От 1 март влязоха в сила нови изисквания на Европейски съюз, с които се въвежда нов етикет за енергийна ефективност. В преходния период, нови обозначения има само за следните продуктови групи – съдомиялни и перални машини, както и комбинирани перални със сушилня, хладилни уреди, телевизори и електронни екрани.
Първоначално, почти няма да се срещат продукти на пазара, които да са означени с най-високия клас „А“. Настоящите, най-ефективни технологии, ще отговарят на изискванията на клас „В“ или „С“, а най-горните класове от скалата остават свободни за бъдещите иновации.
„Важно е потребителите да знаят, че в момента трябва да има два етикета върху част от електроуредите, защото представете си, ако имаме два хладилника един до друг, единият е със стар етикет, на който пиша „А++“, а другият е с нов етикет, на който пише клас „С“, но те, всъщност са еднакви. „Тогава, потребителят ще купи хладилник, който е с „А++“, защото ще мисли, че той е по-ефективен, а това не е така. Затова, този преходен период е много важен, защото ще бъдат пускани и електроуреди само с нов етикет. Надяваме се, скалата да бъде по-ефективна, защото ще бъдат пускани етикети с различни букви от „А“ до „F“, но почти няма да има с буква „А“ – коментира Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация „Активни потребители“.
Енергийните етикети на всеки вид продукт показват не само консумацията на електроенергия, но и друга информация както свързана, така и несвързана с енергията –брой пиксели, капацитет за съхранение, излъчван шум и други.
„Този промяна се налага, поради успеха на старата схема. Когато станаха тези правила преди 15 години, никой не е предполагал, че продуктите толкова бързо ще се развият, че скалата ще отеснее. Ако, това не е успех? Тази технологична иновация, която показаха фирмите, се дължи на търсенето от страна на потребителите, които избират от два продукта по-енергийно ефективния. Това накара фирмите да се конкурират в тази посока. Така че, нямам никакво съмнение, че този модел е успешен. Единствено, имаме известен риск в преходния период, ако има някои недобросъвестни търговци, които не спазват правилата, може да има и объркани потребители“ – уточни още Богомил Николов.
Според част от потребителите, има нужда от по-голяма разяснителна кампания, защото новите енергийните етикети, определено ги объркват при избора на електроуреди.
За разлика от Григорианския календар, съблюдаван в повечето части на света, китайският е базиран върху движенията на Луната. Подобно на западния зодиак, китайският е разделен на 12 цикъла, всеки от които с продължителност една година, вместо един месец. Началото на китайската Нова година обикновено се пада между 21 януари и 20 февруари. През 2025..
Продължава дарителската кампания за набирането на средства за възстановяване на сградата на читалището в радомирското село Извор. Това увери в ефира на Радио Благоевград Димитрина Мирчева, секретар и един от инициаторите за запазване на културния институт. Години наред мечтите на жителите на Извор са били свързани да бъде възстановен..
8 528 са тютюнопроизводителите, които ще получат подпомагане по Схемата „Преходна национална помощ за тютюн“, за кампания 2024 г. Заявените количества са общо 17 168 092 кг. От тях 7 272 производители са заявили 8 543 183 кг. „Басми“, 731 производители - 871 452 кг. „Каба-Кулак“, 455 производители - 1 975 847 кг. „Бърлей“ и 70 производители - 5..
„В Германия се живее спокойно и добре, цените на храните са почти като в България, но данъците са доста по-високи“. Такива са впечатленията на нашия редовен слушател Сашо Симеонов, който през лятото живее в родното си село Бабинска река, в община Бобов дол, а зимата пребивава при свои близки в Берлин, Германия. Специално за рубриката..
В Сърбия в момента текат процеси, които може да повлияят на ситуацията на Балканите. Поводът за тези протести, от българска гледна точка, е прозаичен – корупцията по всички етажи на властта. Но опозицията в Сърбия използва тази нещастна кончина на хората в Нови Сад, за да се опита отново да промени ситуацията в страната и ако може да свали президента..
Идеята за развитие на ски зона „Картала“ е добра за нашия град, но трябва да отчетем фактора, че Общината не може да бъде само един пасивен получател на такава услуга, а трябва да бъде по-ангажирана и да получава приходи от собствеността, която има. Предоставянето на общинските земи под пистите и на каквито и да е общински активи трябва да генерира..
Ски център „Картала“ е богатство за Благоевград и хубавото е, че зоната привлича все повече посетители от цялата страна. Време е да бъде даден ход на втората част от инвестиционния проект за развитието му. Точно такова намерение има инвеститорът и ние трябва да се възползваме от тази възможност. Това заяви в ефира на Радио Благоевград кметът на Община..