Костас Папуляс мечтае да създаде собствен театър. Сбъдването на тази негова мечта обаче му струва скъпо, особено когато мечтата е побългарена. Цената, която гъркът трябва да плати, превръща благородното му желание в истинско „Позорище“ – една комедия на абсурда, която разсмива до плач.
След суровия реализъм на „Глиненият цар“ – фаворит на 10-ия юбилеен конкурс „Развитие“ и носител на литературната награда „Перото“ за дебют, писателят и сценарист Добромир Байчев издаде сатира за балканския човек, с всичките му познати и непознати, мили и сурови черти.
Въпросното „Позорище“ се развива на сцената на театър „Балканики“. В него освен мечтателят Костас участват и архетипни образи – амбициозен македонски драматург, най-страстната българска актриса, ревнив директор на държавен театър, шмекер сърбин – „специалист“ по еврофондове, проектоминистър на културата и най-сексапилната секретарка на света. Както и още немалко колоритни герои, чиято прилика с действителни лица е абсолютно случайна.
От служител на Въоръжените сили на Гърция, идеалистът мечтател Костас Папуляс се превръща в приключенец, дълбоко навлязъл в балканската действителност. Интригите и сблъсъкът с човешките нрави му костват неопетнената до този момент душа, а комедията в крайна сметка се превръща в трагедия с леко горчив привкус.
Иронията, с която Добромир Байчев пише, напомня, че животът е сцена и всички ние сме актьори на нея. И в повечето случаи зависи само от нас дали ще останем в ролята, която ни се е паднала. С „Позорище“ авторът припомня и че човек не бива да се отказва от мечтите си и от стремежа си да преследва голямото. Но като писател, изкушен от жанра на комедията, Байчев иска най-вече да разсмее читателите.
Успява ли ще разберете само ако прочетете романа, а повече за него можете да чуете в звуковия файл.
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В редакция "Хумор и сатира" знаем, че всичко е измама, но това не е причина да не търсим постоянно истинското. Какво сме открили тази седмица можете да разберете в неделя, веднага след новините в 18 часа , когато ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос", изпети от Татяна Лолова, Васил..
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят..
Дора Давидова – учителка, медицинска сестра и православна християнка – продължава своя вълнуващ разказ за пътуването по легендарния поклоннически път..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg