„Тези снимки са част от кампанията на Демократична България да се сатанизира Центърът за градска мобилност“ - така Карлос Контрера, председател на Комисията по транспорт в Столичния общински съвет от „Патриоти за София“ коментира набираща популярност в социалните мрежи снимка на глоба от 30 лева за нередовен пътник в градския транспорт в София.
Заради пандемията, поетапно бяха прекратени продажбите на хартиени билети в превозните средства. През март 2020 г. и водачите спряха да продават билети, но от 4 януари 2021 г. това вече не се прави и от контрольорите.
Документи за превоз могат да се купят от касите на Центъра за градска мобилност, клоновете на „Български пощи“ и тото пунктовете в София, припомни Контрера.
„Ако кажете, че ние на 2600 спирки трябва да поставим пунктове за продажба на билети или автомати – тогава да го направим. Аз подкрепям идеята такива автомати да има на натоварени спирки и където няма места за продажба като каси на ЦГМ, но това може да стане, когато излезе информация от тикет-системата, къде е най-голям е пътнико- потокът“, коментира общинският съветник.
„Проблем е, че едната система не работи, преди да е въведена електронната система“, призна Контрера.
„Това е техническата страна на нещата. Още преди пандемията се оказа, че има технически проблеми с оборудването на различните видове градски транспорт с поставянето на тези валидатори…Но няма вече такъв проблем“.
„Общественият транспорт има и социални функции“, коментира заместник – председателя в транспортната комисия в СОС Калоян Паргов от групата на БСП:
„За нас, на първо място, е пътникът – правото му на достъп до обществен транспорт и правото му на достъп до закупуването на документ за този превоз.
Що се отнася до новата система, за нея досега са заплатени 14 милиона лева, но въпросът е защо в заданието не беше включен третият метродиаметър. Това забави въвеждането на системата, която вместо на 11 декември , към 11 май ще бъде пусната.
„Тук има едни голям въпрос – готова ли е Столична община и ЦГМ да ползват такъв тип система с компетентни служители – в нея ще има обработване на много информация“, посочи Паргов.
"В момента действително има известно неудобство за ползвателите на градския транспорт", заяви и Зафир Зарков, заместник – председател в транспортната комисия в СОС от групата на ГЕРБ:
"Ситуацията е безпрецедентна и с оглед на пандемията, в която живеем. Вече работят съществени елементи от новата система като видеонаблюдението, което дава сигурност за пътуванията, монтирани са над 12 000 валидатора, предстоят тестовете по третата линия на метрото. Искаме час по скоро от ЦГМ да имаме ясен график за въвеждане на системата, ще можем да зареждаме картите си чрез интернет, чрез валидаторите... Предстои и в СОС да се реши дали да бъде зареждане за време или по изминато разстояние. И двата метода са по-справедливи от хартиеният билет", поясни Зарков.
Общинските съветници посочиха, че е необходимо да се дискутира дали да не се върне старата система за таксуване в градския транспорт до въвеждането на новата система.
Още по темата в звуковия файл.
" Тази работа е много трудоемка, но не е вярно, че в България никой не я работи ", изтъкна в интервю за предаването "Хоризонт до обед" д-р Кристина Павлова – завеждащ отделението по физиотерапия и рехабилитация в столичната многопрофилна болница "Люлин". "Вярно е, че малко хора я работят правилно и ние нямаме такива специализирани..
Федералният съд по международна търговия на САЩ обяви за противоконституционни действията на президента Доналд Тръмп относно използването на мита за регулиране на търговията. В решението се посочва, че държавният глава е превишил правомощията си, тъй като регулирането на търговията чрез тарифи трябва да се извършва от Конгреса, а не от..
Всички общински съветници се застъпиха за решението, че трябва да бъдат удължени картите за градски транспорт на всички хора в София, които са имали актуални превозни документи към момента на транспортния протест . Това заяви пред БНР председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров. "Още в утрешния ден, когато ще..
Днес се прощаваме с журналиста Асен Григоров. Той почина на 59 години в петък, а поклонението ще е от 11 часа в столичния храм "Света София". Хората ще запомнят Асен Григоров като водещ на телевизионното икономическо предаване "Плюс минус", като създател на "Бизнес закуска" и на първия сутрешен блок в модерната му форма у нас. Той е..
Тежка катастрофа с един загинал е станала тази сутрин около 6 часа на главен път Е-79 в района на Кресна. Ударили са се лек автомобил и товарен камион. На място е загинал водачът на леката кола, който по информация от полицията е на 20 години. Движението е спряно и в двете посоки. За леките автомобили има осигурен маршрут, а..
"Не съм притеснен. Чувствам се подготвен. Каквото стане, не е краят на света ", каза пред БНР един от зрелостниците минути преди началото на матурата по български език и литература , която се провежда днес. Учениците пишат по вариант 4, който беше изтеглен тази сутрин в просветното министерство . " Готова съм на всякаква тема, която се падне ",..
Светът познава Димитър Маринов като великолепен актьор, станал популярен с филма "Зелена книга", удостоен с Оскар от филмовата академия на САЩ. Но не са много хората, които знаят, че той е и музикант, изразяващ душата си чрез цигулката и китарата. Филмът „Зелена книга“ с извънредна прожекция на „София филм фест на брега“ Преди броени дни..
" Когато изграждахме структурите на ДПС през 1990 г. Чакъров, Местан, Адемов и Аталай ги нямаше . Те и още хора се криеха под масата, защото тогава..
" Ахмед Доган сам си създаде "чудовище" и това "чудовище" изяде собствения си създател". Това каза пред БНР Танер Алимолла , лидер на партия ДОСТ:..
Убеден съм, че животът на Пеевески в политиката няма хоризонт повече от 1 – 2 мандата. Бяхме 45 години в комунизъм и ни трябват още 45 за новите..