Пътищата в България са голям проблем и за населението, и за властите. Те просто са много далеч от съвременната представа за пътища и автомагистрали, а в България паркът от автомобили надхвърля 2.7 млн. при население под 7 млн. души. Според признания на самите власти, около 40 на сто от пътищата в страната ни са в незадоволително състояние. Правителството показва, че е наясно с това критично положение и прави всичко по силите си да намери пари за преодоляване на проблема. През тази година е дадена зелена светлина на ремонти, реконструкции и строителство на нови пътища с обща дължина 709 км от всичките 20 000 км пътни артерии в страната, на стойност рекордните 1.9 млрд. евро. Очаква се с новите инвестиции да бъде затвърдена положителната тенденция към намаляване на жертвите при пътнотранспортни произшествия, които през 2018 г. бяха 11 процента по-малко спрямо 2017-а. Основна причина за катастрофите остават нарушения на шофьорите, на които се дължат близо 97 на сто от инцидентите. Това, което не казват статистическите данни обаче, е обстоятелството, че тези грешки на шофьорите в нeмалко случаи са предизвикани от неравните, тесни и осеяни с дупки републикански и общински пътища.
През 2019 г. трябва решително да напредне строителството на автомагистрали в страната. Всъщност досега в България има само една изцяло построена истинска автомагистрала – „Тракия“, от София до Бургас. Продължава да се изгражда почти паралелната ѝ „Хемус“, започната преди десетилетия и многократно изоставяна на произвола на съдбата. Сега се твърди, че тя ще бъде напълно готова до 2024 г., като за тази година правителството извънредно отпусна 690 млн. евро от бюджетния излишък. Усилено върви строителството на автомагистрала „Струма“, която е един от най-натоварените маршрути, свързвайки българо-гръцката граница на юг със столицата на север. Ако всичко върви по план, тази магистрала трябва да бъде пусната за движение през 2023 г. и дългите колони от пъплещи в тапите десетки хиляди коли на румънски, български, гръцки, македонски и сръбски туристи трябва да останат в миналото.
Колкото и да са лоши пътищата в страната, немалка част от тях се поддържа текущо с помощта на козметични или по-сериозни ремонти. Те струват пари и затова всеки български шофьор трябва да снабди превозното си средство с винетка. От тази година винетките са само електронни, като цените им не се променят в сравнение с миналата година. Освен това, от лятото на 2019-а година се очаква въвеждането на ТОЛ система за товарните автомобили. На нея много се разчита за натрупването на по-голям финансов ресурс, необходим за поддържането в добро състояние на националната пътна мрежа.
Макар и със закъснение от около половин век в сравнение с развита Европа, България постепенно наваксва пропуснатото и навлиза в ерата на скоростния, безопасен и екологичен автомобилен транспорт.
В най-новата си дигитална рубрика "Сградите разказват" Регионалният исторически музей – София представя историите на емблематични сгради в центъра на София, както и на хората, живели някога в тях. Инициативата с видео материали е част от проекта..
Върховният касационен съд (ВКС) реши окончателно Българската православна старостилна църква да бъде вписана в регистъра на вероизповеданията към Софийския градски съд. Опитите за регистрация започват преди 15г., но намеренията за всяване на разделение..
В събота облачността над по-голямата част от страната ще бъде значителна и главно в централните и източните райони от Северна България ще има слаби превалявания от сняг. Разкъсвания на облачността ще има през деня над Западна България. Ще духа слаб, по..
Със закриването на “Балкантон“ през 1994 г. спря и изработването на грамофонни плочи в България. Това обаче ще се промени и през 2025 г. ще бъде открита..
С голям възпоменателен митинг край кирковското село Могиляне беше отбелязана 40-тата годишнина от протестите на българските турци срещу т.нар. Възродителен..
Оценките на българите за изминалата година в личен план трайно и рязко се отличават от тези за ситуацията в страната и света. Според 22% от сънародниците..