"Започна възстановяването в авиационния сектор. Имаме вече нови изисквания, нови протоколи се въведоха (заради пандемията от Covid-19 - б.р.), зелени паспорти, сертификати, които са най-разнообразни видове, за да може индустрията да се справи интегрирано с този проблем. ЕК стигна до заключенията как точно да създаде своя европейски зелен ваксинационен сертификат по идея, която тръгна от авиационния сектор, който претърпя най-големите загуби в глобален мащаб". Коментарът направи в интервю пред БНР Александър Богоявленски, авиожурналист и пилот.
"Fit for 55" - така нарече Европейската комисия концепцията си за преход на икономиката към климатичен неутралитет до 2030-а година. До тогава въглеродните емисии трябва да спаднат до 55 процента от нивото през 1990 година. А 20 години по-късно Европа трябва да се превърне в първия климатично неутрален континент. И ако досега амбициозните цели на Брюксел витаеха в неясната мъгла на зеленото ни бъдеще, тази седмица придобиха по-ясни контури. 2035-а година ще е последната, през която в Европа ще се произвеждат автомобили с двигатели с вътрешно горене. А въздушният транспорт го чакат сериозните изпитания на нови ограничения и налози, след като пандемията докара великаните на пазара до ръба на фалита.
"Най-глупавото нещо е налагането на нови данъци", заяви Богоявленски и добави, че понякога до два пъти по-големи са таксите, отколкото самата цена на билета, т.е. това, което превозвачът може да отчете като приход:
"Печалбите на превозвачите са изключително ниски, особено в условията на пандемия те са изпилени до абсолютния минимум. В много случаи са и на загуба, особено полетите, които не се запълват да определен капацитет".
Иновациите са бъдещето, а не налагането на ограничения и екологични данъци, подчерта авиожурналистът:
"Екологичната политика трябва да гледа в направлението на иновациите, това е общото мнение на авиоиндустрията. Климатичните промени се дължат на човешките действия. Говорим, че 2% от емисиите се дължат на авиационния сектор, това е може би така, но не самолетите са основният проблем. Авиоиндустрията реагира и мисли доста напредничаво, но проблемът там е, че решенията се вземат изключително бавно. Каквито и иновации да се разработват днес, те ще бъдат внедрени след десетилетие. Причината е, че изпитанията отнемат много време, а сигурността и безопасността са издигнати на пиедестал, а затова трябва да се докаже, че всички тези технологии са безопасни и няма да представляват заплаха или проблем за пътуването".
Интервюто на Весела Владкова с Александър Богоявленски в предаването "Събота 150" можете да чуете от звуковия файл.
Служебното правителство може веднага да подпише споразумението с Украйна - няма нужда от санкция на парламента. Това е било обсъдено на експертна среща между екипите на ГЕРБ-СДС и ДБ в сектор външна политика и отбрана, съобщиха от двете формации във Facebook страниците си. Срещата е част от преговорите за съставяне на правителство между..
Софийски градски съд отказа да впише поисканите от фракцията около Джевдет Чакъров промени в ръководството на ДПС, с които Делян Пеевски и още няколко души бяха изключени от партията. В мотивите на съда пише, че в устава на партията липсва разписана процедура относно свикването на Централно оперативно бюро и уведомяването на санкционираните..
Пред провал са няколко проекта за наука . Това каза пред БНР доцент Камен Козарев от Института по астрономия. В момента той отговаря за създаването на първия в България радиотелескоп LOFAR - до обсерваторията "Рожен". Има риск за финансирането за проекта заради решението от бюджета за догодина пари за наука да се пренасочат към земеделските..
Българското национално радио стана домакин на изложба от картини с коледна тематика, нарисувани от ученици от 6-о основно училище "Граф Игнатиев", 143-то основно училище "Георги Бенковски", професионалната гимназия "Княгиня Евдокия" и школата по изобразителни изкуства при читалище "Възраждане". Изложбата "Магията на Коледа" представя над 100..
Премиерът Димитър Главчев заяви, че няма да има дипломатически скандал заради решението на председателката на Народното събрание Наталия Киселова да не допусне парламента да гласува споразумението за сигурност с Украйна: Володимир Зеленски "прояви пълно разбиране. Каза "когато сте готови, сме на разположение", каза Главчев, според когото "има..
По-висока такса битови отпадъци ще плащат жителите на Габрово и селата в Общината през следващата година. Увеличението беше предложено от администрацията и прието с гласовете на мнозинството общински съветници на последното за годината заседание. От следващата година собствениците на имоти в град Габрово ще плащат с 22,5% повече за..
Няма повод за протест в автотранспорта на София. На това мнение е общинският съветник от "БСП за България" Ваня Григорова. "И аз призовавам колегите от двата синдиката да спрат тази братоубийствена война, да седнат на масата за преговори, така, че да може служителите и работниците да получат по-добри придобивки, за да може градският транспорт..
На коледен концерт в Стара Загора в събота, 21 декември, предстои да бъде официално обявено началото на кампанията "Крачка след крачка за Силвия"...
Георги от Силистра е дете на "Българската Коледа ", а любовта на семейството е тази, която му помага да се справя всеки ден с предизвикателствата на..
Вървим в процес на нормализация, системен консенсус. Идеята е системата да заработи . Това мнение изрази пред БНР политологът Атанас Радев, който..