Бяхме свидетели на сериозен сблъсък през отминаващата седмица между едрия бизнес в България и Министерството на вътрешните работи. След убийството в София на Александър Антов, собственик на „Агресия”, една от най-големите фирми в българския моден бизнес, влиятелната Конфедерация на работодателите и индустриалците, последвана от Асоциацията на индустриалния капитал, излязоха с ултиматум срещу вътрешния министър Румяна Бъчварова, близка на премиера Бойко Борисов. В него те настояха в най-кратки срокове да бъдат разкрити и заловени убийците, като заплашиха, че в противен случай ще поискат оставката на министър Бъчварова. МВР беше обвинено, че стои със скръстени ръце и не си върши работата, за която обществото му плаща годишно над 500 млн. евро.
Тази остра реакция на бизнеса разгневи изключително много управляващите, които с всеки изминат ден стават все по-нервни и по-агресивни срещу необоснованите, според тях, претенции на деловите среди. Бъчварова видя заговор срещу националните интереси, а други високопоставени официални лица заявиха, че не всичко е много законно и чисто в самия бизнес и че той няма правото да иска специални протекции. Самият премиер Бойко Борисов язвително заговори за „професионализъм” и „компетентност”, очевидно имайки предвид, че според него критиките не са обосновани и аргументите са неубедителни. Има кой да се грижи за МВР, категорично заяви премиерът, бивш висш полицай, а вие си гледайте бизнеса, смъмри той деловите среди.
Емоционалната Бъчварова заяви в парламента: „Аз управлявам МВР, стига вече…”, имайки предвид сипещите се в последно време от много страни обвинения към силите на реда, че не си вършат работата от некомпетентност и лошо управление, а само искат още и още пари.
Редица коментатори изтъкнаха по този повод, че аргументираният, но доста прибързан и остър ултиматум на бизнеса идва на фона на почти единодушното мнение, че в МВР не става нищо положително и че ползата от неговата работа е близко до нулата. Може би и заради неуспешните до този момент реформи, самата Бъчварова е толкова изнервена и губи контрол над собствените си изяви, в които преобладават емоциите, а не аргументите. А точно емоциите са най-вредни, когато трябва да се правят радикални и спешни реформи.
Най-разпространените в България имена през 2024 година са били Георги (140 818) и Мария (100 651). След тях се нареждат Иван и Иванка, а после - Димитър и Елена, показват данните на НСИ. При новородените през изминалата година най-популярно за..
В първия ни брой за 2025 г. слушайте: Новогодишно наричане от Бесарабия – за обичая „Поле-поле“ разказва етнографът Галина Манолова; За предизвикателството да издаваш български вестник зад граница и посланията, които той отправя –..
През 2024 година българите активно използвахме търсачката Google, за да се информираме по теми, отразяващи случващото се по света и у нас. Спортистите ни отново доказаха, че умеят да вдъхновяват и да предизвикват национална гордост. Затова спортът..
Платформата за грамотност и правопис "Как се пише" за четвърта поредна година търси думата, която да опише максимално изминалите 365 дни на 2024 г...
В "България днес" на 7 януари ви срещаме доайена на българската общност в..
На 6 януари Българската православна църква отбелязва Богоявление. Според Библията, на този ден Йоан Кръстител покръстил Исус Христос в река Йордан...