Кой „ушива“ новите дрехи
Двата записа попадат в ръцете на Константин Генчев, барабанист на известната в ъндърграунд средите група OPHAN. Коцето, който се занимава с мастеринг и продуциране, по думите на Васко, е внимателен към детайлите. Не случайно именно той се заема с ремастеринга на песните.
„Той оправда очакванията ни. Освен всичко е и фен на това, което сме правили през годините. Оказа се, че е бил на доста от концертите на Suffer H, когато бяхме активни като група преди години“, продължава Васко“.
„Идеята беше всичко да е безплатно. Който желае - пуска си на телефона, в колата, както му харесва.“
По-вкусна торта или фина настройка на часовника
Васко ни го обяснява новото звучене на песните с кулинарен пример. „Това е все едно да имаш вече една готова торта и да й направиш глазура. Имаш блатовете, имаш всичко. Просто по нов начин да я опаковаш. Да има по-лъскава и по-пипната опаковка. Не говорим за пистите. Албумите не са пресмесени. Говорим за готовия запис, който е пипан само честотно. Фина настройка на часовника“.
Хем се запазва основното звучене, каквото си е било преди време, хем в същото време го полираш малко повече. Разбираме напълно за какво говори вокалистът и си пускаме Existence Complete от албума Urban Filth, за да чуем как се е получила глазурата.
Връщаме се още по-назад в момента на създаването на Suffer H. Името на групата е игра на думи от заглавието на песента Suffer Age на Fear Factory, любимци на Васко и на другите агенти от бандата.
Хип-хоп завой
Не в цялата им история обаче Suffer H имат тежко метъл звучене. Първите два албума - Suffer H (1995) и Фактори на хаоса (1996) имат хип-хоп звучене и са изцяло на български език.
Васко ни разказва за този период на групата.
„Това си беше чист експеримент. Ние винаги сме си били метъли. Нещта се промениха, когато излезе саундтракът Judgment Night, в който имаше колаборации между метъл и хип-хоп банди. Тогава репетирахме в една бивша леярна в „Надежда“. Един ден при нас дойде една рап банда. Казваше се „Другите“, бяха доста нашумели в средата на 90-те. И ни казаха - искате ли да направим общ проект като Judgment Night? Вие ще свирите метъл, а ние ще рапираме отгоре. Ние казахме - защо пък не. Те организираха няколко концерта. Ние свирихме, те пееха. Имаме и три песни записани в студио с „Другите“.
Едно интересно предложение, родило два албума
„След един от концертите при нас дойде един пич и каза - искатели да ви продуцираме хип-хоп албум? Ама ние нищо не разбираме от хип-хоп. Точно заради това искаме да ви продуцираме хип-хоп албум, ама да бъде направен както вие разбирате. И така се случиха първите ни два албума“.
И разбира се искаме да знаем да чакаме ли нещо ново от Suffer H. Ще прерасне ли ремастеринга в нов материал или поне концерт? Получаваме категоричен отговор - Не.
„Няма са има нито едното, нито другото. Самите ние сме на различен етап от живота си. Няма нужда някой да гледа уморени стари хора. Това не е да си припомниш как си карал колело. Не сме свирили активно от години, загубили сме тренинга си и рутината, която в един момент придобиваш. Не искам това, което сме направили тогава, да го съсипем. По-добре хората, които са ни харесвали тогава и са ни харесвали тогава, да останат с това усещане от младите си години.“
Завършваме с думите на Васко Катинчаров, че „добрият спомен е по-важен от някакъв моментен импулс", а пък вие може да чуете цялото интервю в звуковия файл.

“Никога не съм вярвал, че е възможно “Опералия” да се случи в България! Толкова смела мечта надали някой от нас може да сътвори! Благодарен съм на колегата Соня Йончева !“ Това каза за БНР тенорът и заместник-министър на културата Георги Султанов, който връчи специални награди на Министерството на културата на двама от финалистите в..
По повод предстоящия концерт на 21 ноември и представянето на новия албум, с които Детският радиохор отбелязва 65 години от своето създаване, гост в студиото на предаването "Рано в неделя" бе маестра Венеция Караманова, главен диригент на състава. "Тази година е наистина специална за нас. Юбилеят ни провокира да направим възможно най-пъстър сезон...
По повод изложбата, която бе открита в сградата на Столичната община, Александра Чолакова разказва за инициативата, посветена на децата с дислексия и другите специфични обучителни трудности. „Това е пътуваща изложба, която вече имаше няколко отправни точки – Народното събрание, Министерството на образованието и науката, Регионалния център за..
Алеята на славата в Тутракан – едно от емблематичните места в Крайдунавския парк – продължи да попълва своята историческа памет. На 12 ноември бе открита четвъртата паметна плоча, посветена на поетесата Пенка Цанева – Бленика (1899 – 1978), родена в Тутракан и оставила значима следа в българската литература. Идеята за Алеята на славата бе на кмета..
На 12 ноември от 17:30 ч. писателката Мариана Кирова представи новото си издание „Приключенията на една блондинка“ пред приятели и почитатели на среща с автограф и „чаша вино“. Книгата представляваше второ издание на едноименния роман, като в нея бяха включени и разкази и новели. Един от разказите, озаглавен „Операция Актиния“, бе носител на първа..
Миналото като възможност за бъдещето и връзката между аналоговото и дигиталното са сред основните послания на художествената инсталация „Пространство и етажи“, представена в Младежкия дом във Враца. Нейният автор е популярният дигитален артист Илиян Стойчев. Инсталацията обединява десет стари телевизора, които възпроизвеждат от DVD устройства кратки..
„Да излезеш от кожата си“ е названието на тазгодишното биенале на Съюза на йерусалимските художници. Почти всички творби, подготвени специално за форума, бяха отхвърлени от кураторката Тали Бен-Нун , което се превърна в неочаквана провокация и вдъхновение за нови търсения. Идеята на изложбата е да насочи вниманието не към завършената творба,..
Очаква ни много, много тежка 2026 г. от икономическа гледна точка, много тежка година, защото с този ръст на заеми – над 20 млрд. лв., ще надскочим..
За всеки разумен външен наблюдател, за всеки магистрат в системата е ясно, че има нещо, което определяме като омерта – мълчание за процеси, които са..