Да опитат да ви подведат, че договорът ви с телекомуникационната компания изтича, когато остава цяла година до края на срока му. Такава е историята, която разказва героинята в новия епизод на подкаста „Ние, потребителите“. Сигурно обаче звучи познато на немалко клиенти на доставчиците на услуги в сектора, за което свидетелстват публикации в интернет и жалби при омбудсмана.
„На 13 октомври, след 17:30 ч. ми звънят от непознат номер и ми се представя служител на един от големите мобилни оператори. Информира ме, че договорът за единия от телефонните ми номера, който е двугодишен, изтича и аз не мога да го подновя нито при преференциалната такса от 12,99 лв., нито при стандартната от 14,99 лв. след преминаването му в безсрочен. Затова ми се предлага нова такса от 22,99 лв. с повече мегабайти, с повече възможности за разговори в чужбина, но на мен това не ми е необходимо. И понеже съм дългогодишен, лоялен клиент на този оператор, ми се предлага и нов апарат“, споделя журналистът от БНР Радио Благоевград Биляна Славчева, която е и водещ на предаване с дългогодишна пазарна рубрика „Потребителска кошница“.
В телефонното обаждане са обяснили, че новият договор ще бъде изпратен по куриерска фирма, за да го прегледа и ако го одобри, да го разпише и върне единия екземпляр обратно по куриер, след което ще получи и чисто новия апарат. Тя приема предложението, но междувременно проверява действащия си договор и си припомня, че той всъщност изтича не сега, а чак след една година.
“Това е точно на средата на двугодишния договор. Ако не бях прегледала, че имам още цяла година от него, щях да приема оферта с много по-висока такса и неизгодна за мен”, разказва още Биляна Славчева пред водещата на подкаста Габриела Руменова. И добавя, че в разговори с представители на телекома и на куриерската служба е разбрала, че не е единствената и други хора също недоволстват, че спрямо тях от наетия от мобилния оператор кол център се прилага същият подход.
В подкаст епизода Биляна Славчева и Габриела Руменова предупреждават потребителите да бъдат внимателни с офертите за Коледа и Нова година – да се информират подробно за условията и да преценяват доколко са изгодни за тях, тъй като се обвързват с условията не само за празниците, но за период от една или две години.
“Разказваме тази история, за да подсетим хората, че не трябва да се доверяват безусловно на търговците, а да подлагат на проверка всяко тяхно твърдение, дори когато вече се намират в договорни отношения с тях. Опитът да бъдат подвеждани, че договорът изтича и така да им се отнема правото да се възползват от преференциите, заради които са се обвързали срочно с дружеството, е нелоялна търговска практика. Потребителите също така е полезно да знаят, че когато търговецът промени общите си условия, е длъжен да ги уведоми в 7-дневен срок. В такъв случай те имат право да приемат измененията, да продължат да изпълняват договора при старите условия или да го прекратят без такси и неустойки“, посочи Габриела Руменова – автор и водещ на подкаста и създател на проекта „Ние, потребителите“.
Вижте в YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wdj1dWNywBc
Чуйте в Spotify: https://open.spotify.com/episode/0eoS06MiPP02kerrFAwUPx
От незапомнени времена в санданското село Пирин, всеки първи понеделник от месец ноември, е посветен на празника Пухтьо. Така местните наричат традицията на този ден да се раздава курбан за здраве. Тя датира от незапомнени времена и е свързана с чумните епидемии, които са върлували в Европа. Не са подминали и нашите земи, и конкретно село Пирин...
Одобрени са проектите на четири читалища в Община Белица за изграждане на съвременни Дигитални клубове по Националния план за възстановяване и устойчивост. Основната цел на инициативата е да се осигури равен шанс за достъп до качествено обучение и придобиване на дигитални компетентности за жителите на Белица, Бабяк, Краище и Горно Краище...
Инфраструктурата, облагородяването на селото, развитието на туризма и задържането на младите хора са сред основните приоритети в управлението на Атанас Гочев, избран за кмет на село Беласица на проведените частични местни избори на 12 октомври. Припомняме, че до тях се стигна, след като досегашният дългогодишен кмет Велик Филчев, се отказа от този..
Финансова грамотност за деца - това е творческа мисия на Младен Запрянов, лектор, бизнес обучител, медиатор и автор на детски книжки, в които достъпно се разказва за пенсии, застраховки, валути и трудово възнаграждение. С поредицата за „Пеги и Мози“- две симпатични катерички, малките читатели научават практичните и простички закони,..
"Чудатости от Оня свят" - това е новата образователна програма за ученици на Националния етнографски музей. Тя се се осъществява по Национална програма „Образование с наука” и е своеобразен контрапункт на развихрилата се полемика „за“ или „против“ Хелоуин. Неслучайно музеят отворя врати и кани любознателните тийнейджъри да се запознаят с..
„Нека се маскираме на добри хора на този Хелоуин“, това каза за ефира на Радио Благоевград, Радослав Кузманов, по-известен в социалните мрежи като Epic Bath Guy. Той е човекът, който пише забавни и мъдри лозунги на картон и се снима с тях на обществени места. Любопитното е, че го прави по халат. При това розов. Наричат го „човекът с халата“...
От близо два месеца безводието съпътства ежедневието на жителите на радомирското село Негованци. Не са на воден режим, но заради чести аварии местните са принудени да си купуват вода за пиене и да се запасяват отделно с вода за битови нужди. Към Радио Благоевград се обърнаха някои от потърпевшите жители в Негованци - Илиян Николов,..