Много ми беше интересно да видя предлагания в платформата на OperaVision спектакъл на Пекинската опера,смятана за водещ оперен театър на Азия в последните години.Първо ме възхити сградата на новопостроения Национален център за изпълнителски изкуства в Пекин, където се провеждат спектаклите - това е най-големият културен комплекс в Азия. Модерна, във формата на гигантско яйце, сградата е построена по проект на френския архитект Пол Андрю и функционира от 2007 г. В нея има зала за спектаклите на Пекинската опера с 2 091 места, концертна зала с 1 859 и театрална - с 957. Тъй като до започването на спектакъла камерата показва залата, ще имате възможност да се насладите на красивата обстановка. Спектакълът на операта „Кармен“ на Бизе беше на нивото, което предлагат големите европейски театри. Съставът бе подбран от изпълнители, популярни в Азия, само главната героиня – Кармен, бе испанка. Всичко бе на високо професионално ниво. Възхити ме хорът на Пекинската опера - прекрасни, меко звучащи женски гласове, стабилни тенори, хор с красива звучност, много точен ритмично, а „Кармен“ е опера, в която хорът е почти през цялото време на сцената и има много певчески изяви. И децата хористи бяха емоционални и точни. Много стабилен и е оркестърът на Пекинската опера.Спектакълът бе на известната американска режисьорка Франческа Дзамбело, позната с постановките си на опери по цял свят.
Постановката на „Кармен“ бе традиционна, позната, нямаше нищо излишно , прекалено или пресилено. Музикално спектакълът се ръководеше вещо и темпераментно от един от най-големите китайски диригенти Цанг Гойонг. Ученик на Генадий Рождественски, днес той е главен диригент на операта в Шанхай, професор по композиция и дирижиране в Шанхайската консерватория, музикален директор на Симфоничния оркестър Кингдао и деец на Китайската асоциация на музикантите. Много точен, той държеше със здрава ръка спектъкъла и не допусна никакви отклонения, а трактовката му на операта бе в най-добрите традиции. Испанката Мариа Хосе Монтеил като Кармен бе убедителна и като певица, и като актриса. Всъщност именно с тази роля, получила наградата на театро Кампоамор в Испания, тя изгражда голямата си кариера в цяла Европа, а и в много страни по света. Убедителен бе Уорън Мок в ролята на Дон Хосе. Той е една изключително популярна личност - освен блестящата си кариера на оперните сцени по света с роли като Дон Хосе, Радамес, Калаф, Каварадоси - общо 50, е популярен и с изявите си по радиото и телевизията, режисьор, създател и артистичен директор на операта в Хонг Конг, артистичен директор на Международния музикален фестивал в Макао. Независимо, че е във възрастта, в която много негови колеги тенори вече са се оттеглили от сцената, той представи един много убедителен, много въздействащ Дон Хосе на сцената в Пекин. Великолепна бе изявата и на друг китайски певец - баритона Юан Чение в ролята на Ескамилио, с мек, красив по тембър глас и убедителен артистично. Неговата кариера на певец се цени много в театрите в САЩ, пял е под диригентството на много от големите диригенти като Мета, Гергиев... И изпълнителката на Микаела - Цоу Ксяолин, се представи много добре. Тя е представителка на младото поколение китайски певци. Много музикална, изгради великолепно, нюансирано партията си и образа, който пресъздаде, беше убедителен. Много ярки бяха проявите и на певците солисти на Пекинската опера в по-малките роли Ли Ксинтонг, Цанг Цуо, Лиу Найки и др.
Въобще спектакълът на “Кармен“ на Пекинската опера си заслужава да се види и чуе. Така ще премахнете всичките си предубеждения по отношение на възможностите и на други народи да изпълняват много добре, много музикантски любимото дете на Европа - операта.
На 13 ноември, четвъртък, за първи път ще се играе "Брадатата графиня". Преводът и музикалното оформление на актьора Мартин Каров, а на сцената излизат още Албена Павлова, Боян Арсов, Лана Гекова и Кирил Бояджиев. Всеки от петимата актьори се превъплъщава в няколко роли. Носителката на "Икар" Ана Вълчанова този път ще видим в различна роля –..
След кратко боледуване днес почина световноизвестното българско сопрано Стефка Евстатиева. През последните дни тя е била в болница в София. Вестта за кончината й е потвърдил съпругът на оперната прима в разговор с българската народна певица Татяна Сърбинска. Стефка Евстатиева е родена на 7 май 1947 г. в Русе. Дебютът й е през 1971 г. на..
Инициативният комитет за изграждане на скулптурната композиция „Земляците“ и Община Левски проведоха официалното откриване на творбата на 6 ноември 2025 г. на площад „Свобода“ в града. Официален гост на тържествената церемония бе вицепрезидентът на Република България г-жа Илияна Йотова. Събитието оживи спомена за трима от най-обичаните българи, родом..
През последните години светът на израелската мода преживява възходи и падения, както и кризи заради пандемията и войната. Тази година към тях се добави и бойкот срещу израелски артисти и спортисти. За първи път Седмицата на модата, която се проведе в последните дни на октомври в Тел Авив („замразена“ по време на войната), се проведе без Деня на..
Реставрираха стогодишна къща във Враца. Тя се намира до емблематичния паметник „Лъвчето“ и носи отпечатъка на една от известните градски фамилии – рода на Йончеви. Отскоро семейният дом е ново място за изкуство, култура, събития и обмен на идеи. Старата къща е реставрирана – запазени са автентичните мазилки, дограми, настилки и мебели, както и духът..
В град Левски беше открита скулптурната композиция „Земляците“ , посветена на актьорите Георги Парцалев , Григор Вачков и писателя Дончо Цончев . Автор на творбата е скулпторът Борис Борисов , а средствата за реализацията ѝ са събрани от жителите на региона чрез различни инициативи. Всеки град има свои любими места, свързани със..
Българското неделно училище „Св. св. Кирил и Методий“ в Барселона беше домакин на концерт по случай Деня на народните будители. Смесен хор „Родни звуци“ към читалище „Добри Войников – 1856“ в Шумен изпълни български народни песни и творби от европейската класика пред българската общност в каталунската столица. Идеята за концерта възниква спонтанно..
В системата на МВР има огромен дисбаланс на заплащането и разочарование – за това предупреди в интервю пред БНР доц. д-р Митко Димитров, председател..