Русия е готова да инвестира над 3 млрд. евро в развитието на българската транспортна инфраструктура по Черно море и река Дунав. България не разполага с необходимите финансови средства, а ЕС не отпуска почти никакви пари от еврофондовете. Руски инвеститори предлагат и цялостна модернизация на пристанище Варна. Другите проекти, в които руснаците искат да инвестират в България, са изграждане на транспортни магистрали и жп инфраструктура. Темата бе обсъдена по време на среща на българското правителство с Българо-руската търговско-икономическа палата в София.
Предложението няма общо със сегашните отношения между Русия и Украйна, побързаха да уточнят от палатата. Инвестиционните проекти са били предложени на България още преди година и половина, но досега не е имало отговор. Актуалната тема за реиндустриализацията в България също попада в полезрението на руските инвеститори. Още 12,5 млрд. евро е готова да даде Москва на София за рестарт на българската индустрия. Това предложение не е самоцелно, а е свързано с изграждането на „Южен поток”. Естествено, че руските инвестиции ще се насочат там, където са интересите на Москва. Защото става дума за строителство на заводи за преработка на природния газ от Русия, който ще минава по руския газопровод. Другите цели на руските капитали са изграждане на заводи за продукти на органичната химия, като азотни торове, полимери и др. Недвусмислено бе даден сигнал и за интерес на руски инвеститори за възраждане на „Химко” – заводът, който правителството безуспешно се опитва да продаде заради огромни дългове.
Основната част от търговията ни с Русия минава през Украйна. Конфликтната ситуация притеснява българския бизнес, който предлага да се открие директна морска линия за превоз на товари. Ако напрежението в Киев ескалира, българските тирове ще се качват директно за Русия на специализирани кораби, успокоиха бизнеса министрите. Вече има компании, заявили инвестиционен интерес за транспортиране на българските стоки от пристанищата Варна и Бургас до азовските портове. Подготвя се и нова спогодба с Москва за чартърните полети с Русия. Предвижда се увеличаване на авиокомпаниите, които ще превозват туристи до България. Още повече, че туристическият бизнес у нас разчита основно на руските клиенти. През последния месец обаче желаещите да почиват по Българското Черноморие намаляват с близо 30 процента. А сезонът тепърва започва...
В брой 28 на предаването слушайте: За да опазим идентичността си, е необходимо да се върнем към човешките ценности – интервю с адвокат Нуредин Нурединай, представител на българското национално малцинство в Албания; Италианецът..
Кандидати за председател на Върховния административен съд (ВАС) отново няма, предаде БТА. Пленумът на Висшия съдебен съвет проведе заседание при повторен опит да бъде избран ръководител на институцията. Процедурата се провали при първия опит, защото за..
От 30 март 2025 г. нов директен полет ще свързва София и Пиза, Италия. В съобщение на столичното летище се уточнява, че полетите ще се осъществяват от нискотарифната авиокомпания Ryanair. Те ще се изпълняват три пъти седмично – всеки вторник, четвъртък и..
Китайската народна република въвежда безвизов режим за пътуващите с цел бизнес, туризъм, посещение на роднини или приятели, официални визити или транзит,..
Лидерът на "ДПС – Ново начало" Делян Пеевски даде заявка за премиерския пост. "Когато ние сме първа партия, аз ще направя правителство", заяви той в..
От 30 март 2025 г. нов директен полет ще свързва София и Пиза, Италия. В съобщение на столичното летище се уточнява, че полетите ще се осъществяват от..