Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"ЧЕЗ Разпределение България" предприе мерки, за да се гарантира безопасността на клиенти и служители

Виктор Станчев – главен оперативен директор на "ЧЕЗ Разпределение България" АД

Екипи на "ЧЕЗ Разпределение" извършиха извънредни проверки на техническото състояние на захранващите съоръжения на всички здравни заведения – каза в интервю Виктор Станчев, главен оперативен директор на "ЧЕЗ Разпределение България" АД. Отчетниците няма да посещават клиенти, когато електромерите са в жилищата им – допълва той. 

Ето и цялото интервю с Виктор Станчева:

Г-н Станчев, как ЧЕЗ обезпечава сигурността на електрозахранването в условията на извънредно положение в държавата?

ЧЕЗ Разпределение България създаде необходимата организация, за да осигури непрекъснатост на електрозахранването в Западна България в този безпрецедентен и критичен период за държавата. Ние спряхме всички дейности, които изискват планирани прекъсвания на електрозахранването. Сега, когато голяма част от хората работят от вкъщи, а и децата вече учат от вкъщи, ние извършваме единствено аварийни и неотложни ремонти. Компанията не изпълнява дейности, които изискват прекъсване на захранването, освен когато това е крайно неотложно. Искам ясно да подчертая, че това не означава, че ние спираме работа. Осъзнавайки нашата обществена отговорност в тези решителни моменти, ние работим усилено за сигурността на електрозахранването в Западна България.

Едни от важните обекти, по които работим в момента, са реконструкциите на кабели средно напрежение по  ул. „Кирил и Методий“ и ул. Веслец, както и в района на Лъвов Мост в гр. София. Реконструкциите там ще повишат сигурността на електрозахранването  в централната част на столицата. Ускорихме ремонтите по време на извънредното положение, за да увеличим надеждността на електрозахранването на българските институции, за които безпрепятствената работа е изключително важна в този момент.

Освен това, екипи на ЧЕЗ Разпределение извършиха извънредни проверки на техническото състояние на захранващите съоръжения на всички здравни заведения(болници и поликлиники), за да се гарантира непрекъснатост на снабдяването им с електроенергия при случаи на аварийни ситуации.

Сблъскахте ли се с някакви критични ситуации по отношение на сигурността на електрозахранването откакто обявиха извънредното положение?

За съжаление почти незабавно неизвестни лица се възползваха от необичайната ситуация. На 14-ти срещу 15-ти март през нощта умишлено беше разбит наш непроходим колектор в столицата и беше запален кабел 110 kV. Инцидентът доведе до повреда на съоръжението и прекъсна доставките на електроенергия в 14 квартала. Реагирахме незабавно и за около 50 минути захранихме всички засегнати квартали по алтернативен път. За съжаление обаче, сигурността на електроподаването на една голяма част от София, основно западните райони,  остана обезпечено едностранно на 110 kV. Тоест, при една нова извънредна ситуация в този район, няма да имаме възможност да реагираме толкова бързо. Създадохме план как да захраним клиентите алтернативно на ниво средно напрежение, но следващия път това би отнело часове, а не минути. Обстановката, в която се случи инцидентът, усложнява и възможностите за ремонт на кабела – нуждаем се от допълнителни специалисти, каквито в България няма, а в Европа се броят на пръстите на едната ръка. Всичко това създава предпоставки за отлагане на ремонта за неопределен срок. Ефективно проучваме възможностите за стартиране на ремонтните дейности по възможно най-бързия начин. Повреденият кабел осигурява алтернативна връзка за няколко подстанции, т.е. отпада една възможност за захранване на много райони в София. Въпреки това, колегите са професионалисти и ще се справят с всяка ситуация.

Предприемате ли допълнителни мерки във връзка с епидемичната обстановка?

Разбира се, и ние като компания, осигуряваща работа на над 2500 служители и доставяща електроенергия на над 2 млн. клиенти, сме загрижени за здравето, както на служителите, така и на клиентите. Затова взехме мерки и препоръчахме контактите между служители и клиентите да бъдат сведени до минимум. Например, отчетниците няма да посещават клиенти, когато електромерите се намират в рамките на техните жилища. Това трябва ясно да се разбере, за да не се допускат опити за злоупотреби от страна на мними инкасатори - нашите отчетници няма да посещават домовете на хората. Там, където отчитането трябва да стане чрез пряк контакт с гражданите, електроенергията ще бъде калкулирана съгласно Общи условия на база прогнозна консумация, по съответната формула. След като извънредното положение приключи, ще бъде направен реален отчет на електромерите и сумите ще бъдат преизчислени на база на реалната консумация. На другите места, където електромерите са изнесени на границата на собственост, отчитането продължава по установения ред.

Няма ли от това да пострада обслужването на клиентите?

Не би трябвало да се усети сериозно. Не спираме да призоваваме клиентите да използват многобройните възможности за електронно обслужване. Ние предлагаме множество услуги, които могат да бъдат заявени и изпълнени дистанционно, без да е необходимо посещаването на офисите ни. Например на националната телефонна линия 0700 10 010 и имейл адреса klienti@cez-rp.bg могат да бъдат подавани сигнали за смущения в електрозахранването и да бъдат отправяни всякакви въпроси по отношение на дейността на електроразпределителното дружество. На всеки въпрос ще бъде отговорено по най-бързия възможен начин. Информация за предлаганите електронни услуги може да бъде намерена на сайта на дружеството www.cez-rp.bg.

В самите центрове за клиенти се взимат най-строги мерки за дезинфекция и предотвратяване разпространението на заразата. Те са снабдени с дезинфектанти, вътре се допускат малък брой хора, колкото са работещите гишета, работното време е ограничено, но въпреки това нашите центрове и касите на партньорите ни продължават да обслужват граждани. С две думи, направили сме оптималното в дадената ситуация да опазим здравето, както на клиентите, така и на нашите служители, като в същото време сведем до минимум неудобствата за всички.

Срещате ли трудности с обезпечаването на персонал?

Вместо отговор на този въпрос, бих искал да изкажа своята благодарност към всички наши служители, които в тези трудни дни на изпитание за цялата държава продължават професионално и отговорно да изпълняват служебните си ангажименти. Като компания, която осигурява жизненоважна услуга за над 2 млн. потребители и стопанисва част от критичната инфраструктура на държавата, включително столицата на България, където са концентрирани важни държавни и обществени институции, ние носим изключително голяма обществена отговорност. Ограничаването на личните контакти не означава, че основните дейности в държавата ще спрат и че ние ще спрем да работим. Напротив, сега, повече от всякога, е необходимо да се предоставят основни услуги, каквато е доставката на енергия, до домовете на хората и до здравните заведения, където се лекуват болните. Затова ние, служителите на ЧЕЗ, продължаваме да изпълняваме нашия обществен и професионален дълг да гарантираме сигурно електричество на нашите клиенти. Същото важи и за служителите в магазините за хранителни стоки, в аптеките, в болничните заведения, които продължават да изпълняват своя професионален и граждански дълг въпреки рисковете. Всички те заслужават нашите аплодисменти.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Разделното събриране на отпадъците - отговорност и бъдеще

Разделното събиране на отпадъците и рециклирането – това е темата, която дискутирахме в предаването „Неделя у дома“. Гости в студиото на Радио Благоевград бяха Наталия Димитрова – Попова, началник отдел „Екология“ в Община Благоевград, Радостин Юруков и Инна Диловска. „Прави ми впечатление, че хората от Благоевград не се стараят да събират..

публикувано на 02.06.24 в 16:21

Пламен Бонев-De La Bona представя „Лъч светлина”

Музикалният артист Пламен Бонев- De La Bona представи своята нова песен „Лъч светлина”. След успеха на двете си последни парчета на английски език, които направиха своята премиера миналата година, Пламен Бонев се връща към корените си и представя нещо автентично за българската сцена. „Лъч светлина” е първата от две песни на..

обновено на 02.06.24 в 15:17
Мери Бойс Бенд

Мери Бойс Бенд с дългоочакван сингъл - „Здравей!“

Мери Бойс Бенд ти казва „Здравей!“ Групата пуска дългоочаквания си нов сингъл. Точно 6 години след издаването на албума „Щастливи дни“, музикантите представят „Здравей“ – чисто нов сингъл от предстоящ нов албум, който ще бъде посветен на 30-тата годишнина на бандата и се очаква да излезе догодина. „Имаме доста музикални ангажименти,..

обновено на 02.06.24 в 15:15

На 1 юни: Деца бяха водещи в ефира на Радио Благоевград

Днешното издание на предаването "С усмивка в събота" бе по-цветно, по-весело и по-истинско от всякога, защото негови специални водещи бяха учениците от 5 "А"  клас на  9 ОУ "Пейо Яворов" Павлина Маринова и Изабела Василева. Те представиха анкетите на възпитаниците на училището Веселин Весков, Ана-Мария Стоилова и Адриана Златкова, които се превъплътиха..

публикувано на 01.06.24 в 09:18

Кампания за спасяване на читалището в село Извор

Сградата на читалището в радомирското село Извор е в окаяно състояние. П окривът тече и се рушат мазилките, като външните стени представляват опасност за преминаващите около сградата, която е почти на 100 години. И ако преди повече от четири десетилетия салонът на читалището е събирал 240 зрители, то днес е неизползваем за творчески изяви...

публикувано на 30.05.24 в 11:13
Георги Динев

Георги Динев: Търсим бързи решения за облекчаване на трафика към "Кулата"

Провеждането на прозрачни и честни избори на 9 юни, облекчаване на пътния трафик към Гърция и спазване на всички срокове за изграждането на ГКПП "Струмяни-Берово". Това са част от приоритетите в работата на областния управител на Благоевград Георги Динев. Подготовката на изборния процес върви нормално и в диалог с Районната избирателна комисия...

публикувано на 30.05.24 в 11:00

Едни и същи стоки с различни цени в онлайн магазините

Защо едни и същи стоки имат различни цени в едни и същи сайтове?  Въпросът задават потребителите, които в търсене на най-добрата цена за дадена стока, попадат на едни и същи продукти, с различни цени, дори и в едни и същи онлайн магазини. „Причините могат да бъдат най-различни и една от тях е, че тези търговци не плащат мито. Това им..

публикувано на 29.05.24 в 14:24