След 35 години отсъствие от миланска сцена, шедьовърът „Анна Болейн” на великия италиански композитор Доницети се завърна в Ла Скала под диригентската палка на маестро Йон Марин. Одобрен от взискателната публика през 2006 г. за своето дирижиране на операта “Манон” на Масне, маестро Марин не успя да покори присъстващите в залата. Независимо от очакванията към маестрото, дeбютирал именно с Доницети, известно недоволство от страна на ложата се почувства още преди началото на второ действие.
За съжаление и режисурата на Мари-Луиз Бишофбергер не допадна на присъстващите в Ла Скала. Получила висока оценка през 2014 г. за спектакъла, поставен в операта в Бордо, на миланска сцена критичната ложа принуди Бишофбергер да напусне театъра. Прекалено абстрактната сценография на Ерих Вондер също не бе приета от ценителите на операта. Изборът на костюми на Каспар Гларнер, типични за епохата на създаване на операта, получи одобрението на публиката в Ла Скала.
В ролята на Анна Болейн имахме удоволствието да проследим дебюта на Хибла Герзмава. След силни роли в Ковънт Гардън, Метрополитън, Парижката опера, Виенската държавна опера и изключителен успех в ролята на Виолета в “Травиата” в Москва преди седмици, руският сопран ни покори със силно сценично присъствие и прецизност в изпълнението. Независимо от липсата на очакваната за тази роля елегантност, Герзмава спечели публиката със своята автентичност. Не остана незабелязана известната несигурност в изпълнението на Карло Коломбара, който бе Хенрих VIII. След дебют в Ла Скала със "Симон Боканегра" през 1988 г. и изяви под диригентските палки на Рикардо Мути, Лорин Маазел, Стефано Рандзани, Зубин Мета и Никола Луизоти, италианският бас не успя да отпразнува тържествено 30 години кариера във вечерта на премиерата. Бурните критики в залата бяха неоснователни, а неточностите в изпълнението се дължаха на неразположението на Коломбара, предпочел да уважи публиката без да се откаже от ролята независимо от здравословните проблеми. Соня Ганаси бе една великолепна Джейн Сеймур. Известна с изпълненията си в “Лукреция Борджия”, “Сивилският бръснар”, “Реквием” на Верди, италианският мецосопран изпълни великолепно ролята, неразделна част от нейния репертоар.
Публиката стана на крака след края на спектакъла – в знак на преклонение пред гениалния композитор, създал операта през 1830 г. само за 30 дни, вдъхновен от звездите на 19 век Джовани Батиста Рубини и Джудита Паста.
София Арт Институт е организация, която дава равен достъп до изкуство на всеки. Наред с много други проекти, екипът, воден от пианистката Венета Нейнска, стартира организирането на Хорова академия, в която ще могат да участват ентусиасти от различни възрасти. Под артистичното ръководство на Яна Делирадева и Валентина Георгиева, Хоровата академия ще..
На 24 ноември с официално откриване на барелеф и концерт под надслов „Паметта дирижира времето“ Община Шумен, Симфониета Шумен, гост-солистката Пламена Мангова и диригентът Славил Димитров отдадоха почит към паметта на маестро Станислав Ушев. Барелефът вече е поставен на източния вход на Община Шумен, а негови автори са скулпторът Бехчет Данаджъ..
На 28 ноември в залата на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в София ще бъде открит фестивал за съвременна музика, посветен на 100-годишнината от рождението на композитора Андре Букурещлиев - едно от ярките имена във френския авангард през втората половина на ХХ в. Ще бъдат почетени и други забележителни юбиляри - Лучано Берио и..
Националният музикален театър "Стефан Македонски" кани публиката утре на "Кабаре". Спектакълът ще се играе също на 29 и 30 ноември, както и на 2 декември. Това е гротесков спектакъл за едно общество, което се смее, пее и позира, докато светът навън се плъзга към авторитаризъм. " Живеем в глобална версия на този морален парадокс –..
Тази вечер, 27.11, в Сатиричния театър ще се състои предпремиерата на постановката "Примадони", режисирана от директора на трупата Калин Сърменов. "Едно от нещата, които страшно много ми харесаха в този текст, е неговата липса на претенциозност. Това е един откровен текст, който носи след себе си чиста форма на забавление, усмивка и любов..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме един певец с необикновена съдба, работил основно в оперните театри в Русе, Пловдив и София - баса Алексей Милковски. На 26 ноември се навършват 100 г. от рождението му. Алексей Милковски е потомък на знатна фамилия, чиито корени са във Волжка България. Роден е в..
В сряда, 26 ноември, в Първо студио ще се представи Смесеният хор на на БНР, ръководен от диригентката Любомира Александрова. Началото на концерта е в 19:00 часа, а програмата е особено интригуваща: Ще прозвучат духовни произведения от Ценко Минкин, Золтан Кодай и Ленард Бърнстейн. "Избрали сме три контрастни произведения, като едното от тях..