За първи път от години насам в България се правят по-сериозни стъпки към подновяване на т.нар. тягов подвижен състав на Българските държавни железници (БДЖ). По силата на подписан на 21 май 2020 г. договор между мениджърските екипи на БДЖ и консорциума „Сименс Трон”, до една година у нас ще пристигнат 10 нови локомотива на ток.
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, който присъства на подписването на договора, изрази увереност, че БДЖ - „Пътнически превози“ има възможността да се превърне в „добре функционираща компания от европейски тип с обновен подвижен състав, ориентирана към предоставяне на качествена услуга за пътниците“. Министърът припомни, че железниците са структуроопределяща част от транспортния сектор и заяви, че модернизирането на ЖП-услугите ще продължи, въпреки предизвикателствата.
„С подписването на този договор БДЖ ще си осигури доставка на нови локомотиви за първи път след 1986-1987 г. – изтъкна Росен Желязков. - Това е и първата сериозна инвестиция в подновяване на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години, когато в периода 2005-2008 г. бяха доставени мотрисите „Сименс”.
Договорът за новите локомотиви е на стойност малко над 55 млн. лв. без ДДС, като предложената цена за изпълнение на поръчката е по-ниска от обявената прогнозна стойност в процедурата от 57.5 млн. лв. без ДДС. Цената включва стойността на локомотивите, техническата поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години, а също – транспортирането им, застраховката и въвеждането в експлоатация. Гаранционният срок за поддръжката на локомотивите е 36 месеца. В цената влиза и провеждането на обучение на персонала на БДЖ по осигуряване на дългосрочната поддръжка на машините.
Доставката на първия локомотив ще бъде осъществена до края на месец февруари 2021 г., като всичките десет локомотива ще бъдат в депата на националния железопътен превозвач до края на месец май 2021 г.
Локомотивите от модела „Smartron“ са сред най-модерните разработки в сферата на железопътния транспорт. Отличават се с елегантен дизайн и с технически характеристики, отговарящи на нуждите и на товарните превози. Една машина тежи 83 тона и се предлага за експлоатация в жп мрежа с променливо-токово захранване, при максимална скорост от 160 км/ч и мощност от 5.6 MW. Моделът е представен за първи път на международното изложение Innotrans Berlin 2018.
Снимка: БДЖ
При всички положения говорим за екокатастрофа. Въпросът е дали ще бъде локална, регионална или международна, коментира за БНР бившият екоминистър Борислав Сандов след инцидента с два руски петролни танкера пред Керченския пролив. Заради..
Изложбата “Международна нощ на прилепите в музея – от митовете и легендите до науката и личното преживяване” ще бъде открита днес в русенския Екомузей. Експозицията представя инициативите на музея, посветени на прилепите през последните 20..
Най-новата туристическа атракция в столицата – “Трамвай 83” на общинското предприятие “Туризъм”, ще бъде открита днес с духова музика на представителния оркестър към Сухопътните войски. Трамваят, разположен на площад “Бански” срещу Централните хали,..
Предпразнично с БГ Бен в "България днес" – вестникът на българите във Великобритания ще..
Младши инспектор Мартин Нанчев взе отличието "Полицай на годината". Той е старши полицай на граничния контролно-пропускателен пункт "Царево" на..
В сряда , 18 декември, минималните температури в България ще са между минус 0 и 5°, в София се очакват 0°. През деня ще преобладава слънчево време,..