На 3 юли продължават преговорите с транспортния бранш за тарифите, които трябва да бъдат ясни през есента.
Какво се случва с тол системата и кога ще бъде въведена тя в България са въпроси, които вълнуват както обществото, така и българският транспортен бизнес. Затова очаквано пресконференцията по темата предизвика широк интерес. Според заместник министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, надеждното функциониране на системата, предполага изграждането на Национално тол управление. То вече е факт, а наетите в него служители са 629. Те работят с високотехнологично оборудване, включващо диспечерски пункт, специализирана стая за трафик контрол и кол центрове. Зам. министърът посочи, че въвеждането на тол системата е приоритет за правителството и макар да са срещнали доста трудности, свързани с въвеждането на електронната винетка, е убеден, че проблеми при старта на тол системата няма да има.
Що се отнася до техническата готовност на Агенция Пътна инфраструктура и партньорите по договора за въвеждане на тол системата – „КАПШ Трафик Солюшънс“, ситуацията е следната, допълни Нанков. – От 16 май извършваме техническа експлоатация на системата в офис режим, а от 16 август, какъвто ангажимент поехме към колегите от транспортния бранш, ще започнем реална техническа експлоатация на системата. Търговската експлоатация – реалното събиране на таксите, обаче няма да започне, докато не изчистим всички детайли, както по отношение на функционирането на системата, така и по отношение на правоприлагането.
Очаква се пътната мрежа, за която шофьорите ще заплащат да обхваща около 6000 километра, вместо първоначално обявените 10800 км, в които влизат магистралите и първокласните пътища, както и част от второкласните. Какви ще са тарифите, все още е обект на преговори с транспортния бранш. На 3 юли предстои поредна среща с представители на бранша и зам.-министър Нанков е оптимист, че ще бъде постигнат търсения баланс.
Директорът на Националното тол управление, проф. Олег Асенов, обърна внимание и на тежкотоварния транзитен трафик, който преминава всекидневно през страната ни и посочи, че в момента шофьорите са задължени да попълват карти, в които да указват крайните точки на маршрута. Те важат 24 часа, през които автомобилът трябва да напусне България. Когато заработи тол системата, тези карти, ще останат в миналото, а шофьорите ще получават маршрутна карта, която системата ще начертава на базата на въведените от тях данни. Дължимата такса пък ще се изчислява автоматично, спрямо данните.
Снимки: БТА
За трета поредна година расте броят на младите лекари, които искат да останат в България след завършването си. Това показват резултатите от анкета сред 224 български абсолвенти от Випуск 2024 на Медицинския факултет към Медицински университет-София. 74,3%..
Депутатите от 51-вото Народно събрание приеха декларация за неучастие на български въоръжени сили във военни действия на територията на Украйна. "За" гласуваха 166 народни представители, 27 бяха "против" и 11 се въздържаха. Декларацията..
На 21 февруари се отбелязва Международният ден на майчиния език, вписан в календара на Организацията на обединените нации за образование, наука и култура (ЮНЕСКО). Посветен е на опазването на езиковото и културното многообразие по света и се..
Празничното богослужение по освещаването на новия български православен храм в Лондон възглавява Негово Светейшество българският патриарх Даниил, който..
Известната радиожурналистка, позната сред широката аудитория като водеща на знаковото предаване на БНР "Разговор с вас" Божана Димитрова отбелязва днес..
Въпреки забраната на Столична община се проведе "Луковмарш" при изключително засилено полицейско присъствие. Участниците в крайнодясното шествие се..