Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Петър Холаковски, изпълнителен директор на ЧЕЗ Разпределение България: Съзнаваме, че сега, повече от всякога, обществото се нуждае от нас

Петър Холаковски

Г-н Холаковски, има ли риск за сигурността на електрозахранването, след като спряхте планираната поддръжка на мрежата?

Ние не спираме поддръжката на мрежата, напротив. Независимо, че работим в условия на извънредно положение, подчертавам, че не спираме да полагаме усилия за гарантиране на сигурността на електрозахранването. Съзнаваме, че голяма част от хората работят от вкъщи, децата вече учат от вкъщи  и извършваме аварийни и превантивни ремонти, за да поддържаме надеждна  и качествена услуга за тях. Спряхме, разбира се, всички дейности, които изискват планирани прекъсвания на електрозахранването и ще извършваме такива, само тогава, когато това се налага по спешност. Неотложните дейности по поддръжка и ремонт на мрежата няма как да преустановим, точно обратното, засилваме контрола над работата на съоръженията, за да не допуснем допълнителни извънредни ситуации. Важно е да не смущаваме още повече спокойствието на хората и бизнеса. Ние знаем притесненията на хората, те са близки до нашите.

Знаем, че за отчитане на електромерите често се налага пряк контакт между гражданите и служителите, как сте решили този въпрос?

Това беше една от основните ни грижи.Още преди дни хората започнаха да отказват отчета на електромери, за да избегнат прекия контакт със служителите ни, там където той се налага. Ние, от своя страна, при разрастването на вирусното разпространение и обявяването на извънредно положение, бяхме длъжни да предприемем мерки да защитим персонала си. Разбира се, спирането на отчета там, където се налага това да стане в домовете на хората, не може да бъде само наше решение, необходимо е да получим съответните разрешения, да информираме Регулатора. Сега мога да кажа, че отчитането на електромерите продължава по нормалния начин, а там, където това трябва да стане чрез пряк контакт с гражданите, електроенергията ще бъде начислявана съгласно прогнозна консумация, по съответната формула, залегнала и в нормативните актове. След като извънредното положение приключи и се извърши реален отчет на електромерите, електроенергията ще бъде изравнена. Смятам, че това е най-доброто решение както за гражданите, така и за служителите на дружеството. Ще сведем до минимум неудобствата за всички.

Как решавате въпроса с комуникацията с клиентите?

Разчитаме на Вас, медиите, и на нашите онлайн канали за комуникация всяка извънредна новина да достигне до хората. Що се отнася до конкретните въпроси, които ги интересуват, съветваме това също да става чрез нашите електронни канали за комуникация, въпреки че центровете за обслужване на клиенти работят. На националната телефонна линия 0700 10 010 и имейл адреса klienti@cez-rp.bg могат да бъдат подавани сигнали за смущения в електрозахранването и да бъдат отправяни всякакви въпроси по отношение на дейността на електроразпределителното дружество. Всеки казус ще бъде разглеждан индивидуално. Повече информация за предлаганите електронни услуги може да бъде намерена на сайта на дружеството www.cez-rp.bg. Разполагаме с механизмите, чрез които бързо и успешно може да се приложи модел за дистанционно обслужване на клиентите. Знаем, че клиентите ще проявят разбиране и търпение при евентуални забавяния. За всички ни е трудно.

Срещате ли трудности във връзка с персонала при обезпечаване на всички дейности, които няма как да отложите?

Трудности срещаме в търсенето на решения, чрез които да подкрепим работата на служителите. Това предполагам важи за всеки работодател, който не може да си позволи да спре работа в тази обстановка. Но категорично мога да кажа, че хората не се отказват, работят независимо от личните си притеснения. За добро или за лошо ние работим в сфера, която не може без нас. Изпълняваме лицензионни задължения, имаме обществена отговорност. Гордея се, че ръководя служители, които осъзнават това. Загрижен съм за здравето им и правя всичко възможно да облекча работата им, без да застраша сигурността на услугата, която предлагаме. За съжаление работим в извънредно положение, което подлага на изпитание нашите воля, търпение, съпричастност, професионализъм. Това е една ситуация, с която всички ние се сблъскваме за първи път. И искам изрично да благодаря на всички служители, които няма как да останат вкъщи, но изпълняват съвестно служебните си задължения. Изключително горд съм с тях. Благодаря им, че се борим заедно. Защото сега, повече от всякога, обществото се нуждае от нас. И ние трябва да продължим.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Какво е състоянието на достъпа до информация в България?

За 22-ри пореден път, на официална церемония в столицата, Програма достъп до информация (ПДИ) връчи своите годишни награди за принос в областта на свободата на информация. Целта на наградите е д а се окуражават активни граждани, журналисти и неправителствени организации да упражняват правото си на достъп до информация, д а се насърчават институциите да..

публикувано на 01.10.24 в 15:53

Трудова заетост за хората над 50 години

Премълчаван проблем, но съществуващ, е възрастовата дискриминация при наемане на работа. Това показва опитът на експертите, работещи в агенции за подбор на персонала. Често бизнесът предпочита млади кадри и някак уклончиво пренебрегва кандидатстващите за дадената позиция, ако те са над 50-годишна възраст.  „Но делът на хората на..

публикувано на 30.09.24 в 13:59

Обучават ученици за ИТ кариера в Симитли

Ученици от община Симитли за втора година ще се обучават в извънкласната школа за иновативното обучение за ИТ кариера. „В приема на програмата попадат само десетокласници, като миналогодишните вече са 11 клас и ще продължат тригодишното си обучение за „Приложен програмист“, каза за Радио Благоевград учителят по информатика в СУ „Св. Св...

публикувано на 30.09.24 в 11:02

Петя Петрова: Децата са отражение на обществото ни

Петя Петрова е както майка, така и професионалист с ръководен опит в образователната система на България.  Като човек, преодолял тревожно разстройство, тя пише книгата „Другото лице на паниката“ през 2011 година, за да помогне на други като нея. След задълбочено проучване на различни образователни системи, тя открива, че въвеждането на..

публикувано на 29.09.24 в 17:58

Беседи на пет езика в гостуващата изложба „Fake for Real“- „Истина или лъжа?“

По повод Европейски ден на езиците на 26 септември екипът на Национален етнографски музей организира беседи на пет езика в пътуващата изложба на Дома за европейска история „Fake for Real“-„Истина или лъжа? История на подправянията и фалшификациите“ по проект на Европейския парламент , реализиран от Дома на европейската история в Брюксел ...

публикувано на 26.09.24 в 14:34

Отличното качество на тютюна тази година трябва да получи максимална цена

Тютюнопроизводителите през тази година се радват на добра реколта, но на прага на новата изкупна кампания очакват провеждането и на Консултативен съвет по тютюна, на който ще се поставят актуалните проблеми на бранша.   За втора поредна стопанска година, поради сухото лято, както през  2023 г., и сега през 2024 г., качеството на тютюневата..

публикувано на 26.09.24 в 12:37

Айдън Мустафов: Природата ни е дала лек за всякакви болежки

Природата ни е дала лек за всякакви болежки, ние само трябва да го търсим и да го открием. Това заяви в ефира на Радио Благоевград биотехнологът Айдън Мустафов. Преди дни той изнесе публична лекция в град Гоце Делчев на тема „Лечебната сила на природата срещу хроничните заболявания“. Билките притежават лечебни качества, но не бива да забравяме, че те..

публикувано на 26.09.24 в 10:24