждат изгубени, още преди да са започнали. Виктория Глас обаче печели своята битка. И го прави елегантно, нахално, с люта самоирония и своеобразен финес. Вероятно защото няма какво да губи. И защото най-великите победи се печелят именно от обречените, споделя авторката на пиесата.
В екипа, създал спектакъла, са още сценографът Венелин Шурелов, художникът на костюмите Елица Георгиева и композиторът Калин Николов.
Премиерните представления на „Глас” са в петък (13 февруари) и в събота (14 февруари) на камерната сцена на четвъртия етаж в Народния театър „Иван Вазов”.
Доц. д-р Владимир Златарски представя в "Артефир" документалното изследване на германския журналист Хералд Йенер, озаглавено "Вълче време. Германия и германците 1945 – 1955". По думите на доц. Златарски, който заедно с проф. Богдан Мирчев, е консултант на изданието, книгата представлява сериозно явление на нашия книжен пазар. "Това е..
Срещнахме ги в пълен състав на петото издание на чудесния фестивал "Хисарлъка Expirience", където, под една шатра накичена с красиви тениски, торбички и други неща, те, заедно със своите съмишленици и ментори, очакваха малки и големи да се потопят в чудния свят на древното източно изкуство оригами. "Те" са Лили Гогова, нейният съпруг Николай и двете..
В редакция "Хумор и сатира" следим какво става не само у нас, но най-вече по света, защото оттам може да падне нещо полезно, ценно или вкусно. За една възможност от далечна Япония ще разкажем в неделя веднага след новините в 18 часа, когато ще чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос", изпети от Климент..
"Джордж Оруел – по следите на пророка" е книга на журналистката, преводачка и преподавателка Клери Костова - Балцер, която живее от години във Великобритания. Там тя е част от обществото на Оруел и предлага на българските читатели свое изследване на непознати факти от живота на писателя. "Когато завършва Итън, Оруел заминава в Бирма, където пет..
"Хроники от Ателието. 130 години Васил Захариев – творец, учител, изследовател" – изложбата е на Регионалния исторически музей София и се открива тази вечер (17 юли) в 18 часа. Васил Захариев е график, бил е ректор на Художествената академия, преподавател, интересувал се е от изкуството на Българското възраждане, а изложбата, която има дълъг живот..
Съвпаденията, случайностите и причините за неработещата съдебна система у нас коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" адв. Велислава..
"Джордж Оруел – по следите на пророка" е книга на журналистката, преводачка и преподавателка Клери Костова - Балцер, която живее от години във..
Възможно ли е Deep Fakes да доведат до колапс в общественото доверие в истината? Как Deep Fakes могат да се превърнат в "game changer" за политическите..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg