Миналата седмица беше публикуван първият доклад за напредъка на бизнеса в България по поетите ангажименти за снабдяване с яйца от ферми без клетки. Той е изготвен от Сдружение Кампании и Активизъм за животните в индустрията /КАЖИ/ и международната коалиция Open Wing Alliance, в която членува и българската организация. Според данните, над 120 компании в България вече са преминали към по-етични алтернативи, но много от големите търговски вериги и хотелски групи все още изостават.
„Според проучване в България и проучване на Евробарометър, в ЕС все повече хора имат отношение към това, как се отглеждат животните. Над 80% от анкетираните хора смятат, че сегашното отглеждане на животните, включително и на кокошките носачки, не е достатъчно е хуманно. В публикувания от нас доклад миналата седмица, ние оценяваме напредъка на компаниите, които до момента са приели корпоративни ангажименти на местно и глобално ниво. Според данните, повечето компании, като локални супермаркети, пекарни, ресторанти и други, те вече водят отчетност и голяма част от тях вече са поели тези ангажименти. А именно, че през 2025 г., ще престанат да предлагат яйца от клетъчно отглеждани кокошки. За разлика от тях, повечето големи търговски вериги, не докладват за напредък в това отношение“, коментира в ефира на Радио Благоевград Владимир Нгуйен от сдружение КАЖИ.
Той съобщи и факта, че повечето от българските потребители ясно заявяват предпочитанията си към по-хуманно произведени продукти. Компаниите, които отговарят на това търсене, не само изграждат по-добър обществен имидж, но и намаляват бизнес риска от предстоящите законодателни промени в ЕС и стесняването на пазара за яйца от кокошки в клетки.
КАЖИ призовава бизнеса в България да последва примера на компаниите, които вече са преминали към снабдяване с яйца от ферми без клетки. Преходът не е само въпрос на етика, но и на дългосрочна бизнес устойчивост.
„За потребителите припомняме, че на етикета на кутиите с яйца, както и върху самите яйца са обозначени кодове, които ясно показват при какви условия са отглеждани кокошките. Код 3 означава, че кокошките са клетъчно отглеждани, с Код 2 са обозначени яйцата от кокошки, отглеждани в халета. С код 1 за обозначени свободно отглежданите кокошки, а с Код 0 - биологично отглежданите кокошки“, допълни представителят на Сдружение КАЖИ.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Владимир Нгуйен:
Над 70 милиона лева ще получат българските тютюнопроизводители по интервенцията „Преходна национална помощ за тютюн“, за кампания 2024. Финансовият ресурс бе утвърден на редовно заседание на Управителния съвет на Държавен фонд „Земеделие“, като се очаква, парите да бъдат по сметките на тютюнопроизводителите до 14 март. „Тази сутрин трябва..
На седми март ангелогласната певица от град Гоце Делчев Бояна Карпатова официално представи първата си авторска песен "От мен за теб", която е посветена на 10-годишната й дъщеря Зара. "Искам чрез тази песен да отправя послание и към дъщеря си, и към всички деца, да вярват в мечтите си, да вярват в себе си и да бъдат добри хора", каза в ефира на..
„Правим всичко възможно да оценим офертите възможно най-бързо, за да не губим време. Нашата цел и идея е до края на май да имаме сключени договори с изпълнителите“, каза в ефира на Радио Благоевград Георги Ивановски, директор на дирекция „Европейски проекти“ в Община Благоевград. По думите му за 17-те жилищни сгради по първия етап на Плана за..
ЮЗДП вече започна подготовка за отбелязване на Седмицата на гората. Инициативата тази година ще отбележи вековен юбилей и ще се проведе в първата цяла седмица на месец април. „Тази година събитието преминава под мотото „Век от вечността в опазване и грижа“. ЮЗДП планира мащабно залесяване на опожарените територии в община Струмяни в огненото бедствие..
Към превенцията на речните корита и водоеми трябва да се подхожда много отговорно и с конкретни действия. Още преди месец премиерът Росен Желязков разпореди областните администрации да извършат конкретни действия, за да се минимизира риска от подобни бедствия. Нашата администрация има шест готови идейни остойностени проекта, свързани с подобряване..
Природозащитната организация WWF дава нов старт на кампанията си „Абонирай се за природата“. Поводът е наближаващият празник на природата – Часът на Земята, който тази година ще настъпи точно в 20:30 ч. на 22-ри март. Фокусът на кампанията са влажните зони в България и безценната роля, която играят за поддържането на екосистемите. За да продължат..
Усукването на бели и червени конци е запазена традиция в България. Първият ден на пролетния март месец е посветен на мартеницата и Баба Марта. Има много поверия и предания за образа й, каза Тоьо Христов от Националния етнографски музей. Баба Марта е женски митичен персонаж от българския фолклор. В народните вярвания тя е..