На 14 април в рубриката „Неделен радиотеатър“ от 16 часа слушателите ще бъдат изненадани от една свежа криминална история, разиграла се насред бурна снежна виелица. Автор на загадъчния разказ е Ема Смит, публикуван през 1981 г. от изд. „Отечество“, специализирано за детско-юношеска литература. Драматизацията на романа е дело на Пламен Кузманов – един от някогашните дейци на радиотеатъра, специализирал се в адаптиране на криминални истории за слушане. Негова е и друга драматизация от същия жанр – „Часът на мъртвите“ по Боало-Нарсьожак.
Интригата в „Кой знае защо“ е доста по-невинна от интригите в романите на двамата френски автори, макар че и тук има убийство, опити за убийство и зловещи персонажи. Снежната буря прекъсва комуникациите, главната героиня – ученичка-тийнейджърка, освен че трябва да се грижи за овцете на съседа на баба си, трябва и да се справи с попълзновенията на злодей, пресякъл океана, за да извърши пъкленото си дело. Разбира се, накрая всичко свършва…
Не, няма да издаваме как свършва, нека не разваляме удоволствието на радиослушателите, които ще се наследят на изящната и добре построена криминална история, в която приключенията следват едно след друго.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Тоталния разпад на обществения диалог, речевата агресия и върховенството на политическото клише коментират в предаването "Мрежата" д -р Антоанета..
В рубриката "Културен отпечатък" на Terra Култура фаготистът Георги Шашиков сподели своята вдъхновяваща история – история, в която музиката не е..
Започва седмото издание на Международния фестивал на музиката и изкуствата Jam on the River. Мотото на форума тази година е "Свободата е култура". Сред..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg