Целият бранш вече е в последните фази на подготовка за зимния сезон. Това каза за Радио Благоевград Малин Бистрин, председател на Съюза на туристическия бизнес в Банско.
„Резервациите за зимния сезон са в две фази, като първата е през ранната есен, когато се записват основно чуждестранните туристи и фенове на Банско. Те правят своите заявки и записвания за почивките си в курорта. А сега тече втората фаза, в която българският турист, който ние изключително уважаваме, той започва да прави своите резервации предвид предстоящите празници“ поясни Бистрин и подчерта, че най-важното е правилната ценова политика.
„.... почти не сме коригирали цени от миналата година. Така, че нямаме никакви притеснения и смятаме, че нашият курорт ще бъде предпочетен от българския турист“, заяви още Малин Бистрин.
За хотелиерския и ресторантьорския бизнес връщането на ДДС ставката от 20 % не е приемливо.
„Това е една тежест върху бранша ни, защото той е обединяващ много различни сектори. И пак да плащаме данъците, които не могат да се съберат от другите сектори е неприемливо “, категоричен е Бистрин.
Той разясни, че всяко лято се продават туристически пакети за следващото, а в ситуация, че бизнесът не е наясно какъв ще е основния данък –9 % или 20 % ДДС, не може да формира цените.
„И когато дойде туристът, на когото сме калкулирали към сегашната ставка от 9% ДДС и после получи ставка 20 % ДДС , това се отразява на крайния продукт и предизвиква недоволство и недоверие на туриста към бранша“ е позицията на председателя на Съюза на туристическия бизнес в Банско. Според него не е нужна полемика с финансовото министерство, важното е специалистите да отчитат всички плюсове и минуси за бизнеса.
Инициативен комитет от магистър-фармацевти обявява началото на мащабна национална кампания за насърчаване на здравословния начин на живот и профилактиката. Под мотото „Фармацевтите от семейните аптеки се грижат за теб – движи се към здравето си!“ и „Силата е в движението – имунитетът е твой съюзник!“, инициативата ще предложи поредица от..
Битката за геополитическото позициониране на България върви 35 години. Страната ни взе решаваща посока след Виденовата зима, но оттогава насетне не са спирали опитите да бъде препятствана нашата пълноценна евроинтеграция. Особено актуална е тази битка сега, защото с приемането ни в Шенген и в еврозоната този процес ще бъде завършен до степен на..
Смъртността на пчелите в България достига до 70-100% на отделни места, в Северозападна България, а прогнозата на пчеларите е, че през тази година броят на пчелните семейства ще намалее наполовина. Те настояват за ограничаване и строг контрол на пестицидите, които убиват пчелите, но подронват здравето и на човека. Ако не се предприемат мерки,..
На 18 май отбелязваме Международния ден на музеите, честван за първи път преди 43 години. Целта на празника е да се повиши информираността и ролята на музеите в обществото, защото музеите са важно средство за културен обмен, обогатяване на културите и развитие на взаимно разбирателство и сътрудничество между народите. Решението на 18 май..
Стартира кампания за безплатен микроблейдинг на жени, които са преминали през химиотерапия и са загубили веждите си в борбата с онкологично заболяване. Кампанията е под надслов „Красота с кауза – Плати с усмивка“. „Винаги съм се възхищавала на силата на жените, които преминават през това предизвикателство. Видях колко дълбоко може да се..
Фолклорна формация „Накит“ от Благоевград се завърна със специалната награда от международния фестивал „Бакши“ в град Хива, Узбекистан, който се провежда през две години. Нашите музиканти и певици се съревноваваха с професионални състави от 45 страни. Имало голяма конкуренция, защото всички били професионалисти. 30-минутната програма..
Заедно в града – това е новата акция на „Ела и ти“. Фондацията доказа, че планините в България могат да са достъпни и за хората със затруднени и напълно ограничени физически възможности. Гергана Дойчинова, която е двигателят на каузата и обедини сърцати доброволци от цялата страна, показа, че невъзможното изкачване е възможно вдъхновение за..