Трябва ли да се забрани достъпът на автомобили по планината и какво е състоянието на инфраструктурата на парк “Витоша“?
Темата коментира в “Нашият ден“ Йордан Рангелов, член на УС на „Сдружение за развитие на ски зона Витоша“:
“Достъпът на автомобили през празничните дни трябва да е силно ограничен. Поради недостатъчен градски транспорт хората се ориентират към автомобилите си, за да се качат в планината."
Лифтовете
"На какъвто и интервал да вървят автобусите няма да могат да поемат целия поток от хора, които искат да посетят планината. Продължавам да твърдя, че българската държава не се интересува от проблема с лифтовете. Или се интересува, колкото да се каже, че се работи по въпроса.
Непрекъснато обикаляме по различни институции с идеята да обясним нашето виждане за въжените линии, но засега не сме постигнали нищо. Има тотално разминаване между това, което според нас е полезно за хората, и желанието на държавата да направи нещо.
Изработихме предложение и становище за промени в Плана за управление на Витоша в точките, които според нас стопират развитието на въжените линии.
Категорично казваме, че не желаем да се строят хотели и жилищни комплекси на територията на парк “Витоша“, но искаме да се изградят необходимите спортни съоръжения и помещения за съхраняване на техниката, която ги обслужва.
Срещнахме се с господин Здравко Здравков, който е главен архитект на София. Всички са запознати с това предложение – казват, да, добре, но реално не се прави нищо, за да се случи това.
Разговаряхме за всичките лифтове, които в близкото минало извеждаха хората в планината.
Тяхната идея е Княжевският лифт да бъде построен единствено и само в трасето, което ние го знаем. Изразихме нашето мнение, че това е лошо решение, защото, слизайки на Копитото, хората имат малки възможности."
Чуйте Йордан Рангелов в звуковия файл.
Защо Русия отвлича украински деца по време на войната и как могат да бъдат върнати те в страната, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Катерина Рашевска , адвокат в Центъра за човешки права в Киев, Украйна. "Нашата организация е създадена през 2013 г. от първите дни на руската агресия, след окупацията на Кримския полуостров. Още тогава..
Андрей Несмачни е ветеран от войната на Русия в Украйна. Ранен е при Херсон през 2023 г. Когато се завръща в Ирпин, решават с негов приятел да създадат място, в което други ранени войници да могат да работят. Кръщават фабриката са стъклени сувенири Bat Art . Андрей разказва за "Мрежата" по програма "Христо Ботев" защо е важно за възстановяването на..
Андрей и Олга имат лаборатория за изработка на дронове в Украйна. Този август при срещата ми с тях те разказаха за "Мрежата" по програма "Христо Ботев" защо дроновете са важни за тази война, как са започнали да правят дронове и защо те спасяват човешки животи на фронта. "Това е нашата лаборатория. Тук проектираме и произвеждаме всички наши..
Преди дни Конституционният съд се произнесе, като обяви Решението на НС за предсрочното прекратяване на мандата на управителя на Националната здравноосигурителна каса Станимир Михайлов за противоконституционно. В случая решението на КС има ли възстановителен ефект? За ветото на президента по отношение на Закона за адвокатурата. В "Законът и Темида"..
В рубриката "Разговорът" на предаването "Нашият ден" гостува Ана-Мария Кръстева , водеща на предаването "Благовестие", която сподели подробности за новия си проект – предаването "Сътворението" по програма "Христо Ботев". Тя разказа, че идеята за този проект носи в себе си от дълго време и многократно е опитвала да го реализира, но безуспешно до..
Натура(та). Някои я боготворят. Други я отричат. Трети не са сигурни към коя група принадлежат. Но натурата е навсякъде. Около нас, във нас...
На днешния 27 септември отбелязваме Европейския ден на спорта в училище, а темата за физическата активност на подрастващите придобива все по-голяма важност..
В рубриката "Разговорът" на предаването "Нашият ден" гостува Ана-Мария Кръстева , водеща на предаването "Благовестие", която сподели подробности за..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg