Беше гласуван и компромис за каботажния превоз. След извършването на такъв курс, в рамките на 5-6 дни водачите да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата, където да престоят 60 часа, преди да поемат за новия курс.
Все още има неяснота по въпроса за нощувките в кабините, като подробности се очакват, когато министърът на транспорта Росен Желязков и български евродепутати дадат брифинг.
За да влязат обаче в сила гласуваните поправки, те трябва да минат през пленарна зала на Европейския парламент.
Вносителят на предложението превозните средства да се връщат в страната, където е регистрирана фирмата на всеки 4 седмици, е евродепутатът Исмаил Ертуг.
Ето как мотивира той пред „Хоризонт“ своето предложение:
„Вижте, въпросът е в това, че не можете да задължите водача да отиде на това или друго място. Той може да каже, че е в Австрия, има право на 5 дни компенсация и иска да кара ски там. Но ако не върнете камион в България, който е регистриран там, поне веднъж на 4, 8 или 12 седмици, то тогава ще стигнем до туризъм за заместване на водачите. И ние виждаме това по магистралите. Примерно 7 заместника изминават да кажем 500 километра, само за да заместят водача. Ние не искаме такъв туризъм, той не е добър и за водачите“.
Евродепутатът бе категоричен и по още един въпрос:
„В крайна сметка трябва да постигнем две цели – единният пазар трябва да го има и да остане отворен, но на второ място, моля, без повече социален дъмпинг в ЕС, защото това води до сериозни търкания сред страните от общността".
Да, към днешна дата има политически консенсус по темата. За огромно съжаление обаче трябва да констатираме, че този политически консенсус може би е твърде закъснял, каза Симеон Славчев от партия МИР пред БНР.
Българското правителство пропусна уникалната възможност, по време на европредседателството да защити българския национален интерес, свързан в това число в момента и с текстовете по мобилност, каза още Славчев в интервю за предаването “12+3“.
Свидетели сме на едно цинично поведение в момента, защото същите тези представители на българското правителство не си мръднаха пръста в началото на миналата година, а днес виждаме рамо до рамо да протестират пред Европейския парламент. Този целият процес тече от повече от една година.
Ние от политическа партия “Мир“ казахме следното нещо, че за нас в момента са засегнати основните ценности на ЕС, като правото на свободно движение на хора, стоки и услуги – една от ценностите, един от основните принципи на общността.
Ако тези текстове, така разписани, бъдат приети и приложени повече от 30 хил. български семейства директно ще бъдат засегнати, а щетите на българската икономика ще бъдат 1 млрд. лева годишно, посочи още той.
Цялото интервю с председателя на партия МИР - Симеон Славчев може да чуете от звуковия файл.Цялото интервю с евродепутата Исмаил Ертуг в предаването „Нещо повече“ можете да чуете от звуковия файл.
Български превозвачи се събраха на протест пред Европейския парламент в Брюксел срещу подготвяните промени в пакета „Мобилност“, които се очаква да бъдат гласувани от транспортната комисия. Към тях се присъединиха колегите им от Румъния и..
Вероятно пакетът "Мобилност" ще бъде отложен за следващия Европарламент, след като две-трети от предложенията не бяха приети на транспортна комисия днес. Това стана ясно от думите на министъра на транспорта Росен Желязков, който участва в заседанието на..
Изложбата "90 години БНР - Радиото на поколения българи" беше открита в Мраморното фоайе в сградата на медията. Експозицията е с фото- и архивни документи от фондовете на Държавна агенция "Архиви" и Българската телеграфна агенция. На..
Разходите за отбрана на Обединеното кралство ще се увеличат до 2,5% от БВП до 2027 година, докато бюджетът за чуждестранна помощ ще бъде намален, обяви британският премиер Киър Стармър преди срещата му с Доналд Тръмп в четвъртък. В неочаквано..
Акцията на "Възраждане" пред Дома на Европа беше предварително дирижирано активно мероприятие, което има определени цели . Това мнение изказа пред БНР политологът и университетски преподавател доц. Милен Любенов. "Една от целите на този акт е..
Като координирана атака срещу доброто му име. Така кметът на Русе Пенчо Милков обясни публикациите, свързани с имотното му състояние, за които БНР съобщи в началото на този месец, а днес Антикорупционният фонд допълни. "Мисля, че ми се руши..
При закрити врата Софийският районен съд разпита Георги Семерджиев по делото срещу бившата полицайка Симона Радева. Тя е обвинена, че в нощта на 5 юли 2022 година, когато Семерджиев блъсна и уби с джипа си две момичета на столичния булевард "Черни връх", му..
Управителят на БНБ Димитър Радев и министърът на финансите Теменужка Петкова подписаха съвместно писмо с искане за изготвяне на извънредни доклади за конвергенцията, съобщиха от двете институции. Писмото е изпратено до президента на Европейската..
Програмата за саниране се чака от хиляди българи, а от МРРБ дори не са я обявили ще има ли или не, въпреки че е от голям обществен интерес. Трудна е комуникацията с министъра на МРРБ, н яма и една дума от новото ръководство, какво се случва с т...
" Най-уязвимите области в България, с най-високи енергийни нужди и най-много проблеми от гледна точка на социалната уязвимост са София област, Разград,..
Не подкрепяме и трите бюджета, заяви пред БНР инж. Иоанис Партениотис - вицепрезидент на КТ "Подкрепа". На НСТС вчера всички социални партньори..
"Възраждане" фактически загубиха политическия дебат за еврото, но с агресията показаха несъстоятелност и неадекватност. Това каза пред БНР доц...