През есенно-зимния сезон, потребителите сме изправени пред различни потребителски казуси и проблеми – като започнем от нелоялните търговски практики по отношение цените на храни и стоки, преминем през високите сметки за ток, парно и други услуги, та стигнем до измамни промоции и други търговски оферти. Факт е, че в повечето случаи, когато имаме потребителски проблем, не сигнализираме на контролните органи, а споделяме за него в социалната мрежа, търсейки там съдействие, съвет или просто подкрепа от хора, изпаднали в подобна ситуация. Именно поради тази причина, вече съществуват не малко потребителски интернет страници, в които хората споделят не само своите потребителски казуси, но и търсят решение на проблемите. Това е една от целите на новосъзданената Фейсбук страница „Ние, потребителите“.
„Много спонтанно се роди идеята за тази страница. При пореден проблем, който споделих в моя профил в социалната мрежа на тема потребителски права, един от моите приятели в коментар написа, че може би е добре да има повече информация и да се говори повече по тези теми, и да има едно място, на което да се случва всичко това. И така се роди идеята за тази страничка, буквално за минутки я създадохме и сложихме първите постове, които ориентират потребителите кои са техните основни права и как могат да ги защитават“ – коментира за Радио Благоевград Габриела Руменова, експерт в сферата на потребителската защита, която познаваме и като бивш PR в КЗП. Тя е и един от създателите на Фейсбук страницата „Ние потребителите“.
Вече са публикувани първите постове, които отговарят на конкретни потребителски въпроси. Част от казусите се използват като пример затова, какви са потребителските ни права при различни проблеми. Едни от първите запитвания са били по повод създаването на фалшиви Фейсбук страници, от които се предлагат фалшиви стоки на известни брандове. Друг проблем е опитът на различни сайтове за кражба на личните данни на потребителите, което е сериозно нарушение.
„Според Фейсбук се оказва, че около 5 % от регистрирането месечно профили са фалшиви, а само през втората половина на миналата година, са изтрити над 1,7 милиарда фалшиви Фейсбук профили. Това означава, че трябва да сме много внимателни, когато изискват от нас лични данни, защото, съгласно Регламента за личните данни, могат да ни бъдат изискани точно толкова, колкото са необходими за предоставянето на даден вид услуга. Всичко друго се счита за незаконно и нарушение на Регламента“, уточни още експертът.
В страницата „Ние, потребителите“ се повдигат и теми, касаещи проучвания по дадени потребителски въпроси, както и актуалната социално -икономическа обстановка. От проведено наскоро проучване например, става ясно, че расте броят на промоционалните продукти в нашите „потребителски кошници“, а това означава, че купуваме все повече стоки с намалени цени.
„И тук идва следващото голямо предизвикателство - нелоялните търговски практики, към които ставаме все по-уязвими в трудния баланс да си набавим необходимото и правилно да разпределим средствата от бюджета си. Нашият съвет винаги е да се интересуваме повече за правата си, да разбираме защо трябва да знаем за тях и винаги да бъдем активни като потребители. Да си търсим правата и да търсим помощ в нашата страничка, това обогатява нашата потребителска култура и показва на потребителите и на търговците, как трябва да се развиват отношенията им“, обясни още Габриела Руменова, създател на Фейсбук страницата „Ние, потребителите“.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Габриела Руменова:
От днес до неделя Благоевград ще бъде сцена на вдъхновението, младежкия порив и надеждата. За втора поредна година тук се провежда инициативата „Ела си в Благоевград“, която събира местни жители, гости на града и българи, живеещи в чужбина. Напук на юлската жега, събитието раздвижи градската сцена в типичен стил – големи дози от онези вибрации, които..
Екстремно високите юлски температури поставиха на изпитание и болни, и здрави. Какви са основните рискове за сърдечносъдовата система при пиковите горещини, какво трябва да бъде поведението ни? В предаването „Сюжети от деня“ на БНР-Радио Благоевград отговорите потърсихме от доц. д-р Красимира Христова, председател на Асоциацията по неинвазивна..
Общините все още чакат от държавата изработена ясна и единна методика за въвеждане на новите модели за изчисляване на такса смет, които трябва да заработят у нас от 1 януари 2026 година. Миналата година този процес беше отложен тъкмо поради липса на прецизна стратегия как навсякъде да бъде изчислявана такса смет. Сега отново няма яснота по кой път ще..
Изразът „Оферта само за частни клиенти“ в обявите за недвижими имоти е синоним на нелоялна практика и крие опасности за клиента. Това е първата „сигнална лампа“, че не сте се доверили на правилния човек в имотния пазар. „Ако вие сте продавач и обявите своя имот в дадена брокерска агенция с подобен модел на работа, вие рискувате вашият имот да не..
Преди дни служители на ГДБОП задържаха близо 1 тон флакони с райски газ на обща стойност 250 000 лв в благоевградското село Падеш. Според антимафиоти те веществото е било предназначено за разпространение в питейни заведения и търговия на дребно. Цялото количество е иззето, с цел да бъде предотвратено то да стигне до пазара и до крайния..
Промените в наказанията за престъпления срещу животни бяха приети в НС окончателно, при почти единодушно гласуване. Против промените в Наказателния кодекс имаше само 1 глас от ИТН. На фона на настоящата политическа ситуация това показва, че животните са наистина обединяващ фактор. Припомняме, че без разследването на КАЖИ, които разкриха жестоките..
Под мотото „Срещаме се у дома“ този петък, събота и неделя за втора поредна година ще се проведат редица събития, част от инициативата „Ела (си) в Благоевград“. Началото ще бъде на 25 юли, когато жителите и гостите на Благоевград ще имат възможност да чуят лични истории на хора, избрали Благоевград за свой дом, както и да разберат повече за..