Същевременно потребителската кошница се свива, но се разнообразяват методите за разплащане.
Все повече предприемачи се насочват към електроните продажби и все повече търговци се преориентират от физическите към електроните магазини.
Според проведено проучване повече от 40% от клиентите са започнали да пазаруват онлайн след началото на пандемията, а 16% са категорични, че ще продължават да го правят и след това.
„Пазарувам електронно – много по-удобно ми е. Абсолютно всичко, дори напоследък вече и козметика.“
„Много рядко. Правя го за дрехи и в повечето случаи не ми стават.“
„Детски стоки. Доста съм зает и така практикувам. Смятам, че това е бъдещето.“
„Дрехи, обувки, неща за децата, неща за дома – почти всичко пазарувам от интернет“, отбелязват анкетирани от "Хоризонт".
Онлайн търговията у нас все още се развива и не е показала целия си потенциал, смятат експертите. Това се дължи и на стереотипите на българите, твърди анализаторът Сава Ахмаков.
„Ние сме свикнали да пазаруваме конвенционално – да отидем във физическия обект, да видим стоката, да я пипнем, да поговорим с търговеца…“
Сава Ахмаков отбелязва, че много от потребителите си набелязват стоката онлайн, а след това предприемат физически покупката й.
Расте доверието към покупките в интернет, отчитат още пазарни тенденции анализаторите. За това според тях свидетелства все по-големият брой на електронните картови разплащания в сравнение с наложения платеж. От 80% преди пандемията, разплащанията в брой при получаване на стоката са паднали до около 50 на сто по време на извънредната обстановка, сочат данните.
„Предпочитам наложен платеж, особено ако има преглед и тест.“
„Не желая да споделям данни за личните си сметки в интернет.“
„Картово предпочитам. Пазарувам от международни сайтове, нямам проблем.“
Светлозар Димитров е представител на фирмите за доставки. Пояснява, че в някои държави практиката на контакт с куриера вече е сведена до мининум и пратките даже се оставят близо до входа. Димитров уверява, че компаниите доставчици са взели сериозни мерки по отношение на обезпаразитяването – както на превозните средства, така и относно хигиенните материали на работещите в складовите пространства.
След първоначалното свиване на пазара, куриерските компании увеличават продажбите си почти на 100%, коментира Димитров. „Имаше магазини, които реално в рамките на 10 дена удвоиха среднодневните си продажби.“
Интернет магазините, които продават хранителни добавки, уелнес продукти и семейни игри са се радвали на засилен интерес, допълва Светлозар Димитров. „Всичко, което може да се ползва вкъщи, така че да разнообразява живота добре – всичко това се търсеше доста.“
Търговци в България все по-често излизат и на европейските пазари, подчертава Светослав Тодоров - мениджър на софтуерна компания, която работи в сферата на онлайн търговията.
„Имали сме случаи с търговци, които са постигали 100% ръст просто от един нов пазар в друга държава“, посочва той.
Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..