Отделните страни са в различна степен подготвени за скока в дигиталното образование, отбеляза тя. „Различните училища бяха в различна степен подготвени. Затова, както можем да поздравим учителите, че успяха по някакъв начин да се справят с тази извънредна ситуация, едновременно с това трябва да си дадем сметка за опасностите, които това дигитално образование може би не създаде, но усили и направи болезнено видими.“
Дори само някаква част от образованието да бъде дигитална, трябва да говорим за радикална промяна на педагогическата парадигма, както и на съдържанието на образованието, смята Мила Минева. „Трябва да си дадем сметка какво искат да знаят децата ни и какви са методите, с които можем да го постигнем в дигитална среда.“
Сред дефектите тя открои нарастващите неравенства, които дигиталното образование успява да задълбочи. „За съжаление се оказва, че не всички сме равни и то отвъд устройствата и даже отвъд достъпа до интернет. Не съм сигурна, че успяхме да инвестираме в равен достъп до интернет. В Софийския университет, където също преминахме скокообразно на дигитално образование, не успяхме да гарантираме равен достъп до интернет нито на всичките си студенти, нито на всичките си преподаватели“, коментира Минева.
Експертите посочват колко по-важна става ролята на семейството при дигиталното образование. „Ако семейството може, има образователния ресурс да подкрепи децата си в тази извънкласна форма на образование, децата започват да се справят все по-добре. Но ако семейството няма този ресурс, какво се случва?“
Социологът посочи и друг проблем – нуждата от съсредоточаване в учебния процес и наличието на собствено бюро и „собствено място някъде в света“. „Ако няма, дигиталното образование прави шансовете му да овладее някакво знание, умение, компетентност далеч по-минимални, отколкото седенето в класната стая. Не става дума само за неравенства в достъпа до устройство“, коментира Мила Минева.
Освен хоризонталната връзка между учениците, такава има и между учителя и неговите ученици. Средата в учебната стая е интерактивна, учителят влиза в личен контакт с учениците и по техните реакции може да се ръководи в своята работа, поясни преподавателят. „Това е едно от нещата, които не могат да се случат, не успяват да се случват толкова лесно, може би има други логики, по които се случват в дигитална среда.“
За да е успешно, дигиталното образование трябва да се преподава по напълно различен начин от фронталното, лице в лице. Това обаче е специфична квалификация, подчерта Мила Минева.
„И аз не съм сигурна, че учителите бяха подготвени. Няма да говоря за платформите – учителите бяха оставени на самотек да изберат платформата, която е най-подходяща. Това, че бяха оставени сами, без тези квалификационни умения, ми се струва големият проблем. И се надявам, че Министерството на образованието ще осъзнае това и може би ще спре да купува таблети, които на всичкото отгоре често са остарели и напълно безполезни, и ще започне да инвестира в квалификация на учителите.“
Още акценти по темата чуйте в звуковия файл.
Върховният касационен съд сложи точка на делото за тежката катастрофа от лятото на 2022 година, в която на столичния булевард "Черни връх" загинаха две млади жени. Магистратите потвърдиха 20-те години затвор, на които футболистът Георги Семерджиев беше осъден първо от Софийския градски, а след това и от Софийския апелативен съд. Върховните съдии..
"Не съм притеснен. Чувствам се подготвен. Каквото стане, не е краят на света ", каза пред БНР един от зрелостниците минути преди началото на матурата по български език и литература , която се провежда днес. Учениците пишат по вариант 4, който беше изтеглен тази сутрин в просветното министерство . " Готова съм на всякаква тема, която се падне ",..
Светът познава Димитър Маринов като великолепен актьор, станал популярен с филма "Зелена книга", удостоен с Оскар от филмовата академия на САЩ. Но не са много хората, които знаят, че той е и музикант, изразяващ душата си чрез цигулката и китарата. Филмът „Зелена книга“ с извънредна прожекция на „София филм фест на брега“ Преди броени дни..
Как изглежда животът на глухите деца, след като им бъде поставен кохлеарен имплант и започнат да опознават света на звуците? За историята на Венци и вълнуващия и труден път, по който е минало семейството му и той, от бебе до дипломирането му в Класическата гимназия в София, разказват родителите му пред журналиста Елена Бейкова. Зелен..
На децата отдавна не им е интересно в училище. Това заяви пред БНР Александър Чакмаков, директор на Първа английска гимназия в София. "Образователната ни система не дава интересни възможности на учениците да се развиват извън учебната програма". Учениците и учителите препускат… Министър Вълчев: Най-трудно е в 6. и 7. клас Чакмаков..
След влизането в ЕС България преживява промени, множество кризи и реформи. Все още спорим обаче дали членството ни отваря възможности за развитие, работа и образование. България преди и след членството в ЕС: Къде бяхме, къде сме и къде отиваме? Как се промени страната ни, след като избрахме демократичния път на развитие? България,..
Когато България се присъедини към еврозоната и имаме монети с българска национална страна, на тази от 2 евро, от която ще ни гледа светлият образ на отец Паисий, на гурта (кант на монетата) ще бъде изписано: "БОЖЕ ПАЗИ БЪЛГАРИЯ" с главни букви . Този надпис е бил използван върху монетите ни между 1882 и 1943 г. В специалното интервю за БНР..
На децата отдавна не им е интересно в училище. Това заяви пред БНР Александър Чакмаков, директор на Първа английска гимназия в София...
Репортаж на Латинка Светозарова в предаването "12+3" можете да чуете от звуковия файл.
Правителството отпуска 9,5 милиона лева на "Български пощи", за да може дружеството да се подготви технически за въвеждане на еврото във връзка с..