Отделните страни са в различна степен подготвени за скока в дигиталното образование, отбеляза тя. „Различните училища бяха в различна степен подготвени. Затова, както можем да поздравим учителите, че успяха по някакъв начин да се справят с тази извънредна ситуация, едновременно с това трябва да си дадем сметка за опасностите, които това дигитално образование може би не създаде, но усили и направи болезнено видими.“
Дори само някаква част от образованието да бъде дигитална, трябва да говорим за радикална промяна на педагогическата парадигма, както и на съдържанието на образованието, смята Мила Минева. „Трябва да си дадем сметка какво искат да знаят децата ни и какви са методите, с които можем да го постигнем в дигитална среда.“
Сред дефектите тя открои нарастващите неравенства, които дигиталното образование успява да задълбочи. „За съжаление се оказва, че не всички сме равни и то отвъд устройствата и даже отвъд достъпа до интернет. Не съм сигурна, че успяхме да инвестираме в равен достъп до интернет. В Софийския университет, където също преминахме скокообразно на дигитално образование, не успяхме да гарантираме равен достъп до интернет нито на всичките си студенти, нито на всичките си преподаватели“, коментира Минева.
Експертите посочват колко по-важна става ролята на семейството при дигиталното образование. „Ако семейството може, има образователния ресурс да подкрепи децата си в тази извънкласна форма на образование, децата започват да се справят все по-добре. Но ако семейството няма този ресурс, какво се случва?“
Социологът посочи и друг проблем – нуждата от съсредоточаване в учебния процес и наличието на собствено бюро и „собствено място някъде в света“. „Ако няма, дигиталното образование прави шансовете му да овладее някакво знание, умение, компетентност далеч по-минимални, отколкото седенето в класната стая. Не става дума само за неравенства в достъпа до устройство“, коментира Мила Минева.
Освен хоризонталната връзка между учениците, такава има и между учителя и неговите ученици. Средата в учебната стая е интерактивна, учителят влиза в личен контакт с учениците и по техните реакции може да се ръководи в своята работа, поясни преподавателят. „Това е едно от нещата, които не могат да се случат, не успяват да се случват толкова лесно, може би има други логики, по които се случват в дигитална среда.“
За да е успешно, дигиталното образование трябва да се преподава по напълно различен начин от фронталното, лице в лице. Това обаче е специфична квалификация, подчерта Мила Минева.
„И аз не съм сигурна, че учителите бяха подготвени. Няма да говоря за платформите – учителите бяха оставени на самотек да изберат платформата, която е най-подходяща. Това, че бяха оставени сами, без тези квалификационни умения, ми се струва големият проблем. И се надявам, че Министерството на образованието ще осъзнае това и може би ще спре да купува таблети, които на всичкото отгоре често са остарели и напълно безполезни, и ще започне да инвестира в квалификация на учителите.“
Още акценти по темата чуйте в звуковия файл.
От древността до наши дни за степента на цивилизованост на едно общество може да се съди по пазарите, гробищата и отношението към възрастните хора. Няма друга европейска държава, в която да излиза подобно нехуманно отношение. В тези "домове на ужасите" се оглеждат всички останали проблеми в обществото . Това мнение изрази пред БНР Калоян..
Според доклада на Международната агенция за атомна енергия ( МААЕ) Иран е на крачка да произведе ядрено оръжие , защото има достатъчно количество обогатен уран, явно затова Бенямин Нетаняху е избрал този момент . Това каза пред БНР журналистката и международен анализатор Нина Спасова, като уточни: " До този момент борбата на Нетаняху беше с т.нар...
25-има българи, които са в Израел, са потърсили съдействие от посолството ни там. Славена Гергова, извънреден и пълномощен посланик на страната ни в Израел, каза пред "Хоризонт", че до 20:00 часа утре вечер в страната е обявено извънредно положение и въздушното пространство е затворено. Препоръката към българите там е да запазят спокойствие..
Латвийският евродепутат от групата на Европейските консерватори и реформисти и заместник-председател на Европейския парламент Робертс Зиле коментира пред БНР прехода от национална валута в евро. Латвия въведе еврото преди 11 години. Каква е равносметката? "Разбира се, преди това някои политически движения казваха, че трябва да си..
Учителският синдикат към КТ "Подкрепа" излезе с ясна позиция за сериозна промяна в образователната ни система. Сред основните искания са разтоварване на учебните програми, въвеждане на оценка за поведение, по-строг контрол върху мобилните телефони в училище и по-добри условия за преподавателите. Преди дни от синдиката съобщиха, че голямата част..
Палиативната грижа – за последния етап от живота ти, остава задният двор на медицината у нас . Липсва дългосрочен ангажимент към възрастните хора. Това заключение направи в интервю за БНР клиничният социален асистент Александър Миланов, който работи в голяма частна болница. Държавата да поеме грижата си за възрастните хора, както го..
Бизнесът разполага с указания как да премине през процеса на въвеждането на еврото , заяви в интервю за БНР заместник-министърът на икономиката Невена Лазарова. "На първо място да се познават правилата за превалутиране и закръгляване . Използва се официалният курс с 6 цифри, с всички 5 знака след десетичната запетая. Периодът на двойно..
Не смятам, че може да се разберем за историята със Северна Македония. Това заяви пред БНР професор Николай Овчаров и поясни, че той е правил докторска..
Учебните програми въобще не са толкова важни, колкото това да има дисциплина и ред в училище , заяви пред БНР учителят Теодосий Теодосиев...
От вчера в Израел има извънредно положение. Затворено е международното летище. Не работеха училищата, поликлиниките, банките и административните служби...