С новия си изложбен проект Катрин Томова отново се завръща към отдавна предпочитаното си артистично амплоа – големите формати в нефигуративната живопис. Експозицията е наречена от художничката „Островът по обед” и названието като че ли търси алюзия с прочутия разказ на Кортасар, но магично-сюрреалните видения на големия латиноамерикански писател при нея са само отправна точка.
В своя контакт с живописта като медиум за творчески израз авторката превръща мащабните си платна в партитури на духовните пътешествия, които освободената емоция фиксира в образи. При това образи, несрещани в „реалната” действителност; образи, странстващи в паралелните реалности на подсъзнанието, на усещанията, на хармонии и синкопи от определен вид интелектуална и емоционална сетивност. Затова правенето и възприемането на „абстрактни” картини има най-близък паралел със създаването и възприемането на музиката, допълнено с фиксирани в конкретен момент изображения, композиции и цветности.
„Островът” в живописта на Катрин Томова е метафора на самотните пътешествия на творчеството, които преследват самоопознаване и познание за неща, хора и изживявания, намиращи се отвъд хоризонта на известното до момента. А зад всеки хоризонт има непознати острови. За онези, притежаващи достатъчно силно желание да ги търсят.
Земеделски стопани и пчелари сигнализират за зачестили нападения от мечки и се чувстват безсилни да се защитят, защото кафявата мечка е защитен вид..
За първи път в историята националната ни светиня " История славянобългарска" от Паисий Хилендарски излиза на украински език . Преводът,..
Нямаме договорка за каквото и да било сливане и обединяване , ръководството на партията и Ахмед Доган са запознати с всички процеси. Това заяви пред..