„Журналисти в училище“ е среща, на която учениците питат, а журналистите отговарят. Инициативата цели да повиши медийната грамотност сред подрастващите, да ги стимулира да бъдат активни граждани и да допринесе за тяхното кариерно ориентиране. До момента в срещите са взели участие близо 7000 ученици от цялата страна.
Фалшивите новини ще бъдат във фокуса на срещите и тази година. Учениците ще се запознаят с конкретни примери и ще получат съвети как да се предпазват от подвеждащите вести.
Конкурсът за първа година ще се реализира на два етапа. В първия етап се приемат кандидатури от страна на учители. Одобрените от първия етап на кандидатстване ще преминат интерактивно онлайн обучение, където ще научат как да въвеждат темата за фалшивите новини и как да ангажират своите ученици за организиране на училищна кампания по темата.
Във втория етап на конкурса участниците ще имат възможност да изпращат идеите си за училищни кампании, на които учителите ще бъдат ментори. В рамките на кампаниите учениците ще могат да поканят в своето училище журналист, свързан с наградите „Валя Крушкина – журналистика за хората“.
Променяйки формата на конкурса, организаторите си поставят за цел да ангажират цялата училищна общност в дейности за повишаване на медийната грамотност и да подпомогнат учителите да дискутират темата в час.
„Ние ще подкрепим учителите в организирането на кампанията. Инициативата е напълно безплатна, ние осигуряваме присъствието и на журналиста и покриваме разходите по транспорт“, уточни Илияна Николова - изпълнителен директор на Фондация „Работилница за граждански инициативи“.
Крайният срок за кандидатстване е 1 март чрез сайта www.frgi.bg
Подробностите чуйте в звуковия файл ...

„Хората имат право на чиста вода и прозрачна информация“ е призивът на Сдружение за достъпна и качествена храна във връзка с ново изследване на Greenpeace и PAN Europe, което разкри тревожни нива на трифлуороцетна киселина (TFA) – „вечен химикал“, който се натрупва в питейната вода в Европа. TFA е изключително устойчиво и..
Биографичната история с много драматични обрати и живот, посветен на борбата за Свобода описва в книгата „Разложката Райна княгиня“ авторът д-р Елена Чалгънова. Това е първата и единствена книга, представяща ролята на една будна и закърмена с патриотизъм и човеколюбие жена – Райна Каназирева. Тя е учителка и активен деятел и участник в..
В интервю за „Събития и личности“ бившият член на ЕП от ВМРО Ангел Джамбазки коментира действията на управляващите по казуса „Лукойл“ и въведения механизъм за особен управител. Джамбазки постави акцент върху разликите между българския подход и германския модел, към който често се правят препратки в публичния дебат. Според бившия евродепутат германската..
В интервю за предаването „Събития и личности“ по Радио Благоевград, лидерът на ПП „Републиканци за България“ Цветан Цветанов коментира законодателните промени, свързани с „Лукойл Нефтохим Бургас“ и въвеждането на механизма за особен управител. Според него подходът на държавата показва сериозен дефицит на предварителна координация, експертен анализ и..
Политологът и член на „Непокорна България“ Калоян Методиев коментира в ефира на Радио Благоевград данни, свързани с командировките и разходите на министри и заместник министър-председатели през последните месеци. По думите му, докато страната е преживявала едни от най-тежките си кризи – воден режим, пожари, наводнения и проблеми в социалните домове..
Как изглежда страната на справедливостта? С този въпроси Окръжен съд-Кюстендил провокира учениците от цялата област да мечтаят и да пресъздадат своите идеи и виждания в рисунка, литературна творба или фотография. Оказа се, че темата изобщо не е чужда на децата и в тазгодишния конкурс под мотото „В страната на справедливостта“ се включиха рекорден брой..
Програма Творческа Европа е класическа програма на ЕС в подкрепа на културния, творческия и аудиовизуалния сектор, а отскоро и на сектора, свързан с журналистиката и медиите. От 2021 до 2027 година програмата разполага с над 2,4 милиарда евро за подкрепа на проекти с цел достигане на нови публики, насърчаване на обмена на умения и знания и укрепване..