Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Тиймбилдингът с кауза "българското село" - начин компаниите да помогнат на малкия бизнес

Снимка: БГНЕС

Организирането на тиймбилдинг с включване на социална кауза набира все по-голяма скорост и популярност у нас. В един от вариантите тази кауза е изчезващото българско село с неговите хора, традиции и природа. Антония Чиликова, консултант и преподавател по алтернативен туризъм, обясни в БНР:

„Идеята е насочена към хората от фирмите, които биха искали да се докоснат до магията на българското село, до онази храна, която ние в града вече рядко успяваме да вкусим. Нашата идея е и друга – фирмите, които са осъзнали вече силата на това да помагаш, да могат със собствения си принос, идвайки на село и включвайки се в дейностите, които ние предлагаме, да могат със средствата, които ще отделят за организирането на това събитие, със собствения си труд да подпомогнат това в българското село да има все по-успяващи малки бизнеси и все по-интересни инициативи, които да предложи селото на града.

Нашата идея е да дадем нещо много повече от хапването и пиенето на село. Желанието ни всъщност е да срещнем хората от тези фирми с едни наистина вдъхновяващи личности, които имат много да разкажат и много неща, на които да научат хората, които ще ги посетят. Те не са избрани случайно, това са хора, които наистина са запазили традициите“.

Идеята е компаниите от градовете да подпомогнат малкия бизнес на село, каза Чиликова в предаването „Преди всички“ по „Хоризонт“.

„Опираме се на дългогодишен опит в селските райони, в селския туризъм и познанията си изобщо в познанията си за българското село. Избрали сме хора, с които сме работили и знаем, че наистина могат да предложат много интересен продукт, интересни изживявания на хората, които ще ги посетят“.

Основно тиймбилдингът среща клиентите с хора в пограничните райони, допълни тя. Градският човек иска качествена услуга на настаняване и цялостно преживяване.

„На първо място е задачата да успеем да създадем едно незабравимо преживяване в участниците в тези тиймбилдинги, които да могат да провокират в тях не просто да представят себе си в най-добра светлина, не само да изградят в екипа отношение на доверие и на емпатия, но искаме и да създадем преживяване, което да накара тези хора да се ангажират много по-задълбочено и занапред с проблемите на селото, те ги приемат лично и като свои“.

Очаква се положителен ефект и върху местните хората. Кауза е и опазването на читалищата в съответните села, а на клиентите се предлага да вземат участие в някое от събитията, които читалищата организират.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Илия Григоров (горе вдясно) и Яне Василев (долу вдясно).

Илия Григоров: Rakamakafon ще произвежда до 20 000 грамофонни плочи на месец

През март 2025 г. ще бъде открита първата фабрика за грамофонни плочи в България , която ще е и единствената на Балканите.  Идеята за Rakamakafon е на музиканта Илия Григоров - Григовор , част от хип-хоп групата  So Called Crew, а заедно със съмишленици я реализират, за да се появят първото след повече от 30 години производство на винил у нас...

публикувано на 03.01.25 в 19:55
Митко Станков

Митко Станков: Законът за културното наследство облагодетелства хора от ДС. Трябва да стане като в Европа

"Законът за културното наследство от 2009 година е създаден с цел да облагодетелства няколко човека от Държавна сигурност . Ирина Бокова го пробута, в Народното събрание го направиха, а агентите на ДС, които бяха в прокуратурата и в медиите, разправяха, че аз съм бил създал този закон. Аз не идвах въобще по това време в България. Тези хора не са..

публикувано на 03.01.25 в 18:49

Халед Мераджудин: Най-голямото ми желание през тази година е да ставам все по-добър като човек

Всеки иска да е успешен в работата си, да му върви в бизнеса, но това не е стойността на един човек. Ние имаме много по-голяма стойност, защото Бог е направил човека по подобие на себе си. Всеки човек трябва да се стреми да се бори със себе си, за да става по-добър човек, за да бъде по-добър в работата си, в семейството си сред обществото и..

публикувано на 03.01.25 в 16:56

Ще се превърнат ли земеделците в бюрократи заради европейски правила?

България се възползва от максимално отлагане – с 2 години, на санкционния режим, свързан със социалната условност, въведен с европейски правила, които касаят директните плащания в земеделието. От началото на тази година обаче санкции вече могат да се налагат. Социалната условност е спазване на трудовото законодателство, обвързана с получаване..

публикувано на 03.01.25 в 08:08
Стефан Димитров

Стефан Димитров: Да върнат станцията за измерване на чистотата на въздуха на Орлов мост

Да върнат станцията за измерване на чистотата на въздуха на Орлов мост !  Това призова в интервю за БНР  Стефан Димитров,  създател на проекта airbg.info .  " Държавата продължава да не иска да купи в София някакви датчици - на техните станции в златния стандарт на Световната здравна организация - и не иска да измерва, и не иска да ни..

публикувано на 02.01.25 в 15:02
Доц. д-р Мария Николова

Диетолог: Добрите хранителни навици трябва да се създават от детството

Добрите хранителни навици трябва да се създават от детството.   Това препоръча в интервю за БНР специалистът диетолог доц. д-р Мария Николова. Храни се по-малко и се движи повече - така тя формулира добрия баланс, като даде пример с традицията в Австрия да създават навици у подрастващите на по-умерено хранене и по-високо ниво на движение...

публикувано на 02.01.25 в 13:27
доц. Мариана Тодорова

Доц. Мариана Тодорова: Изкуственият интелект действа като черна кутия, както нашият мозък

Наличието на изкуствен интелект налага да измислим нови дефиниции за това какво е интелект и интелигентност . Това мнение изказа пред БНР Мариана Тодорова, футуролог в Института по философия и социология на БАН. "Open AI направи голяма рекламна кампания 12 дни преди Коледа, в която твърдеше, че се демонстрират способностите на последния..

публикувано на 31.12.24 в 16:55