Какво предлага театърът на своите зрители през новия сезон 2020-2021 в условията на пандемия. За страха – страх у актьорите от евентуални празни и ли полупразни зали, страх у зрителите, когато вместо с усмивка – на входа на театрите ги посрещат с термометър и дезинфектант.
Директорът на Театър "София" Ириней Константинов коментира в "Нашият ден" идването на новия театрален сезон:
"Кашонът" на Клеман Мишел
"Тази пиеса отдавна седи в чекмеджето ми и все посягах към нея и отлагах във времето. Тя е написана много сръчно, написана е за забавление. Това е пиеса за това как едни млади хора могат много бързо да се преустройват – както битово, така и в отношенията по между си, в създаването на нови връзки. Т.е. бързото превключване, адекватно на динамиката на живота – направено в прекрасни ситуации, които будят смях у зрителите. Режисьорът Калин Ангелов успя с една хубава импровизация да се поднася този текст".
Оптимизмът на директора
"Преди няколко вечери бях на няколко представления, срещнах се и с колеги... картината ми се стори доста тъжна. Видях страх в очите на колегите, видях страх за работата, страх за това, че театърът може да се превърне в някакво маргинално изкуство, изчезващо, ненужно... видях страх от невъзможността актьорът да твори. Без да има срещите си с публиката, той просто вегетира, загива, той е инструмент, на който не се свири. И това е нещото, което притеснява цялото съсловие. Плюс, разбира се, финансово-икономическите параметри, които никак не са маловажни".
Възможните решения
"Всичко е свързано – държавата трябва да помогне на директори, директорите трябва да помогнат на театрите си. Това се отнася до държавните театри. Онази голяма част от съсловието, което е на свободна практика и което няма тези регулярни доходи и регулярни изяви, е в един нонсенс. Виждам, че колегите започват да търсят нови форми и възможности".
Има ли опасност от маргинализиране на изкуството
"Театърът трябва да застане в цялата си стойност, с цялата си позиция, с цялата си истинност точно в този момент, когато има тези страхове, когато има това напрежение. Да се появят картини, които да докажат, че има смисъл от това театърът да бъде жив".
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..
Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм. Пабст остава спорна фигура и до днес..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg