От 1 март влязоха в сила нови изисквания на Европейски съюз, с които се въвежда нов етикет за енергийна ефективност. В преходния период, нови обозначения има само за следните продуктови групи – съдомиялни и перални машини, както и комбинирани перални със сушилня, хладилни уреди, телевизори и електронни екрани.
Първоначално, почти няма да се срещат продукти на пазара, които да са означени с най-високия клас „А“. Настоящите, най-ефективни технологии, ще отговарят на изискванията на клас „В“ или „С“, а най-горните класове от скалата остават свободни за бъдещите иновации.
„Важно е потребителите да знаят, че в момента трябва да има два етикета върху част от електроуредите, защото представете си, ако имаме два хладилника един до друг, единият е със стар етикет, на който пиша „А++“, а другият е с нов етикет, на който пише клас „С“, но те, всъщност са еднакви. „Тогава, потребителят ще купи хладилник, който е с „А++“, защото ще мисли, че той е по-ефективен, а това не е така. Затова, този преходен период е много важен, защото ще бъдат пускани и електроуреди само с нов етикет. Надяваме се, скалата да бъде по-ефективна, защото ще бъдат пускани етикети с различни букви от „А“ до „F“, но почти няма да има с буква „А“ – коментира Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация „Активни потребители“.
Енергийните етикети на всеки вид продукт показват не само консумацията на електроенергия, но и друга информация както свързана, така и несвързана с енергията –брой пиксели, капацитет за съхранение, излъчван шум и други.
„Този промяна се налага, поради успеха на старата схема. Когато станаха тези правила преди 15 години, никой не е предполагал, че продуктите толкова бързо ще се развият, че скалата ще отеснее. Ако, това не е успех? Тази технологична иновация, която показаха фирмите, се дължи на търсенето от страна на потребителите, които избират от два продукта по-енергийно ефективния. Това накара фирмите да се конкурират в тази посока. Така че, нямам никакво съмнение, че този модел е успешен. Единствено, имаме известен риск в преходния период, ако има някои недобросъвестни търговци, които не спазват правилата, може да има и объркани потребители“ – уточни още Богомил Николов.
Според част от потребителите, има нужда от по-голяма разяснителна кампания, защото новите енергийните етикети, определено ги объркват при избора на електроуреди.
През месец март отбелязваме прехода от зима към пролет и събуждането на природата с връзването на мартенички. Легендата зад мартениците и Баба Марта е богата на символика, която отразява вярванията на древните и тяхната дълбока връзка с природата. Но освен тази символика съществуват и много забавни народни приказки за баба марта и сърдития й..
Българи и сърби ще посрещнат заедно 1 март, празника, посветен на Баба Марта и Деня на самодееца в България, с голям концерт в сръбския град Бабушница. Организатори са Пътуващо читалище "Бащино огнище", Фондация „Македония“ и Домът на културата в град Бабушница. В събитието ще участват местни самодейци и музикантите от българския оркестър..
Оказва се, че хазартната зависимост става все разпространена и в по-малките населени места, където игралните зали и казината „никнат като гъби“. Липсата на доходна работа и нежеланието на младите хора да работят за малко пари, са една от основните причини да се наблюдава увеличена хазартна зависимост в България, която дори на места измества..
17-годишният Юлиян Димитров от кочериновското село Бараково спечели голямата награда в 11-ото издание на Националния литературен конкурс „И децата покоряват светове. Покажи, че можеш!“ . Ученикът впечатли журито със своето есе на тема "Бих се родил отново". „…Бих се родил, за да прощавам, защото е правилно. Прошката е освобождение за самия теб...
Във времето на социалните мрежи и живот в онлайн пространството, звучи като шега четвъртокласничка от Благоевград да е прочела 229 книги, но е истина. Само можем да се усмихнем и да кажем има и такива деца. Тя е Йоанна Терзийска на 10 години е , учи в Средно училище с изучаване на чужди езици „Свети Климент Охридски“ в областния град. А..
Започна турнето с екоигри в 7 града в страната, сред които Перник, Кюстендил и Петрич. Състезанията се организират от платформата „Пукльовците“, която цели да стимулира директното общуване и взаимоотношения между децата. И това не къде да е, а в училища среда – там, където започва тяхното истинско социализиране. Това сподели в ефира на Радио..
Всяка последна сряда от февруари се отбелязва Световният ден против тормоза в училище, известен като „Ден на розовата фланелка“. Тя символизира неприемането на тормоз и насилие в училищетo . За пръв път „Денят на розовата фланелка“ е проведен в Канада през 2007 година като протест, организиран от двама ученици – Дейвид Шепърд и Травис..