Ако се отглежда както трябва, шафранът дава минимум два тона от декар, даже два тона и половина. Като се умножи по 7 евро за килограм, това прави към 14 хиляди евро от един декар. Това е идеален приход. Ако всеки сее по 100 кв.м. за начало, ще ни трябват към 4 хиляди луковици, а приходът ще е към 1200 лева. Следващата година добивът ще достигне 250 кг., т.е. пет пъти повече. Това прави към 3 500 лева. Стопаните казват:
"Не е много трудоемко, не е капризно цвете. Гледали сме тютюн, селски хора сме, но това няма нищо общо с тютюна. Май-юни изкореняваш луковичките, и ноември, и от цвета си добиваш приходи. На един декар се присаждат 100-120 кг. луковички, по две да ти роди, 100-120 на декар си оставаш за себе си, фактически 220 кг ще продадеш, от 20-35 лв е килограм луковичка. Ако се гледа добре шафранът, от 200 грама може да се добие 1000 лева".
Индия също иска луковици от нас, и да инвестират в производство на шафран.
"В България има идеални климатични условия за развитие на шафран. След измененията на климата в Иран и другите страни, там е вече невъзможно да се произвежда шафран. През следващите 40-50 години в България има идеални условия за развитие на шафран. За пет години България има шанс да стане световен лидер за производство на шафран."
Още за шафрана и перспективите за отглеждането му у нас - в звуковия файл.В седмицата, в която БНР отбелязва 90-годишнината си, ви срещаме с наши верни слушатели. "С радиото заспивам", по този начин Георги Костодинов - писател от Чипровци, определя връзката си с Българското национално радио. "От малък слушам радио, дори и сега - на 60 години съм", настоява поетът, който споделя, че е от по-старото поколение..
"Архитектурата е моята професия, хоби и съдба" , казва Арсения Христова, която е завършила е архитектура в УАСГ в София точно преди 50 години. Кариерата й започва в България, но след това професията я води в различни точки на света - първо в Алжир, след това в Белгия . Случва се така, че след природни бедствия - земетресение и наводнение,..
Първите три заложнички от втората от началото на войната, обменна сделка между Хамас и Израел вече са на свобода . Те бяха разменени за палестински затворнички. Вертолет докара вече бившите, заложнички до площадката на покрива на болница Шиба - най модерната и оборудвана със съвременна техника в Израел . Още три болници посрещнаха освободени..
Кой, ако не радиото, да ви направи свидетел на променящите съдбата на България събития. За 90 години се е случило много и много ефир е минал, с историята - такава, каквато е създавана от силните на деня. И ако след десетилетия някои биха нарекли ефира "плод на пропаганда", парадоксално – именно същите тези архиви след десетилетия остават като..
В студените дни и нощи хората без дом имат възможност да бъдат настанени в кризисните центрове на Столичната община. При желание могат да останат в тях до 6 месеца. Три са кризисните центрове в София , с общ капацитет 570 места към днешна дата, като има възможност да бъдат открити още. Дежурството на един от мобилните екипи, които..
Има нещо много мистично в това да бъдеш между земята и небето – в полета, който носи усещане за свобода , за необятност и вдъхновение. За връзката между небето и вдъхновението и как авиацията се преплита с изкуството на писането г оворим с Йордан Колев – писател и летец , чийто живот е изпълнен с истории от облаците. " Нашата професия на..
Съхраняването на гласа на Симеон Радев за националната звукова памет дължим на немския българист и преводач Норберт Рандов, преподавател в Хумболтовия университет, изпратен в България със задача да запише гласовете на големи наши писатели. Годината е 1961-ва. С малки съкращения – единственият запазен в Златния ни фонд запис със Симеон Радев: В..
През 2025 година банките на българския пазар очакват проблеми с платежоспособността на клиентите по обслужването на техните кредити и..
Как се извършва контролът на автомобили и хора, преминаващи през България, която от 23 дни вече е пълноправен член на Шенген? Къде са разположени..
Велико Търново е заплашен от водна криза. Причината не е в липсата на вода в питейния язовир "Йовковци", а в амортизираната мрежа и безкрайните аварии..