Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Рекламистът Петър Бояджиев залага на смислени кампании и вярва в доброто

БНР Новини
Снимка: личен архив

Ако вярваш в доброто и търсиш смисъла навсякъде около теб, означава, че си намерил своето място. Както Петър Бояджиев, който вярва в доброто у хората и посвещава времето си на смислени кампании и бизнес. Той ръководи рекламна агенция и е един от младите българи със солидно образование в чужбина, които решават да се развиват в родината.Успява да се наложи в условията на свит рекламен пазар, лоша конкурентна среда и фалиращи компании.

След като завършва маркетинг комуникации и реклама във Великобритания, стажува в Германия и получава по-високо самочувствие и по-голямо ноу-хау, Петър Бояджиев се завръща. Един ден усетил, че в България може да развие целия си потенциал.

Видях възможност за развитие – на собствени идеи, идеи на мои колеги и приятели, идеи от чужбина казва Петър Бояджиев. България е малък пазар, но е недоразвит и има толкова много бизнес отрасли, които могат да се разработят. А и с напредъка на дигиталната революция тези възможности стават все по-големи. Идеята обаче, не беше толкова високотехнологична, а по-скоро вдъхновена от зората на XX век. Така буквално се „хвърлих” с моя бизнес партньор и днес нещата в рекламната ни агенция се развиват от само себе си.

А в началото дори нямали офис. Първите им клиенти били приятели, за които създали дизайн на брошури. Днес gobox е агенция, която не само изготвя рекламни кампании, но и отправя социални послания. Например Active Hour – реклама на минерална вода, но и призив към родителите децата им да спортуват повече, за да повишат оценките си в училище. Деца подаряват подаръците си на свои връстници в неравностойно положение пък е част от Национална дарителска кампания на детски ТВ канал. А раздаването на 12 хиляди праскови в центъра на София – находчив начин чрез производството на натурален сок да се рекламират българските плодове.
Снимка
Шест години в България - всички знаем по какви начини е възможно един бизнес да расте
връща се към началото Петър Бояджиев. Но аз категорично ги отказвам и вярвам, че бизнесът може да бъде честен,стъпил на високи морални ценности и да прогресира именно по тези правила. Вярвам, че дори ако не успеем финансово, ще успеем морално и ще дадем добър пример на хората след нас. А ако дадем добър пример и на другите, ще бъде още по-хубаво.

Петър Бояджиев вярва, че добрата идея може да победи лошата бизнес среда. Бизнес се прави като дадеш качество, а не като отнемеш, само за да спечелиш дадена кампания или клиент, добавя той.

Извън маркетинга има и нещо друго – наричаме го коефициент на полезно въздействие. Дали ще бъде рекламна комуникация с крайния потребител или имиджова кампания, целта ни е не просто да представим даден продукт и да се увеличат продажбите, а да покажем как трябва да мислим за околната среда, за хората около нас и каква доброта да им дарим, за да станем всички ние малко по-човечни и смислени.


И тъй като бизнесът е път към осъществяването на успешни социални идеи, Петър Бояджиев изразява съпричастност към проблема с бездомните хора и прави документален филм. Признава, че изпитва силна мъка към тежката им съдба, но и че се притеснява да говори за това.

Всеки път, когато видя възрастен човек да обикаля кофите за боклук, си задавам един огромен въпрос – този човек заслужил ли е подобна съдба? Kакво е правил през живота си и отдал ли е четиресет-петдесет години на държавата, за да заслужи подобна съдба? Това е труден и почти непреодолим проблем, но вярвам, че ако се обединим около дадена кауза, тя веднага ще намери решение. Така че, търся съмишленици и в тази сфера.


Петър Бояджиев казва, че ако е привнесъл нещо от западния манталитет, това е вярата в доброто у човека, в най-широк смисъл. Без да определя себе си като излишен патриот е убеден, че тежи най-много там, където се е родил. И иска един ден, обръщайки се назад, да види, че е направил всичко по силите си за своята страна и обкръжение. Ако обаче не чувстваш България за своя родина, няма смисъл да я избираш, добавя той.

Снимки: личен архив


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

“Лукойл“ отрече, че преговаря с консорциум за продажба на рафинерията в Бургас

След публикацията на в-к “Financial Times“, че "Лукойл" се готви да продаде рафинерията в България на катарско-британски консорциум до края на годината, дружеството излезе с официална позиция. В писмо до медиите, собственикът на „Лукойл Нефтохим“..

публикувано на 07.11.24 в 13:28

Часът на Радио България по програма "Христо Ботев" - Брой 25

На фокус в брой 25 поставяме важни и не много известни българско-италиански културни и образователни взаимодействия: Как българският език влиза в конкуренция с над 30 чужди езика, изучавани в университета "Ла Сапиенца" в Рим, узнаваме от..

публикувано на 07.11.24 в 12:00

Премиера на документалния филм "Кой е професор Чирков" в София

Премиерата на документалния филм "Кой е професор Чирков" ще се състои тази вечер в столичното кино "Люмиер". Режисьор е Елени-Маргарита Нейкова-Елма, която е и сценарист, заедно със Силвестър Силвестров. Оператор е Делян Георгиев, а дизайнът и..

публикувано на 07.11.24 в 08:00