За Радио Благоевград социологът Кънчо Стойчев коментира ситуацията след изборите на 9 юни:
„На пръв поглед обстановката в страната е спокойна, но това не означава, че отвътре в масовото съзнание няма процеси, които са тревожни. Има напрежение, то все още не избива на повърхността. Но ще се случи, ако експериментите продължат и политическите игри, които са по-скоро непонятни за хората, тъй като не са свързани с техните интереси и интересите на България“.
Според анализаторът не е добре изборите да са толкова на често, но пък те са единственият мирен начин да се решават противоречията в едно демократично общество. „Не е трагедията в изборите. Проблемът е какво произвеждат тези избори“ и посочи, че над 70% от хората споделят еднакви възгледи по отношение на войната в Украйна, джендър идеологията, зелената сделка, миграцията и т.н. „Същевременно в парламентите, които излъчваме, над 70% от нашите представители са точно на обратните позиции, които поддържат в парламента. Е, то какво е това управление според волята на хората, като 70% от хората мислят едно, а 70% в парламента правят точно обратното? Тук е опасността за демокрацията. Запазването на властта на този елит, който е против своя народ, може да се осъществи само чрез диктатура, тук е опасността“.
Кънчо Стойчев посочи, че изборът на председател на НС е тест за възможността да се постигне мнозинство в залата. „Ако се постигне решително се увеличават шансовете скоро да имаме правителство. И обратно - ако процесът затъне, проточи се, забави се – това няма да е добър знак и най-добре е да мислим за избори на есен“. Според него някоя политическа сила не е заинтересована от бързи нови избори. По-скоро всички ще бъдат наказани, както вече го видяхме преди броени дни. И пожела: „нека наистина този път българският избирател види 2-3 страници ясно написан текст за това какво точно ще се прави, какво ще се постига, какво е успех и неуспех“.
Интервюто с Кънчо Стойчев чуйте в звуковия файл.
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..
На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...
Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..
Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..
Природозащитната организация WWF България постави началото на своята кампания „Абонирай се за природата“. С любопитна заигравка с някои от популярните стрийминг платформи и хитови сериали, WWF отправя посланието, че изчезването на дивата природа не е кино. То се случва в нашия живот и всички ние участваме в него с ежедневните ни решения...