През тази година, в кампаниите за „Черен петък“, Коледа и Нова година, търговците няма да могат да прилагат стария трик „намаление в намалението“. Познатият през годините некоректен подход отиде в историята с въведените промени в Закона за защита на потребителите. Това съобщи за Радио Благоевград Габриела Руменова, експерт в сферата на потребителската защита и създател на онлайн платформата „Ние, потребителите“.
„Преди време наблюдавахме следното явление – търговците преминаваха от едно намаление в друго, от есенните промоции, през „Черен петък“, който вече започна, за други предстои, към коледно-новогодишните и чак до януарските. Търговците сумираха процентите и към края на тази „композиция“, ако можем така да кажем, намаленията можеха да стигнат до 80 или 90%, без реално обаче да са такива, защото, ако се изчислят тези проценти от реалната цена, от която е тръгнало намалението, от септември да речем, то със сигурност сметката няма да е вярна, спрямо цената, на която се продава стоката“ – обясни Габриела Руменова.
Тя даде пример с едно яке, което, ако е струвало 100 лева, през септември е било намалено с 20% и е станало 80 лв., през „Черен петък“ е намалено с още 40%, и така се сумират всички проценти до края на всяко следващо намаление, които всъщност, са нереални.
„Сега, изискването за обозначаване на намалението, е процентът да се изчислява от първата цена, от която е тръгнало намалението, тоест, от тази от нашия пример от септември месец. А преди, търговците изчисляваха всеки следващ процент от последната прилагана цена и сумираха изкуствено процентите. Проверката на тази нелоялна търговска практика изискваше много време и действия, затова законодателят е решил да въведе тази промяна“ – допълни още експертът по потребителска защита.
Габриела Руменова обърна внимание на някой маркетингови трикове, които прилагат търговците, особено по отношение на времето за пазаруване.
„Създават се сайтове специално за кампаниите „Черен петък“ или пък оферти във вече съществуващи електронни магазини. Поставят се броячи, които ни казват, че валидността на предложението изтича след един час или денонощие. Това е начин да ни подтикнат бързо да вземем решение и да не търсим още предложения на други търговци. Ако се поддадем, може да направим необмислена покупка, която излишно да натовари бюджета ни“– за това предупреди още Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“.
Тя припомни, че когато пазаруваме онлайн, на първо място е важно да се уверим, че сайтът е безопасени легитимен. На второ място да сравняваме цените ида не прибързваме с покупките.
Чуйте подробностите в интервюто на Биляна Славчева с Габриела Руменова:
Срещата между САЩ и Русия в Рияд беше „огромен успех за руската администрация“, коментира в предаването „Събития и личности“ евродепутатът от ГЕРБ/СДС и ЕНП Илия Лазаров. Според него Вашингтон на практика сам е предложил размразяване на отношенията, без Москва да полага сериозни усилия за това. „Предтекстът е, че трябва да се сложи край на войната,..
Бюджетът не е просто финансов документ и закон – той отразява приоритетите на управляващите и посоката, в която ще се развива държавата. Въпреки това, все още не виждаме ясно очертани политики и дългосрочна визия на кабинета "Желязков". Това коментира в предаването "Събития и личности" бившият депутат от „Продължаваме промяната – Демократична България“..
Проектът на Бюджет 2025 породи сериозни дебати относно неговото влияние върху социалната политика, икономиката и гражданските свободи. Политологът и бивш народен представител Калоян Методиев, анализира параметрите на бюджета и предупреди за тревожни тенденции в управлението на страната. Според него, България се намира в момент, в който се прави опит за..
Какви тайни крие древната тракийска цивилизация? Какво ни разкриват следите, оставени от този народ? На тези и много други въпроси отговаря новата книга „Траките – какво трябва да знаете?“, създадена от екип от изтъкнати български учени. В интервю за Радио Благоевград доц. д-р Тодор Чобанов, един от авторите на изданието, разказа за значението на..
България завърши успешно представянето си на международното специализирано изложение Lisbon Food Affair (LFA) - най-големият хранителен панаир в Португалия, който събра повече от 200 компании и над 500 бранда в направленията „Храни и напитки“, „Хорека“ и „Технологии“ в Лисабон. Събитието отбеляза три дни на интензивни търговски разговори и..
Вълна от съпричастност обедини дупничани. На призива за набиране на средства за лечението на Слави Керкенеков се отзовават екипа доброволци от сдружение "Близо до теб" в Дупница. Кампанията успява да отвори сърцата на стотици негови съграждани. За по-малко от три дни с благотворителната инициатива е събрана сумата от 17 000..
1892 – това е годината на основаването на Народния музей, като един от отделите му е именно Етнографския музей в България. А в ефира на Радио Благоевград –БНР директорът проф.д-р Владимир Пенчев предложи своеобразна екскурзия назад във времето, когато са положени усилията на видни историци, етнолози и етнографи за създаването на сегашния Институт..