Възстановяват ли се железопътните превози след кризата породена от коронавируса и как се развива тази услуга в годината, която Европейския съюз обяви като Европейска година за железопътния транспорт? Инициативата има за цел чрез проекти, дискусии, изложби и други събития в цяла Европа да популяризира железниците сред гражданите, предприятията и публичните органи като привлекателен и устойчив начин за придвижване, като се постави акцент върху неговия иновативен характер.
През 2020 г. пътническият транспорт бележи спад от 21% спрямо 2019 година, отбелязва той.
Ситуацията с коронавируса не е благоприятна за финансовото състояние на БДЖ на фона на постоянните затруднения на компанията.
Що се отнася до пътническите превози, настоящата година все пак бележи постепенно възстановяване.
„Ще бъдем далеч от предкризисните нива. 2019-а са били около 21 милион пътника превозени, 2020-а са 16 милиона пътници. Тази година ще са между тези две стойности.“
С намаляването на пътникопотока намаляват и приходите за държавния оператор, посочва Людмил Иванов.
За да стане по-привлекателен железопътния транспорт за хората, е необходимо да бъде продължена модернизацията и цифровизацията с по-висока скорост, твърди Людмил Иванов.
За следващите няколко години се планира закупуването на 20 мотриси за средни и кратки разстояния на стойност над 200 милиона по национални План за възстановяване и устойчивост. Имало е предложение за закупуване и на два водородни влака – единият за линията Септември – Добринище, но те на този етап не са включени, разказва Иванов.
Какво предстои през следващите години от гледна точка на подвижния състав? Очаква се да приключи възстановяването на мотриси, закупени 2006-2007 г., които са както електрически, така и дизелови. Предстои модернизация на вагони, като до края на годината се очаква да бъде пусната поне една модернизирана композиция вагони за дълги разстояния.
В момента се извършва реконструкция и строителство по редица участъци от железопътната инфраструктура. Планирано е все повече гари и спирки да бъдат оборудвани с автомати за билети.
Заради закъснения и забавяния от предишния програмен период проекти, които е трябвало да бъдат завършени 2020-2021 година тепърва ще се изпълняват, изтъква Людмил Иванов.
„Забавянията са с един програмен период приблизително.“
Модернизират се проблемни отсечки, например София – Елин Пелин, но проектът няма сериозен напредък, отчита Иванов.
„Предстоят в следващите години да стартират още много проекти за няколко милиарда лева.“
Какво предстои като работа по отношение на европейската свързаност на железопътната инфраструктура на България?
На първо място Людмил Иванов поставя междуграничните връзки.
И в бъдеще най-натовареното товарно трасе ще остане Белград – София – Истанбул, допълва той.
Повече по темата чуйте в звуковия файл.
" Много теоретици на тероризма пропускат да видят в атентата в църквата "Св. Неделя" началото на ерата на държавния тероризъм ", казва проф. Евелина Келбечева. Пред БНР и предаването "Преди всички" тя направи своя коментар относно 100-годишнината от атентата в храма: "Това е не само атентат, не само български, а това е един акт на политически..
История с добър край, но много перипетии и мъка преди това - Ирина Дмитриева и дъщеря ѝ Марфа получиха бежански статут . Преди това те се сблъскаха с няколко отказа за такъв от Държавната агенция за бежанците. Казусът "Ирина Дмитриева" стигна до пет членен състав на ВАС Защо Агенцията за бежанците отказва хуманитарна закрила на руски..
Човешкият живот е усилие, а не да стоиш пасивно и да гледаш. За съжаление, това не е развито. Получаването на Божията благост не е само в молитвата. Ние получаваме тази благост с нашите дела. За да живееш добре в този свят, трябва да се учиш. Мисленето е най-трудното нещо. Трябва да мислиш! Така проф. Георги Фотев, социолог и бивш..
Хората от град Кочани, Република Северна Македония, посрещат Възкресение Христово с болка и оцеляваща надежда . Там няма празнична украса, усмихнати лица и трепетно очакване на Великден. От всички страни на площад "Революция" застинало гледат очите на деца и млади хора, които никога няма да се върнат след трагедията в дискотека "Пулс" . Колкото..
Средната възраст на автомобилите в България е 17-18 години , посочи пред БНР председателят на Съюза на автосервизите Емил Германов. По думите му това подсказва, че тези автомобили изискват доста по-сериозна и задълбочена поддръжка и ремонт, за да бъдат сигурни на пътя . " От 2012 г. работим по една тема, която и до ден днешен не можа да..
Трагедията в Кочани не е забравена, а човешката съпричастност е жива - месец след пожара в дискотека "Пулс", при който загинаха 62 млади живота, се връщаме отново към трагичните събития. Хиляди граждани на Кочани почетоха паметта на жертвите при пожара в дискотеката "Пулс" Почина управителят на дискотеката в Кочани. Той е 60-ата жертва на..
БАБХ трябва стриктно да следи и да прилага по-тежки мерки спрямо тези вносители, които нарушават европейското законодателство. В 4 от 8 големи търговски вериги няма българско агнешко , алармира още съпредседателят на НОКА. "В София има само в 4 вериги, и то по-малките." И най-слабата държава е по-силна от всеки контрабандист , смята..
Средната възраст на автомобилите в България е 17-18 години , посочи пред БНР председателят на Съюза на автосервизите Емил Германов. По думите му..
Социално кафене е мястото, където се събират възрастните хора в Бургас. Там от Домашния социален патронаж към Община Бургас организират различни..
Време е за всеки човек под българско небе да възкръсне една негова мечта. И всеки да се приближава към нейното осъществяване, въпреки неудачите!..