Коледно-новогодишните празници отминаха, но предстоят още много хубави поводи за да получим или подарим подарък до края на годината. Темата е още по-актуална, ако към подаръците прибавим модерните напоследък ваучери, карти за отстъпки и намаления, което допълнително ще ни затрудни при връщането на подаръка. Как да реагираме в една такава ситуация? Кога и как можем да върнем или заменим получения подарък?
Потърсихме съветите на Габриела Руменова, експерт в сферата на потребителската защита и създател на онлайн Платформата „Ние, потребителите“:
„Въпросът е комплексен, защото Законът за защита на потребителите задължава онлайн търговците да приемат по-голямата част от стоките, които са продали, в срок от 14 дни. Виждаме, че все повече онлайн магазини предлагат все по-дълги срокове - до месец, до 90 дни. Затова е важно да проверим какъв е срокът, дали не сме го изпуснали и съответно, какви са условията. Защото, понякога онлайн търговците могат да поставят условие, връщането на стоката да бъде за сметка на потребителя. Това е едно от условията, на които трябва да обърнем внимание, освен срока. При физическите магазини обаче, няма такова условие и всеки търговец решавам сам, дали да предостави такава възможност на клиентите и при какви условия“, коментира за Радио Благоевград Габриела Руменова.
При подаряването на VIP карта за намаление като подарък, това което ние трябва да направим като поднасящи този подарък, е да проверим, тъй като все повече магазини предлагат такава възможност, дали всички стоки можем да закупим с тези карти, както и срокът, в който може да се използва картата.
„По отношение на ваучерите в сферата на туризма, един от най-честите примери е по повод стоките или услугите, които не са били предоставяни по качествен начин, търговецът да предлага ваучер, с който да компенсира техния неизпълнен ангажимент. Много хора все по-често подаряват козметични процедури или посещения в туристически СПА обекти и тогава, много често самите търговци са склонни да заменят една услуга с друга, която е по вкуса на този, който ще получи подаръка“, уточни създателят на онлайн Платформата „Ние, потребителите“.
Според Габриела Руменова, има само една по-лоша опция да ти подарят нещо нежелано, а именно, да получиш дефектен подарък. Тогава, трябва да ползваме правото на рекламация. Често обаче, разходите са за сметка на потребителя.
„Когато избираме подарък е важно да спазваме три основни правила – да е надежден търговецът, след това да се уверим, че е безопасен и качествен продуктът и да проверим какви са условията, при които потребителят може да защити правата си при проблем – дефект, опасна стока, връщане или замяна. И още нещо важно – винаги да пазим платежния документ, защото той удостоверява покупката и без него не можем нито да я върнем, нито да я заменим“, допълни експертът по потребителска защита.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Габриела Руменова:
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..
На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...
Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..
Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..
Природозащитната организация WWF България постави началото на своята кампания „Абонирай се за природата“. С любопитна заигравка с някои от популярните стрийминг платформи и хитови сериали, WWF отправя посланието, че изчезването на дивата природа не е кино. То се случва в нашия живот и всички ние участваме в него с ежедневните ни решения...