Да опитат да ви подведат, че договорът ви с телекомуникационната компания изтича, когато остава цяла година до края на срока му. Такава е историята, която разказва героинята в новия епизод на подкаста „Ние, потребителите“. Сигурно обаче звучи познато на немалко клиенти на доставчиците на услуги в сектора, за което свидетелстват публикации в интернет и жалби при омбудсмана.
„На 13 октомври, след 17:30 ч. ми звънят от непознат номер и ми се представя служител на един от големите мобилни оператори. Информира ме, че договорът за единия от телефонните ми номера, който е двугодишен, изтича и аз не мога да го подновя нито при преференциалната такса от 12,99 лв., нито при стандартната от 14,99 лв. след преминаването му в безсрочен. Затова ми се предлага нова такса от 22,99 лв. с повече мегабайти, с повече възможности за разговори в чужбина, но на мен това не ми е необходимо. И понеже съм дългогодишен, лоялен клиент на този оператор, ми се предлага и нов апарат“, споделя журналистът от БНР Радио Благоевград Биляна Славчева, която е и водещ на предаване с дългогодишна пазарна рубрика „Потребителска кошница“.
В телефонното обаждане са обяснили, че новият договор ще бъде изпратен по куриерска фирма, за да го прегледа и ако го одобри, да го разпише и върне единия екземпляр обратно по куриер, след което ще получи и чисто новия апарат. Тя приема предложението, но междувременно проверява действащия си договор и си припомня, че той всъщност изтича не сега, а чак след една година.
“Това е точно на средата на двугодишния договор. Ако не бях прегледала, че имам още цяла година от него, щях да приема оферта с много по-висока такса и неизгодна за мен”, разказва още Биляна Славчева пред водещата на подкаста Габриела Руменова. И добавя, че в разговори с представители на телекома и на куриерската служба е разбрала, че не е единствената и други хора също недоволстват, че спрямо тях от наетия от мобилния оператор кол център се прилага същият подход.
В подкаст епизода Биляна Славчева и Габриела Руменова предупреждават потребителите да бъдат внимателни с офертите за Коледа и Нова година – да се информират подробно за условията и да преценяват доколко са изгодни за тях, тъй като се обвързват с условията не само за празниците, но за период от една или две години.
“Разказваме тази история, за да подсетим хората, че не трябва да се доверяват безусловно на търговците, а да подлагат на проверка всяко тяхно твърдение, дори когато вече се намират в договорни отношения с тях. Опитът да бъдат подвеждани, че договорът изтича и така да им се отнема правото да се възползват от преференциите, заради които са се обвързали срочно с дружеството, е нелоялна търговска практика. Потребителите също така е полезно да знаят, че когато търговецът промени общите си условия, е длъжен да ги уведоми в 7-дневен срок. В такъв случай те имат право да приемат измененията, да продължат да изпълняват договора при старите условия или да го прекратят без такси и неустойки“, посочи Габриела Руменова – автор и водещ на подкаста и създател на проекта „Ние, потребителите“.
Вижте в YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wdj1dWNywBc
Чуйте в Spotify: https://open.spotify.com/episode/0eoS06MiPP02kerrFAwUPx
След двегодишно прекъсване фестивалът “Беглика ” се завръща за 15-то си издание. Тази година организаторите поставят като основен фокус възстановяването на хармонията и баланса в семейството. Затова в богатата на събития и участници програма акцент е форумът „Солария“, в който млади родители ще представят идеи за развитието..
Тече акцията, организирана от дупнишкото сдружение „Близо до теб“, за набиране на средства в помощ на хората от селата в Трънско, останали без домове след опустошителния пожар. Селата Рани луг, Слишовци и Насалевци вече са бяха изпепелени, а десетки хора загубиха напълно къщите си, градени цял живот. В знак на съпричастност и подкрепа екипът..
В свят, в който трудностите понякога изглеждат непреодолими, надеждата често идва от най-топлите човешки жестове. Група от сърцати дами от Разлог се обединяват в благотворителна кампания с една свята цел – да помогнат на болно дете да живее. Те са Мария Найденова, Нели Благоева и приятелки , а каузата този път е за малката Марина, която е едва на 4..
През последните седмици видяхме, че е необходим сериозен човешки ресурс, за да бъдат овладени горските пожари през летните месеци. Затова и в Благоевград се проведе безплатно обучение за доброволци. "По принцип ние правим обучения в доброволните формирования, но за първи път правим за хора, които имат желание да участват в пожари. Голям..
Тазгодишната реколта от мед вече е в бурканчетата. Пчеларите обаче съобщават за по-слаби добиви, заради студената пролет и високата смъртност при пчелите. „В крайна сметка има добиви, но броят на изгубените пчелни семейства в страната като цяло беше доста висок и съответно от тези семейства няма добив на пчелен мед. Оцелелите пчелни..
Седем дни в района на Пирин на територията на трите общини Кресна, Струмяни, Сандански бушува пожар. Черен дим и пушек обгръщаше планината и сгушените в Пирин села, страх се четеше в очите на всички. Огънят напредваше ежедневно. Доброволци, огнеборци, горски бяха на ръба на силите си, но не се отказваха, това бяха хората на първа линия...
На 1 и 2 август, петък и събота, в петричкото село Ключ ще бъде празнично, защото тогава ще се проведе традиционният събор, посветен на Илинден по стар стил и на Илинденско – Преображенското въстание. „Тази година отбелязваме 122 години от избухването на въстанието и да, Свети Пророк Илия си е закрилник на нашето село. Той е покровител на..