С новия си изложбен проект Катрин Томова отново се завръща към отдавна предпочитаното си артистично амплоа – големите формати в нефигуративната живопис. Експозицията е наречена от художничката „Островът по обед” и названието като че ли търси алюзия с прочутия разказ на Кортасар, но магично-сюрреалните видения на големия латиноамерикански писател при нея са само отправна точка.
В своя контакт с живописта като медиум за творчески израз авторката превръща мащабните си платна в партитури на духовните пътешествия, които освободената емоция фиксира в образи. При това образи, несрещани в „реалната” действителност; образи, странстващи в паралелните реалности на подсъзнанието, на усещанията, на хармонии и синкопи от определен вид интелектуална и емоционална сетивност. Затова правенето и възприемането на „абстрактни” картини има най-близък паралел със създаването и възприемането на музиката, допълнено с фиксирани в конкретен момент изображения, композиции и цветности.
„Островът” в живописта на Катрин Томова е метафора на самотните пътешествия на творчеството, които преследват самоопознаване и познание за неща, хора и изживявания, намиращи се отвъд хоризонта на известното до момента. А зад всеки хоризонт има непознати острови. За онези, притежаващи достатъчно силно желание да ги търсят.
От древността до наши дни за степента на цивилизованост на едно общество може да се съди по пазарите, гробищата и отношението към възрастните хора...
От вчера в Израел има извънредно положение. Затворено е международното летище. Не работеха училищата, поликлиниките, банките и административните служби...
Понякога е по-добре да оставиш две деца да се бият, вместо да ги разтървеш. С тази аналогия на 5 юни Доналд Тръмп на практика обяви провала си в..