Заради липсата в момента на регулация за електрическите тротинетки една от фирмите-вносители на тези превозни средства счита за редно да обяснява на клиентите си да управляват електрическата тротинетка с каска, с ръкавици и светлоотразителни елементи, така че да се видими за шофьорите.
Ивайло Милчев, от компания, която се занимава с продажби на тротинетки обяснява на клиентите да използват маршрути, които към момента се използват от велосипедистите - да се кара по велоалеи или в крайната дясна част на пътното платно.
От Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ предлагат да има и ясни правила за скоростта, с която да се движат електрическите тротинетки. Те предлагат тротинетките под наем в София да се отдават само с регистрация, а търговските фирми, които ги отдават, да трябва да ограничат скоростта. Експерти от Държавна агенция проведоха скоро първата от обявените серия от срещи с местната власт за предстоящите изменения в Закона за движение по пътищата, с които да се регламентира ползването на такъв тип превозни средства
От агенцията смятат, че скоростта на тротинетките не трябва да надхвърля 20 километра в час в градски условия.
Ивайло Милчев смята, че тази скорост е прекалено малка и с това увеличава рисковете. Според него е нормално ограничението да е около 40 км./ч и трябва да се помисли за различни зони, в които скоростта да бъде различна.
Иван Петков - главен експерт в Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ коментира пред БНР:
„При движение на велоалеи, където имаме смесено движение и в непосредствена близост има пешеходци, а може да има малки деца, за нас скорост над 20 км в час считаме, че не е разумно да бъде допусната. В момента, в който вие си закупите това превозно средство, то вече трябва да бъде ограничено. По какъв начин - дали ще от бъде производителя, считайки че го внася в нашата страна, или ще бъде вносителя, това е допълнителен въпрос, който трябва да се прецизира. Не става въпрос ползвателят сам да си ограничава скоростта в движение. И да няма разлика между това дали я наемате или я купувате – дали е лично, или услуга - това трябва да бъде скоростта... При положение, че всяка година загиват толкова много хора, че говорим за най-чувствителния - уязвимите участници в движението, не трябва с лека ръка да търсим по-бърз начин за придвижване и по-висока скорост. На електрическите тротинетки целта им е с минимални средства, екологично съобразно, изключително компактно да се придвижваме в градска среда“.
В някои европейски страни ограничението е до 20 км/ч, а в други - дори още по-ниски. В трети страни изобщо е забранено тротинетките да се движат тротоари и по пътното за движение, допълни Петков в предаването „Преди всички“ на програма „Хоризонт“. Според него трябва да има и възрастово ограничение, защото правоспособните водачи имат по-добри умения от децата:
„Допълнително ще се намали скоростта за ползватели, които са от 14 до 18 годишни - до 12 километра в час“.
От Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ смятат, че тротинетките трябва да се движат по велоалеите, а когато няма такива - в крайнодясна лента.
„По тротоара няма как да допуснем този вид превозно средство да се движи заедно с пешеходци“.
В бъдеще, за да бъде допуснат до продажба този вид средство, търговецът ще трябва да докаже пред институциите, че са въведени реални ограничения, предвиждат от държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“:
„Трябва да бъде ясно, че всеки един ползвател, който наруши съответните правила, следва да понесе своите последствия. Няма как да се допусне, че след всичките усилия на държавата някой просто ще отиде, ще преправи своето превозно средство, ще се движи с по-висока скорост и няма да бъде санкциониран. Най-малкото това е опасно за него, за околните и не трябва да бъде допускано. Важно е да не допускаме опасност за ползвателите.
Предстоят още обществени обсъждания преди да бъдат предложени промени в Закона за пътищата.
С две конференции - национално научна и национално ученическа, на 31 май и на 1 юни Никопол ще отбележи 630 години от смъртта на цар Иван Шишман . Събитието е под патронажа на ректора на Софийския университет "Свети Климент Охридски" проф. д-р Георги Вълчев и министъра на образованието и науката Красимир Вълчев . Пред БНР д-р Симеон Хинковски..
На 31 май в НДК, в кино "Люмиер", "Фондация “МС – Мога Сам” за поредна година организира Международен семинар по повод Световния ден на това коварно заболяване. Тази година конференцията ще събере световни експерти, лекари, психолози и пациенти от Канада, Индия, Италия, Франция, Непал и България, за да продължи дискусията на тема " Мозъкът - проблеми..
Какво се случва, когато войната престане да бъде изключение и се превърне в постоянен фон на живота ни , когато кризите вече не идват и си отиват, а текат една в друга без край и без ясно начало? В средата на юни - от 13 до 15 юни , София ще бъде домакин на едно много различно събитие - "Градски форум" . Пред БНР Жана Цонева , политически..
Как шпионин на Путин почти стъпи в руско училище в Швеция и защо това ни засяга всички? Новото международно разследване, координирано от проекта за разследване на организираната престъпност и корупцията разкрива как свързан с руското разузнаване фонд е изградил мрежа от влияние в Европа , включително в едно руско училище в Гьотеборг. Сред..
" Координационният център по пътна безопасност е абсолютно излишен ". Това заяви пред БНР Богдан Милчев от Института за пътна безопасност: "През 2019 година, когато е създаден Координационният център по пътна безопасност, който да координира усилията, още тогава аз им казах, че той не трябва да бъде в МВР. Той трябва да се управлява от..
Около една четвърт от българското население е засегнато от възли на щитовидната жлеза, като в различните възрасти честотата е различна. Това съобщи проф. д-р Русанка Ковачева председател на Българско сдружение Тиреоидея и Паратиреоидея по повод Международната седмица за осведоменост за заболяванията на щитовидната жлеза: "Чистотата сред..
На днешния 28 май отбелязваме Европейския ден на природните паркове . "Витоша на децата" отваря планината за най-малките "Искам да помоля хората да пазят природата на Витоша, защото тя е съвсем близо до София, изключително силно натоварване има върху нея от страна на жителите и гостите на София". Това каза пред БНР инж. Севдалина Димитрова ,..
" Когато изграждахме структурите на ДПС през 1990 г. Чакъров, Местан, Адемов и Аталай ги нямаше . Те и още хора се криеха под масата, защото тогава..
" Ахмед Доган сам си създаде "чудовище" и това "чудовище" изяде собствения си създател". Това каза пред БНР Танер Алимолла , лидер на партия ДОСТ:..
" Тази работа е много трудоемка, но не е вярно, че в България никой не я работи ", изтъкна в интервю за предаването "Хоризонт до обед" д-р Кристина..