Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Рестартирай Европа: Ситуацията с Covid-19 създава предпоставки за увеличение на потребителските измами, свързани с общественото здраве

Ситуацията с Covid-19 създава предпоставки за увеличение на потребителските измами в Европейския съюз, свързани с общественото здраве. Недобросъвестни търговци рекламират и продават продукти като защитни маски, защитни шапки и дезинфектанти за ръце, бактерицидни лампи, хранителни и други продукти, за които твърдят, че „предпазват”или „лекуват“ инфекции.

„Такива реклами не трябва да се толерират, защото много потребители ги приемат за „чиста монета“, а това може да се окаже опасно за тяхното здраве“ – коментира Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация „Активни потребители“, където ежедневно се получават множество сигнали за подобни нелоялни търговски практики. Затова, експертът съветва потребителите да развият „филтър на критичност“ към подобни оферти, да слушат по-внимателно експертите /лекарите/, а не търговците, да се увеличи контролът и да има по-сериозни глоби за подобни търговски практики.

Още на 23 март 2020 г., комисарят по въпросите на правосъдието и потребителите Дидие Рейндерс изпрати писмо до редица платформи, социални медии, търсачки и уебсайтове за пазаруване, с искане за съдействие в борбата с измамите на техните платформи, след като мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите прие обща позиция.

„Въпреки, предприетите мерки за намаляване на онлайн измамите в Европейския съюз, има какво още да се направи в тази посока“, категоричен е Богомил Николов. Според него, европейското законодателство и институции не са толкова бързи, когато става дума за спешни реакции. Затова, „трябва да си напишем домашното тук и да пресечем тези реклами с по-високи глоби за нарушителите и с повече отговорност у потребителите“ – допълва експертът.

Разнопосочни са мненията на потребители от Благоевград. Част от тях споделят, че биха си купили онлайн продукти, касаещи здравето им, само ако имат нужда от тях. Според други, „рекламата е голямо нещо, затова човек трябва да внимава на какво да се довери и на какво не“, но биха пробвали нещо ново. Трети пазаруват не на всяка цена, а само определени продукти.

Репортаж на Биляна Славчева можете да чуете в звуковия файл – > 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Беседи на пет езика в гостуващата изложба „Fake for Real“- „Истина или лъжа?“

По повод Европейски ден на езиците на 26 септември екипът на Национален етнографски музей организира беседи на пет езика в пътуващата изложба на Дома за европейска история „Fake for Real“-„Истина или лъжа? История на подправянията и фалшификациите“ по проект на Европейския парламент , реализиран от Дома на европейската история в Брюксел ...

публикувано на 26.09.24 в 14:34

Отличното качество на тютюна тази година трябва да получи максимална цена

Тютюнопроизводителите през тази година се радват на добра реколта, но на прага на новата изкупна кампания очакват провеждането и на Консултативен съвет по тютюна, на който ще се поставят актуалните проблеми на бранша.   За втора поредна стопанска година, поради сухото лято, както през  2023 г., и сега през 2024 г., качеството на тютюневата..

публикувано на 26.09.24 в 12:37

Айдън Мустафов: Природата ни е дал лек за всякакви болежки

Природата ни е дала лек за всякакви болежки, ние само трябва да го търсим и да го открием. Това заяви в ефира на Радио Благоевград биотехнологът Айдън Мустафов. Преди дни той изнесе публична лекция в град Гоце Делчев на тема „Лечебната сила на природата срещу хроничните заболявания“. Билките притежават лечебни качества, но не бива да забравяме, че те..

публикувано на 26.09.24 в 10:24

Как географските информационни системи помагат на ученици и преподаватели да изследват света

Преди дни бе даден старт на образователния конкурс „Изучаваме света с ГИС“, организиран по програмата „ГИС в училище“, под патронажа на Министерството на образованието и науката. Конкурсът цели да насърчи преподаватели, ученици и студенти да използват иновативните възможности на Географските информационни системи (ГИС) за създаване на интерактивни..

публикувано на 26.09.24 в 10:01

„Разходка из миналото“ за 115 години на читалището в Разлог

115 години отбелязва Народно читалище - Разлог "15 септември 1909 г." с концерт-спектакъл „Разходка из миналото“. Участват самодейните колективи към читалището. Сценарият е на Велина Кулина. По идея на Иван Мишков. Разказвач е актрисата Жанет Керанова. “Разходка из миналото” съчетава театрално, танцово, музикално и певческо изкуство. „Полъхът..

публикувано на 26.09.24 в 09:46

Бих искала да насърча всички български общини да участват в конкурса „ЕкоОбщина”

Конкурсът „ЕкоОбщина – устойчив град и общество” стартира своето пето издание в България. Инициативата е на Посолството на Франция в България и на Френския институт в България в партньорство с Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ), екологичното сдружение "За Земята", фондацията „Център за енергийна ефективност“- ЕнЕфект“..

публикувано на 24.09.24 в 10:52

„Усмивка за Цецо“ – благотворителна кампания в Дупница

Сдружение „Близо до теб“- Дупница организира благотворителна кампания „Усмивка за Цецо“. Целта е набиране на средства за спешно стоматологично лечение на 28-годишния Цветан Керемидаров от Дупница, който страда от тежко психическо заболяване. Майка му е починала наскоро и младежът живее само с баща си Спартак, който се грижи изцяло за него...

публикувано на 19.09.24 в 13:20