Много ми беше интересно да видя предлагания в платформата на OperaVision спектакъл на Пекинската опера,смятана за водещ оперен театър на Азия в последните години.Първо ме възхити сградата на новопостроения Национален център за изпълнителски изкуства в Пекин, където се провеждат спектаклите - това е най-големият културен комплекс в Азия. Модерна, във формата на гигантско яйце, сградата е построена по проект на френския архитект Пол Андрю и функционира от 2007 г. В нея има зала за спектаклите на Пекинската опера с 2 091 места, концертна зала с 1 859 и театрална - с 957. Тъй като до започването на спектакъла камерата показва залата, ще имате възможност да се насладите на красивата обстановка. Спектакълът на операта „Кармен“ на Бизе беше на нивото, което предлагат големите европейски театри. Съставът бе подбран от изпълнители, популярни в Азия, само главната героиня – Кармен, бе испанка. Всичко бе на високо професионално ниво. Възхити ме хорът на Пекинската опера - прекрасни, меко звучащи женски гласове, стабилни тенори, хор с красива звучност, много точен ритмично, а „Кармен“ е опера, в която хорът е почти през цялото време на сцената и има много певчески изяви. И децата хористи бяха емоционални и точни. Много стабилен и е оркестърът на Пекинската опера.Спектакълът бе на известната американска режисьорка Франческа Дзамбело, позната с постановките си на опери по цял свят.
Постановката на „Кармен“ бе традиционна, позната, нямаше нищо излишно , прекалено или пресилено. Музикално спектакълът се ръководеше вещо и темпераментно от един от най-големите китайски диригенти Цанг Гойонг. Ученик на Генадий Рождественски, днес той е главен диригент на операта в Шанхай, професор по композиция и дирижиране в Шанхайската консерватория, музикален директор на Симфоничния оркестър Кингдао и деец на Китайската асоциация на музикантите. Много точен, той държеше със здрава ръка спектъкъла и не допусна никакви отклонения, а трактовката му на операта бе в най-добрите традиции. Испанката Мариа Хосе Монтеил като Кармен бе убедителна и като певица, и като актриса. Всъщност именно с тази роля, получила наградата на театро Кампоамор в Испания, тя изгражда голямата си кариера в цяла Европа, а и в много страни по света. Убедителен бе Уорън Мок в ролята на Дон Хосе. Той е една изключително популярна личност - освен блестящата си кариера на оперните сцени по света с роли като Дон Хосе, Радамес, Калаф, Каварадоси - общо 50, е популярен и с изявите си по радиото и телевизията, режисьор, създател и артистичен директор на операта в Хонг Конг, артистичен директор на Международния музикален фестивал в Макао. Независимо, че е във възрастта, в която много негови колеги тенори вече са се оттеглили от сцената, той представи един много убедителен, много въздействащ Дон Хосе на сцената в Пекин. Великолепна бе изявата и на друг китайски певец - баритона Юан Чение в ролята на Ескамилио, с мек, красив по тембър глас и убедителен артистично. Неговата кариера на певец се цени много в театрите в САЩ, пял е под диригентството на много от големите диригенти като Мета, Гергиев... И изпълнителката на Микаела - Цоу Ксяолин, се представи много добре. Тя е представителка на младото поколение китайски певци. Много музикална, изгради великолепно, нюансирано партията си и образа, който пресъздаде, беше убедителен. Много ярки бяха проявите и на певците солисти на Пекинската опера в по-малките роли Ли Ксинтонг, Цанг Цуо, Лиу Найки и др.
Въобще спектакълът на “Кармен“ на Пекинската опера си заслужава да се види и чуе. Така ще премахнете всичките си предубеждения по отношение на възможностите и на други народи да изпълняват много добре, много музикантски любимото дете на Европа - операта.
София Арт Институт е организация, която дава равен достъп до изкуство на всеки. Наред с много други проекти, екипът, воден от пианистката Венета Нейнска, стартира организирането на Хорова академия, в която ще могат да участват ентусиасти от различни възрасти. Под артистичното ръководство на Яна Делирадева и Валентина Георгиева, Хоровата академия ще..
На 24 ноември с официално откриване на барелеф и концерт под надслов „Паметта дирижира времето“ Община Шумен, Симфониета Шумен, гост-солистката Пламена Мангова и диригентът Славил Димитров отдадоха почит към паметта на маестро Станислав Ушев. Барелефът вече е поставен на източния вход на Община Шумен, а негови автори са скулпторът Бехчет Данаджъ..
На 28 ноември в залата на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в София ще бъде открит фестивал за съвременна музика, посветен на 100-годишнината от рождението на композитора Андре Букурещлиев - едно от ярките имена във френския авангард през втората половина на ХХ в. Ще бъдат почетени и други забележителни юбиляри - Лучано Берио и..
Националният музикален театър "Стефан Македонски" кани публиката утре на "Кабаре". Спектакълът ще се играе също на 29 и 30 ноември, както и на 2 декември. Това е гротесков спектакъл за едно общество, което се смее, пее и позира, докато светът навън се плъзга към авторитаризъм. " Живеем в глобална версия на този морален парадокс –..
Тази вечер, 27.11, в Сатиричния театър ще се състои предпремиерата на постановката "Примадони", режисирана от директора на трупата Калин Сърменов. "Едно от нещата, които страшно много ми харесаха в този текст, е неговата липса на претенциозност. Това е един откровен текст, който носи след себе си чиста форма на забавление, усмивка и любов..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме един певец с необикновена съдба, работил основно в оперните театри в Русе, Пловдив и София - баса Алексей Милковски. На 26 ноември се навършват 100 г. от рождението му. Алексей Милковски е потомък на знатна фамилия, чиито корени са във Волжка България. Роден е в..
В сряда, 26 ноември, в Първо студио ще се представи Смесеният хор на на БНР, ръководен от диригентката Любомира Александрова. Началото на концерта е в 19:00 часа, а програмата е особено интригуваща: Ще прозвучат духовни произведения от Ценко Минкин, Золтан Кодай и Ленард Бърнстейн. "Избрали сме три контрастни произведения, като едното от тях..