С интензивен мастър клас и тържествена церемония по награждаване на победителя завърши семестърът на Panda Labs, посветен на устойчивото ползване на водата и адаптацията към климатичните промени. Над 100 ученици и студенти от цялата страна, на възраст между 15 и 25 години, за пореден път се включиха в програмата за зелени иновации и предприемачество на WWF. В резултат от техния ентусиазъм, познания и най-вече активна съвместна работа, семестърът генерира десетки новаторски идеи за намаляване на водния отпечатък.
Една от тях е мобилно приложение, следящо консумацията на вода в домакинството. Нововъведението е разработено от отбор „Водородите“, който е големият победител в Panda Labs.
„Идеята се роди по време на два много интересни казуса, предложени ни от „Софийска вода“ и от Международната природозащитна организация WWF. Единият казус беше за природно-базирани решения за качеството на водите в градска среда, а другият – за повторно използване на водата за нетипични цели. Аз и моят отбор решихме да се фокусираме върху втория казус, така се роди идеята, която впоследствие ни донесе победата“, коментира за Радио Благоевград Димитър Кандев от отбор „Водородите“.
Приложението, освен че ще проследява консумацията на водата в домакинството, ще предоставя актуална информация на месечна, седмична и дневна база, относно изразходваното количество вода. За момента, тази информация се получава трудно, защото тя е достъпна само за определени водомери.
„Приложението ще дава персонализирани съвети за намаляване на потреблението, идеи за повторно използване на водата за нетипични цели, дори ще изпраща известия на телефон или таблет, при неправомерна или неправилна употреба. Ще се работи по възможностите за отчитане на течове и аварии, както и за възможностите за връзка със съответните екипи“, допълни един от авторите на приложението.
Приложението ще бъде напълно безплатно и ще може да се поставя на телефони и таблети. Според нова наредба, старите водомери на потребителите трябва да бъдат заменени с дистанционни такива за около две-три години, което ще позволи, цялата необходима за приложението информация, да бъде извлечена.
За разработването на функциониращ прототип ще се използва наградният фонд за победителите, който е в размер на 7000 лева. До края на март или началото на април, новото приложение ще може да се използва пробно. До половин година ще бъде окончателно готово, за да се използва от всички потребители на територията на цялата страна.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Димитър Кандев:
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..
На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...
Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..
Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..
Природозащитната организация WWF България постави началото на своята кампания „Абонирай се за природата“. С любопитна заигравка с някои от популярните стрийминг платформи и хитови сериали, WWF отправя посланието, че изчезването на дивата природа не е кино. То се случва в нашия живот и всички ние участваме в него с ежедневните ни решения...