Екипи на "ЧЕЗ Разпределение" извършиха извънредни проверки на техническото състояние на захранващите съоръжения на всички здравни заведения – каза в интервю Виктор Станчев, главен оперативен директор на "ЧЕЗ Разпределение България" АД. Отчетниците няма да посещават клиенти, когато електромерите са в жилищата им – допълва той.
Ето и цялото интервю с Виктор Станчева:
Г-н Станчев, как ЧЕЗ обезпечава сигурността на електрозахранването в условията на извънредно положение в държавата?
ЧЕЗ Разпределение България създаде необходимата организация, за да осигури непрекъснатост на електрозахранването в Западна България в този безпрецедентен и критичен период за държавата. Ние спряхме всички дейности, които изискват планирани прекъсвания на електрозахранването. Сега, когато голяма част от хората работят от вкъщи, а и децата вече учат от вкъщи, ние извършваме единствено аварийни и неотложни ремонти. Компанията не изпълнява дейности, които изискват прекъсване на захранването, освен когато това е крайно неотложно. Искам ясно да подчертая, че това не означава, че ние спираме работа. Осъзнавайки нашата обществена отговорност в тези решителни моменти, ние работим усилено за сигурността на електрозахранването в Западна България.
Едни от важните обекти, по които работим в момента, са реконструкциите на кабели средно напрежение по ул. „Кирил и Методий“ и ул. Веслец, както и в района на Лъвов Мост в гр. София. Реконструкциите там ще повишат сигурността на електрозахранването в централната част на столицата. Ускорихме ремонтите по време на извънредното положение, за да увеличим надеждността на електрозахранването на българските институции, за които безпрепятствената работа е изключително важна в този момент.
Освен това, екипи на ЧЕЗ Разпределение извършиха извънредни проверки на техническото състояние на захранващите съоръжения на всички здравни заведения(болници и поликлиники), за да се гарантира непрекъснатост на снабдяването им с електроенергия при случаи на аварийни ситуации.
Сблъскахте ли се с някакви критични ситуации по отношение на сигурността на електрозахранването откакто обявиха извънредното положение?
За съжаление почти незабавно неизвестни лица се възползваха от необичайната ситуация. На 14-ти срещу 15-ти март през нощта умишлено беше разбит наш непроходим колектор в столицата и беше запален кабел 110 kV. Инцидентът доведе до повреда на съоръжението и прекъсна доставките на електроенергия в 14 квартала. Реагирахме незабавно и за около 50 минути захранихме всички засегнати квартали по алтернативен път. За съжаление обаче, сигурността на електроподаването на една голяма част от София, основно западните райони, остана обезпечено едностранно на 110 kV. Тоест, при една нова извънредна ситуация в този район, няма да имаме възможност да реагираме толкова бързо. Създадохме план как да захраним клиентите алтернативно на ниво средно напрежение, но следващия път това би отнело часове, а не минути. Обстановката, в която се случи инцидентът, усложнява и възможностите за ремонт на кабела – нуждаем се от допълнителни специалисти, каквито в България няма, а в Европа се броят на пръстите на едната ръка. Всичко това създава предпоставки за отлагане на ремонта за неопределен срок. Ефективно проучваме възможностите за стартиране на ремонтните дейности по възможно най-бързия начин. Повреденият кабел осигурява алтернативна връзка за няколко подстанции, т.е. отпада една възможност за захранване на много райони в София. Въпреки това, колегите са професионалисти и ще се справят с всяка ситуация.
Предприемате ли допълнителни мерки във връзка с епидемичната обстановка?
Разбира се, и ние като компания, осигуряваща работа на над 2500 служители и доставяща електроенергия на над 2 млн. клиенти, сме загрижени за здравето, както на служителите, така и на клиентите. Затова взехме мерки и препоръчахме контактите между служители и клиентите да бъдат сведени до минимум. Например, отчетниците няма да посещават клиенти, когато електромерите се намират в рамките на техните жилища. Това трябва ясно да се разбере, за да не се допускат опити за злоупотреби от страна на мними инкасатори - нашите отчетници няма да посещават домовете на хората. Там, където отчитането трябва да стане чрез пряк контакт с гражданите, електроенергията ще бъде калкулирана съгласно Общи условия на база прогнозна консумация, по съответната формула. След като извънредното положение приключи, ще бъде направен реален отчет на електромерите и сумите ще бъдат преизчислени на база на реалната консумация. На другите места, където електромерите са изнесени на границата на собственост, отчитането продължава по установения ред.
Няма ли от това да пострада обслужването на клиентите?
Не би трябвало да се усети сериозно. Не спираме да призоваваме клиентите да използват многобройните възможности за електронно обслужване. Ние предлагаме множество услуги, които могат да бъдат заявени и изпълнени дистанционно, без да е необходимо посещаването на офисите ни. Например на националната телефонна линия 0700 10 010 и имейл адреса klienti@cez-rp.bg могат да бъдат подавани сигнали за смущения в електрозахранването и да бъдат отправяни всякакви въпроси по отношение на дейността на електроразпределителното дружество. На всеки въпрос ще бъде отговорено по най-бързия възможен начин. Информация за предлаганите електронни услуги може да бъде намерена на сайта на дружеството www.cez-rp.bg.
В самите центрове за клиенти се взимат най-строги мерки за дезинфекция и предотвратяване разпространението на заразата. Те са снабдени с дезинфектанти, вътре се допускат малък брой хора, колкото са работещите гишета, работното време е ограничено, но въпреки това нашите центрове и касите на партньорите ни продължават да обслужват граждани. С две думи, направили сме оптималното в дадената ситуация да опазим здравето, както на клиентите, така и на нашите служители, като в същото време сведем до минимум неудобствата за всички.
Срещате ли трудности с обезпечаването на персонал?
Вместо отговор на този въпрос, бих искал да изкажа своята благодарност към всички наши служители, които в тези трудни дни на изпитание за цялата държава продължават професионално и отговорно да изпълняват служебните си ангажименти. Като компания, която осигурява жизненоважна услуга за над 2 млн. потребители и стопанисва част от критичната инфраструктура на държавата, включително столицата на България, където са концентрирани важни държавни и обществени институции, ние носим изключително голяма обществена отговорност. Ограничаването на личните контакти не означава, че основните дейности в държавата ще спрат и че ние ще спрем да работим. Напротив, сега, повече от всякога, е необходимо да се предоставят основни услуги, каквато е доставката на енергия, до домовете на хората и до здравните заведения, където се лекуват болните. Затова ние, служителите на ЧЕЗ, продължаваме да изпълняваме нашия обществен и професионален дълг да гарантираме сигурно електричество на нашите клиенти. Същото важи и за служителите в магазините за хранителни стоки, в аптеките, в болничните заведения, които продължават да изпълняват своя професионален и граждански дълг въпреки рисковете. Всички те заслужават нашите аплодисменти.
На 22 ноември, по случай Деня на адвокатурата, адвокат Борис Харизанов от Петрич, член на Адвокатската колегия в Благоевград, гостува в ефира на Радио Благоевград. В разговора той подчерта ключовата роля на адвокатите в правосъдната система и значението на тяхната професия за обществото. "Днес е денят, в който всички ние, гражданите на страната, трябва..
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..
На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...
Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..
Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..