По последни данни човек прекарва поне по осем часа на ден в социалните мрежи, изложен на различни видове информация и е все по-трудно да отсее кое е вярно и кое – истина. Темата за климатичните промени не прави изключение. Често в медийното пространство може да се открият твърдения, които са в разрез с научните данни или които наред с научни факти цитират недостоверни източници. „Тъжното е, че медии, които до сега са били източник на вярна информация и на диалог, те стават жертва на платени постове, на алгоритми, на по-консервативни групи и в крайна сметка, ние като потребители сме въвлечени и не знаем кое е истина и неистина“, потвърди за Радио Благоевград Елица Станева Бритън, психолог и част от авторския екип на платформата Климатека.
Според проучване от 2021 година на Евробарометър на тема „Познания и нагласи на европейските граждани към науката и технологиите“, 57% от българите открито споделят, че нямат нужда да се информират за последните научни новини. Липсата на подобна заинтересованост и липсата на достоверна информация правят хората по-податливи на екстремни виждания и конспиративно мислене. „На индивидуално ниво човек се затваря в своя така наречен балон от омраза, или несигурност“, сподели още психологът и посочи, че проблемът е и социален, „защото социалните мрежи фаворизират дадени движения, които вместо да сплотяват хората, създават условия за безредици и за разделяне на обществото“. Ето защо нуждата от критично мислене и образование по отношение на климатичните промени е належаща, за да спре разпространението на дезинформация и подкопаването на доверието в науката.
Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл:
България е навсякъде, когато има кой да предава любовта към Родината и българския език. Това е благородната мисия за учителите с голямо сърце. Сред тях е Снежина Цветанова- познат глас в радиоефира, журналист, който от няколко години не само се връща към учителството, но преподава на българчета, живеещи извън нашата страна. Тя..
В търсене на решения с отпадъчната пластмаса графичният дизайнер Георги Балинов организира мини работилници за собственоръчно рециклиране на пластмаса, превръщайки боклука в полезни предмети. Всичко започва преди няколко години, когато Георги се запознава с движението „Ценна пластмаса“ и разбира, че много други хора по света рециклират..
Езиков приятел за деца мигранти - това е новата инициатива, обединяваща български студенти, които да помагат на деца бежанци да учат български език. Проектът се реализира от екипа на „Мулти култи колектив“ и цели да подаде ръка на мигрантите, които идват да живеят в нашата страна. Това каза за Радио Благоевград председателят на..
Платформата „Ела си у дома“ цели да върне над 1 000 000 българи от чужбина, като им покаже, че в България има възможности и бъдеще. Създателят на инициативата е Ленко Кабаиванов, социален предприемач и творец. Той подчерта, че проектът е насочен към вдъхновяване чрез личен пример и практическа подкрепа. „Много хора искат да се върнат, но им..
„Кризата в отношенията между България и Северна Македония може да бъде преодоляна единствено чрез диалог и взаимно уважение“, заяви Калоян Ханджийски в интервю за Радио Благоевград. Ханджийски е член на Клуба за българо-македонско приятелство и разказа за дейността на организацията, която вече две години събира на една маса политици, общественици и..
Младите планинари от Петрич продължават благотворителната си кампания „Опаковано с любов“. Една от последните им акции бе по повод Деня на християнското семейство, когато те дариха чаши за чай, купички и съдове за хранене на Хижа „Беласица“. Младите природолюбители вярват, че добрината, „опакована с любов“, стига далеч - до планинарските сърца и до..
На 3 декември България се включва в #ЩедриятВторник - движение, което вдъхновява хората по целия свят да променят обществата със силата на щедростта. Да накараш някого да се усмихне, да помогнеш на съсед или непознат, да се застъпиш за кауза, да дариш – всеки има нещо, което може да даде на другите. Идеята за #GivingTuesday (Щедрия вторник) се..