През есенно-зимния сезон, потребителите сме изправени пред различни потребителски казуси и проблеми – като започнем от нелоялните търговски практики по отношение цените на храни и стоки, преминем през високите сметки за ток, парно и други услуги, та стигнем до измамни промоции и други търговски оферти. Факт е, че в повечето случаи, когато имаме потребителски проблем, не сигнализираме на контролните органи, а споделяме за него в социалната мрежа, търсейки там съдействие, съвет или просто подкрепа от хора, изпаднали в подобна ситуация. Именно поради тази причина, вече съществуват не малко потребителски интернет страници, в които хората споделят не само своите потребителски казуси, но и търсят решение на проблемите. Това е една от целите на новосъзданената Фейсбук страница „Ние, потребителите“.
„Много спонтанно се роди идеята за тази страница. При пореден проблем, който споделих в моя профил в социалната мрежа на тема потребителски права, един от моите приятели в коментар написа, че може би е добре да има повече информация и да се говори повече по тези теми, и да има едно място, на което да се случва всичко това. И така се роди идеята за тази страничка, буквално за минутки я създадохме и сложихме първите постове, които ориентират потребителите кои са техните основни права и как могат да ги защитават“ – коментира за Радио Благоевград Габриела Руменова, експерт в сферата на потребителската защита, която познаваме и като бивш PR в КЗП. Тя е и един от създателите на Фейсбук страницата „Ние потребителите“.
Вече са публикувани първите постове, които отговарят на конкретни потребителски въпроси. Част от казусите се използват като пример затова, какви са потребителските ни права при различни проблеми. Едни от първите запитвания са били по повод създаването на фалшиви Фейсбук страници, от които се предлагат фалшиви стоки на известни брандове. Друг проблем е опитът на различни сайтове за кражба на личните данни на потребителите, което е сериозно нарушение.
„Според Фейсбук се оказва, че около 5 % от регистрирането месечно профили са фалшиви, а само през втората половина на миналата година, са изтрити над 1,7 милиарда фалшиви Фейсбук профили. Това означава, че трябва да сме много внимателни, когато изискват от нас лични данни, защото, съгласно Регламента за личните данни, могат да ни бъдат изискани точно толкова, колкото са необходими за предоставянето на даден вид услуга. Всичко друго се счита за незаконно и нарушение на Регламента“, уточни още експертът.
В страницата „Ние, потребителите“ се повдигат и теми, касаещи проучвания по дадени потребителски въпроси, както и актуалната социално -икономическа обстановка. От проведено наскоро проучване например, става ясно, че расте броят на промоционалните продукти в нашите „потребителски кошници“, а това означава, че купуваме все повече стоки с намалени цени.
„И тук идва следващото голямо предизвикателство - нелоялните търговски практики, към които ставаме все по-уязвими в трудния баланс да си набавим необходимото и правилно да разпределим средствата от бюджета си. Нашият съвет винаги е да се интересуваме повече за правата си, да разбираме защо трябва да знаем за тях и винаги да бъдем активни като потребители. Да си търсим правата и да търсим помощ в нашата страничка, това обогатява нашата потребителска култура и показва на потребителите и на търговците, как трябва да се развиват отношенията им“, обясни още Габриела Руменова, създател на Фейсбук страницата „Ние, потребителите“.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Габриела Руменова:
Министерският съвет прие актуализирания списък на изследователските висши училища. ЮЗУ „Н. Рилски“ Благоевград е включен в списъка след получена висока оценка за своята научна дейност. „Ръководството на университета си постави тази приоритетна задача и за наша радост тя беше изпълнена в рамките на миналата календарна година. Статут на..
„Бих се родил отново“ е темата на 11-ото издание на националния литературен конкурс „И децата покоряват светове. Покажи, че можеш“. В него могат да участват деца и младежи на възраст от 14 до 20 години. Участниците са предизвикани да разгледат идеята за новото начало, което би могло да настъпи във всяка човешка съдба, и да се запитат какви..
Санданското село Пирин става все по-атрактивно за туристите както с хубава си природа, така и с местните забележителности, сред които е и оформящият се Музей на дървените статуи на открито. Според кмета Георги Влахов, той може би е единственият по рода си в България. Дървените фигури вече са шест, като най-новата, на Пиринска мома в местна народна..
Четири месеца жители на общините Гърмен, Сатовча и Гоце Делчев чакат отговор от МРРБ и Агенция „Пътна инфраструктура“ на внесено искане за изграждане на допълнителна лента за престрояване на две места – при отбивката за село Огняново и при отбивката за село Дебрен. Хората смятат, че сега съществуващият път е изключително натоварен и създава..
В началото на 2025 година, с оптимизъм и ентусиазъм, посрещаме новите възможности и предизвикателства. Във време, когато често се срещаме с негативни нагласи и стрес, психологията на позитивното мислене може да бъде ключът към пълноценен живот. Психологът Денис Никифоров акцентира на важността на позитивните мисли и тяхното въздействие върху..
За първи път от години на 1-ви януари осъмнахме с нови цени на електроенергията. За нас, в Западна България увеличението е с 8,36 %. Ние, битовите потребители бяхме още по-изненадани, защото промяната на цената винаги ставаше от 1-ви юли, а не от началото на годината. Това увеличение веднага причини увеличение на цените на всички стоки и то не..
Едни от най-ярките и интересни обичаи в традиционния български календар са народните кукерски игри – маскаради. Той датира още от древните времена на траките и е успял да се съхрани през всички векове, свързани с големи политически и социални изменения за страната ни. Кукерите пък са един от най-колоритните и загадъчни символи на българската..