Има непрекъснат растеж на консумацията на биопродукти, каза пред БНР Стоилко Апостолов от фондация „Биоселена“.
В момент на здравна криза е логично хората да се насочат към по-качествени храни, смята той.
Оборотът от продажбата на биохрани и напитки в Германия, която е най-големият пазар, възлиза на 15 милиарда евро за 2020 г. Там 10% от земята е заделена за биологично производство.
Във Франция ръстът също е огромен и в последните години биохраните навлизат в кетъринг услугите, в училища, детски градини, болници, допълни Апостолов.
Двете страни, които остават шампиони по консумация, са Швейцария и Дания.
У нас никой не събира данни за този сектор.
„Не знаем нищо, малко си играем на „сляпа баба“, изтъкна Стоилко Апостолов.
Според него и у нас пазарът на биопродукти расте, но „не можем да кажем с колко“.
Апостолов дава друг пример – 99% от всички продавани биологични яйца у нас са вносни, защото имаме само 500 сертифицирани биококошки на фона на милионите конвенционални кокошки.
Стоилко Апостолов посочи още, че само биомедът и частично млечните продукти и зеленчуците, произвеждани от биологично земеделие у нас, могат да задоволят нуждите на вътрешния пазар.
„В сектора на месото има съвсем малки продажби и то на телешко биомесо. Останалото – свинското, колбасите – това е внос. Да не говорим за плодове, зеленчуци.“
Има много враждебна политика от страна на администрацията към биопроизводството и това продължава с години, коментира Стоилко Апостолов. По думите му това е един от най-прозрачните сектори.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..