Изложбата "In Transit – Портрети от нюйоркското метро" ни показва живота на хората, които пътуват заедно, за да се отдалечат един от друг, при това в един вагон.
Там, където цари транзитното време, има от всичко: скука, полусън, умора, разговори, музика, време за себе си, време за още страници литература. Минутите, прекарани в лабиринта на обществения превоз, са на всички и ничии, те са лични и всеобщи. Точно те ни припомнят, че колкото и да сме различни – толкова сме и еднакви, и обратното. Там сме равни и никой не се интересува от това, защото всеки бърза, но бавно.
Такива са сцените в градското метро, където ежедневието пътува с пълна сила и със същата скорост се настанява и отчуждението между хората.
Казват, че повторението е майка на знанието. Какво обаче научаваме в това вечно повтарящо се ежедневие, особено когато то се развива на път към сърцето на деня? Там, където сядаш един, или пък стоиш прав, затиснат от телата и проблемите на другите, и излизаш съвсем същият след път време. Много често закъснял, но и също толкова често пристигнал точно навреме. Как в многоцветните дрехи, семплите, но елегантни костюми, всевъзможните прически и аксесоари все сивото си проправя път? Как в миговете, в които споделяш част от себе си с всички жители на големия град, в случая мегаполис – какъвто е Ню Йорк, вместо да се припознаеш в другите, а и себе си да откриеш в това уж откраднато за теб време в бавно бързане, се настанява не познанието, а въпросното отчуждение? Как в навиците си – неспирното ровене в телефона, в недочетената книга, в нотите на песента, която звучи в слушалките, в редовете на собствения ум – човекът в движение, докато се състезава с времето, всъщност си създава безвремие?
Фотографиите на Делян Велчев не задават тези въпроси, но провокират човека, който ги наблюдава, да усети как питанията пулсират в него. Кадрите са воайорски, на принципа "people watching". Емоциите, които нахлуват в хората, пътуващи от точка А до точка Б, или пък пълното им отсъствие, са тези, които провокират фотографа да навлезе в света на транзитните. Хората, които непрестанно се движат по главната артерия на Ню Йорк – метрото. Най-голямото по брой станции в света. Делян Велчев ги наблюдава, докато се оставя на случайността и емоционалния заряд да свършат останалото.
До 10 септември в галерия "Синтезис" можете да научите "Какво се случва" под земята на града, който никога не спи, от портретите на хората, които го поддържат жив. Повече можете да чуете от автора на изложбата и в звуковия файл.
Валерия Вълчева обича играта. Играта с пространството, играта с образите и всичко, което бяга от класическия театър. Този път не е изключение. В премиерата на "Три сестри" по Чехов и под нейна режисура, тя развива действието в къща, а именно артистичното пространство на Art House. Обичайно за театъра, който тя прави, публиката отново е част от..
"Католиците в България XVII – XX" е изложба, посветена на делото на българските католици и приноса им в българската история. Проектът представя две експозиции, подготвени от Националната библиотека "Св. св. Кирил и Методий" и Националния археологически институт с музей към БАН. Град Раковски е първото място, на което изложбата гостува, но се..
Плевенският драматично-куклен театър "Иван Радоев" гостува на софийската публика със спектакъла "Елате ни вижте" от Кирил Топалов. Пиесата е написана още през пролетта на 1989 година, но, по думите на автора, никой не е смеел да я постави тогава. През годините е поставяна в Силистренския театър от Стефан Стайчев (2000 г.) и в Пазарджишкия..
По случай 1 март (събота) Младежкият театър "Николай Бинев" е подготвил изненади и подаръци за своите най-малки зрители. Децата ще имат шанс да се срещнат с любими приказни герои и ще получат мартенички. Повече за празничния жест разказва в "Артефир" Милена Стратиева . Програмата за 1 март включва представлението "Пепеляшка" от 11 ч. и от..
Тази вечер в пловдивската опера ще има премиера на една от най-известните опрери на Моцарт "Дон Жуан". Екипът е международен и вече е поставял Дон Жуан, но на голямата открита сцена на Античния театър. Режисьор на операта е Михаил Знаниецки, а диригент Лучано Ди Мартино. Международната продукция преобразява сцената в луксозен курорт, в който..
Изборите в Германия приключиха и те имат своите добри и лоши страни. Със сигурност от тук нататък това, което ще се случва в Германия, от която се очаква..
След определението на Конституционния съд за преизчисление в национален мащаб на резултатите от произведените на 27 октомври 2024 г. избори за народни..
Какво представляват "бележките на общността" в социалните мрежи, защо Илон Мъск говори, че ще ги махне или ще промени начина им на действие, и има ли..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg