Би трябвало да е свикнала със светлината на прожекторите и възхищението на публиката, но поразява със скромността и вглъбеното си отдаване на изкуството. Маша Илиева се е превъплътила във всички големи роли в балета, единствено чужда ѝ е ролята на капризна прима в живота.
Мария Илиева познава големия успех, но е платила и високата му цена. Всички сме чували, че изкуството иска жертви, но за балета е особено вярно, защото той изисква строго посвещение, физически лишения и изтощение, травми.
Илиева познава всеки един аспект на балетното изкуство. Минала е през кордебалета, за който казва, че е голяма школа. Триумфирала е на сцената в най-желаните роли. След което се занимава с режисура и балетна педагогика.
През кариерата си Мария Илиева се е изправяла пред различни трудности и е преодолявала най-различни препятствия. Това като че ли подхранва у нея една спокойна увереност, че с упоритост и много работа ще преодолее и този изключително тежък момент.
Примабалерината Маша Илиева е репетитор и режисьор в Софийската опера и балет и преподавател по Исторически танци в Държавната музикална академия - София. Тя е магистър по балетна режисура и доктор по детска балетна педагогика. Огромния си преподавателски опит изгражда с практиката в своята Балетна школа "Маша Илиева". Тя е възпитаничка на легендарната академия „Ваганова“ в Санкт Петербург и е сред най-ярките имена в съвременния български балет.
През 2009 г. се оттегля от сцената, но ценителите на изящното изкуство помнят силните ѝ въздействащи изпълнения на главните роли в "Лебедово езеро", "Спящата красавица", "Жизел", "Силфида", "Лешникотрошачката", "Дон Кихот" и др.
Изложбата "Лазурите" на художника Любен Генов пренася посетителите в свят на независимост и безбрежност – от познати, преживени природни картини до нови игри на цветове и форми. В платната се долавя малко носталгия, много свобода, трепет и вълнение. Ще се доловят както ефирните, условно загатнати морски пейзажи, така и чистите цветни композиции на..
Липса на експерименталност в новите български филми, част от 43-тата “Златна роза”, отчитат кинокритиците Геновева Димитрова и Людмила Дякова. Въпреки усещането за отсъствие на полет и ясно заявен глас, те виждат в програмата и филми, които променят. Такива са например “Стадото” на Милко Лазаров, както и късометражните “Eraserhead в плетена торба за..
България отбелязва Деня на независимостта. В студиото на " Артефир " гостува Александър Стоянов. Историкът коментира международните и вътрешните условия, които правят възможно обявяването на независимостта през 1908 г.. Две са събитията и процесите, които са важни – Младотурската революция в Османската империя от 1908 г. и формирането на два..
Революцията, от която имаме нужда, се случва първо в съзнанието на човек. Зрителите на 43-тия Фестивал на българския игрален филм "Златна роза" във Варна усетиха това, защото в ума на всеки се зароди по една малка революция, след като преживя на екрана новия филм на Стефан Командарев "Made in EU". Филмът, който разказва за Ива – шивачката,..
На 22 септември 2025 г. се навършва годишнина от кончината на Иван Вазов . Той си отива от този свят преди 104 години в дома си в София. В продължение на четири дни хиляди се прощават с Народния поет, държавник и велик българин в църквата „ Св. Неделя “. На 28 септември 1921 г. Вазов е погребан с военни почести и 101 топовни салюта . По повод..
Георги Донков , журналист в "Журито", и Александър Куманов от "Фондация 42" започват нов медиен проект, в който 36 седмици, всеки вторник в..
Шестото заглавие в репертоара на Театър "Карлсон" е спектакълът "ПиноККио" по Карло Колоди . Премиерата ще бъде на 23 септември от 19 часа на сцена..
Къде е мястото на "Четвъртата революция" в наши дни и какво не знаем за Джон Атанасов? В "Мрежата" по програма "Христо Ботев" коментира проф. Владимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg