„С 15 кантара, с които разполагаме и със служителите, които осъществяват контролна дейност на пътя, според възможностите ни до момента за осемте месеца на 2021 г. сме съставили 115 акта за претоварване, повече в сравнение с миналата година. Миналата година за осемте месеца сме имали 70 такива акта.“
Не можем да проверим всички камиони, които се движат, уточни Рановски. По думите му човешкият ресурс е недостатъчен - 120 са контрольорите на пътя, като това е само една от техните дейности.
„Тъй като те проверяват и в предприятията превозвачи, проверяват и в учебни центрове за провеждане на обучение, проверяват и техническите пунктове за годишни технически прегледи.“
В движение трудно може да се извърши проверка за претоварване, призна Бойко Рановски и обясни каква е процедурата по разполагане на кантарите на безопасни места на пътя.
„Извършваме такива проверки на места, които позволяват да се постави кантарът. Мястото трябва да е хоризонтално, не може да е под наклон. Има специфични условия, за да се извърши самото измерване на автомобила.“
„При започване на проверка с мобилни кантари след спирането на първите няколко автомобила за проверка останалите вече получават информация и знаят къде са местата, където се извършват такива проверки“, допълни Рановски.
За периода от 30 август до 3 септември са извършени засилени проверки в 5 дирекции на ИА „Автомобилна администрация“ и са обхванати всички направления, водещи към морето, съобщи Бойко Рановски. Проверени за претоварване са били 135 камиона, а установените сред тях случаи са 11.
„Не мога да кажа, че масово се претоварва“, изтъкна той.
Организацията на контролната дейност е променена, декларира Бойко Бановски и гарантира, че „няма никакви списъци, които да се дават на служителите, на база на които конкретни автомобили и конкретни фирми да не се проверяват“.
В момента санкцията се поема основно от водача. Има предвидени норми в закона за санкциониране и на товародателя, но в много от случаите той трудно се установява, каза още Рановски. Според него „принудителна мярка като спиране на автомобила от движение и сваляне на регистрационните табели би била подходяща в тези случаи“.
По републиканската пътна мрежа има поставени над 100 електронни кантара за осъществяване на контрол над камионите, увери Иво Иванов, директор на Националното ТОЛ управление към Агенция „Пътна инфраструктура“. Това е система за динамично претегляне, поясни той.
„Ние можем да предадем информацията на мобилните екипи. Имаме дирекция – „Анализ на риска и оперативен контрол“, която съвместно с ДАИ, с МВР и Митници извършват ежемесечно тези проверки, акции по пътищата.“
От март до края на август мобилните екипи са извършили над 5 хиляди проверки, като са съставени над 240 акта за нарушения, допълни Иванов.
Повече по темата чуйте в звуковия файл.
Снимки в публикацията: БГНЕС
Нашите водни змии не само че не са отровни, но и не хапят. Това увери пред БНР общинският змиеловец Владо Русев. Той работи за община Харманли и се отзовава на такива сигнали. Той подчерта, че често змии се пренасят с багаж, когато хората се прибират от друго място - от село или риболов например. По думите му змиите по принцип излизат..
Ще бъде доста сериозно предизвикателство да бъде открито такова животно. Това заяви пред БНР директорът на столичния зоопарк Добромир Бориславов, след като днес от полицията съобщиха, че хищник от семейство котки – пума, пантера или ягуар, се издирва в Шуменското плато. Местността остава блокирана, като полицаи следят за това там да не се..
Войната между Иран и Израел вече надхвърля границите на Близкия изток и може да се отрази дори на конфликта между Русия и Украйна. Това заяви в интервю за БНР професор Йозден Зейнеп Октав, специалист по международни отношения и член на комитета по сигурност и външна политика към президентството на Турция. Още за позицията на Анкара и за това дали..
По-високите автомобили са по-опасни за пешеходците, особено за децата. Това сочат данните на ново проучване, което обхваща ЕС, Великобритания и Норвегия и е първото, което анализира височината на капаците на автомобилите. В последните 10 години автомобилните производители залагат много агресивно на кампании за промоция на все по-високи..
" Осем държави минаха вече пътя на влизането в еврозоната , като се започне от Словения през 2007 - 2008 г., след първата вълна на присъединяване, с известни нюанси на съмнение и недоверие, на страх, като най-близо до нашата картина бяха трите прибалтийски републики - Литва, Латвия и Естония. Най-ниска подкрепа за еврото тогава беше в Естония - 37..
Продължават сигналите за неприятен мирис и вкус на водата в някои части на София. След покана от "Хоризонт" към РЗИ-София беше получен писмен отговор, в който се посочва, че в периода 30 май - 13 юни в Инспекцията са постъпили 13 сигнала, касаещи влошеното качество на питейната вода по показатели вкус и мирис при потребители с адреси в райони..
Жестоко отношение към кокошките, както и яйца, събирани в нехигиенична среда, установи в българска ферма международно разследване по темата. Разследването е най-мащабното, правено досега, и обхваща 37 държави, сред които и България. Брутални са условията за кокошките при производството на яйца с т.нар. клетъчно отглеждане, което се отбелязва на..
" Нашата кожа запомня слънчевите изгаряния още от детството ни , след време, ако пак на същото място има изгаряне, става опасно, каза за "Нощен..
"Към настоящия момент назначените служители в болницата в Силистра са 505 души . Служителите, които са в пенсионна възраст, са 113 . Не ни достигат..
Има страх в управляващите от мнението на българския народ. Това заяви пред БНР лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов. "От "Възраждане" от..