След пандемията от коронавирус хората имат ли желание за пътуване?
"Наистина виждаме, че хората имат интерес към туризма. Имаме много клиенти, които искат да пътуват, но нека да кажем, че те са много внимателни и първо проучват в коя страна е безопасно, какво се съобщава от официалните източници в Германия за съответната дестинация и тогава решават да тръгнат на път. По време на Covid-19 ние спряхме напълно само за няколко месеца да предлагаме пътувания. Например миналата година хората предпочитаха да посетят страните, които са близо до Германия – Австрия, Чешката република, Швейцария и до които може да се стигне с влак. През тази година започват да пътуват до повече страни в Европа. Това, което забелязваме е, че все още няма голям интерес към презокеански пътувания. Очаква се те да започнат през следващата година. Специализираните влакове, които предлагаме дават повече сигурност, защото групата е малка, няма смесване с други хора, както в редовните влакове и е по-безопасно. Информацията за дестинацията е много важна при взимането на решение коя страна да посети даден турист. Тя може да бъде намерена лесно в Интернет, но и правителството на Германия дава информация за това какви разпоредби действат във всяка държава", каза за БНР Армин Гьотц.
По какъв начин България е интересна и привлича туристи за този тип пътувания?
"България е страна, която предлага разнообразни туристически възможности. Вие имате богата култура, забележителна природа и разнообразен пейзаж, живописни железопътни линии и гъста железопътна мрежа. Имате по-голямо богатство от възможности, отколкото други страни могат да предложат. Така, че за любителите на железниците е доста интересно да пътуват в страната ви".
След като войната в Украйна започна България, която е толкова близо до военните действия по море достатъчно спокойна ли изглежда за чуждестранните туристи?
"Това не е толкова голям проблем за нашите клиенти, защото те не се интересуват толкова от почивката на Черно море, тяхното желание не е да лежат на брега. Мисля, че за хората е достатъчно да знаят, че страната е спокойна и сигурна. Затова е важно да дава ясни послания и информация".
Кои градове обикновено включвате в маршрутите в България? Какво им харесва най-много на вашите туристи?
"Туристите посещават София, Пловдив, Велико Търново, Банско, Варна. Особено живописна е отсечката между Хасково и Подкова в Източните Родопи. Обикновено в пакета е включено пътуването с влак, хотелско настаняване, изхранване и много допълнителни преживявания. Туристите са любопитни да опитат традиционната българска кухня, екологично чиста българска храна. Правим обиколни турове на градовете, включваме места с културно-историческо наследство. Мисля, че повечето от туристите са впечатлени колко красива е България, защото за повечето германски туристи България е известна с Черноморието и морските ваканции. Но те са изненадани колко красиви планини има и толкова богат избор от активности за ваканцията. Тези възможности просто трябва да се продават и да се представят по-добре в Германия и в Европа. Да се акцентира на това, че България може да предложи много повече от море за туристите. В последните 15 години предлагаме железопътни пътувания в България и имаме туристи, които са посетили повече от веднъж страната. Разбира се ние постоянно се стремим да обогатяваме програмите и всеки път да им предложим нещо различно. Доволните туристи, това което те ще разкажат и ще препоръчат на приятелите си, е най-добрата реклама на продукта, който ние предлагаме".
Какво трябва да се подобри в туристическия продукт в България по отношение на тези железопътни турове?
"Мисля, че България върви по правилния път, но все пак има много какво да се подобри по отношение на маркетирането на железопътния подвижен състав, както и разписанието и условията в редовните влакове. Има голяма необходимост да се направят подобрения във вагоните втора класа, за да може да се включват повече отсечки с влак в туристическите пътувания. От друга страна хотелите предлагат добра услуга, но може да се работи още за туристическата инфраструктура. Това е нещо характерно за България - когато излезеш навън и видиш прекрасния пейзаж и в същото време чувстваш, че не всичко е перфектно".
Какви са впечатленията ви от теснолинейката Септември-Добринище? Може ли тя да се превърне в успешна туристическа атракция?
"Това е възможно и също така необходимо. Още преди 10 години с фирмата ни партньор в България се опитвахме да работим по темата, като създадем концепция за възстановяване и развитие на теснолинейката. Тя беше представена пред общинските и държавни институции и местния бизнес. За съжаление може би беше изпреварила времето си и не намери реализация. Това, което усещам е, че държавата наистина няма енергията да придаде повече значение на тази теснолинейка. Тя е една златна възможност, която вие имате. Повече туристи трябва да научат за тази линия, която е заобиколена от уникална природа. Мисля, че защото там има много селища, които са изключително бедни и на теснолинейката се гледа единствено като на възможност за евтино пътуване между селищата, не се виждат другите възможности. Аз не мога да разбера това мислене".
За "Хоризонт" Армин Гьотц заяви, че теснолинейката Септември – Добринище е втората по големина теснолинейка в Европа след швейцарската Ретише Бан.
"Линията ви е очарователна и мисля, че трябва да мине под закрилата на ЮНЕСКО. През 2008 година част от железопътните линии на Ретише Бан са обявени за част от световното наследство на Юнеско. Вие трябва също да опитате да направите това. Има две важни предпоставки за нейния успех. От една страна тя не е отдалечена от София, от друга страна туристическият курорт Банско и Добринище, СПА курорта Велинград попадат на тази линия. По нея има прекрасни места, за които никой не знае. Заедно с тази теснопътна линия можете да създадете нови туристически атракции. Тя наистина може да бъде успешен туристически продукт, но трябва да бъдат направени инвестиции по линията Септември – Добринище. Освен всичко и за да се гарантира безопасното пътуване. Мисля, че тук може да се използват европейски средства".
Какъв е потенциалът за развитие на туристическите пътувания с железниците в България?
"Не само България, но и целият свят се намира в точка, в която трябва да мислим за нова форма на пътуване. В този случай железопътните пътувания ще имат важно значение. Железниците са една добра възможност за туризма. Докато пътувате във влака имате достатъчно време, за да се любувате на природата. Мисля, че в следващите 10 години във всяка страна ще се увеличава броят на хората, които ще пътуват с влак. Затова е важно да се инвестира, за да може в бъдеще да има влакове, които предлагат добри условия, да има добра свързаност, да има добре работещи разписания на влаковете, което ще подпомогне туристическите пътувания. Също така трябва да се намери добър начин и възможности да се закупуват билети от по-отрано. Например спомням си, когато започнах години назад, пишехме билетите на ръка, но в днешно време можете да закупувате билети за цяла Европа, седейки в офиса от компютъра, с изключение на България. Имаме нужда от европейска система, по която да може да се продават билети за жп транспорта за всяка страна и които могат да бъдат купени от всяка точка на Европа. Това е тема за разговор не само за България".
Той заяви, че трябва да се инвестира в инфраструктурата.
"Например разстоянието между Германия и България е приблизително 1500 км. Ако има високоскоростни влакове, тогава пътуването няма да ви отнеме повече от 12 часа, но в момента, ако тръгнете от Германия с влак до България, това ще бъде цяло приключение, което ще отнеме три дни и три нощи. Трябва всички страни заедно в Европа да разрешим този проблем, да инвестираме европейски средства и да изградим добри и бързи връзки. Така че всички да можем да пътуваме бързо и удобно в Европа. Ако мислите, че това е невъзможно, отидете в Китай, например и вижте разстоянието от Шанхай до Пекин. Колко мислите, че отнема да пътувате с влак - по-малко от пета часа. Значи е възможно да се случи и в Европа. Така, че трябва да се събудим и да подобрим железопътните си линии и връзки и не всяка страна по отделно, а всички заедно, за да изградим една добра железопътна мрежа. И най-важното, което ще сме направили е доброто за нашия климат и природна среда".
Интервюто можете да чуете в звуковия файл.
Националната инициатива "Капачки за бъдеще" представи нова платформа в подкрепа на дарителството и доброволчеството. Успоредно с традиционната си дейност - събирането на пластмасови капачки за детска медицинска апаратури и линейки, доброволците на фондацията популяризират и новата кампания, с която разширяват дейността си - "Човеци за бъдеще"...
До 2030 г. Европейската комисия цели поне 80% от възрастните граждани на Европейския съюз да притежават основни дигитални умения. Идеята е да се насърчи процеса на дигитална трансформация на бизнеса, на институциите и на икономиката. Ускоряването на процеса ще доведе до по-висока производителност и ефективност на работата. И за да не ви звучи..
В навечерието на Деня на храбростта и празника на Българската армия - 6 май, Пето бригадно командване в Плевен организира празник за жителите на града. Пред Военния клуб интерес предизвика изложението на въоръжение и бойна техника на Българската армия. Полковник Иван Вълев, командир на Пето бригадно командване обясни: "Втора..
Академията за изучаване на иврит съобщи на бившия израелски заложник Ярден Бибас, че променя името на вид оранжева пеперуда от "Кетмит Йерусалим" на "Кетмит Ариел" в чест на четиригодишния му син Ариел, който беше отвлечен от "Хамас" и убит в Газа. Двете братчета Квир и Ариел станаха символи на борбата за освобождаване на заложниците след..
Дали матурите са реалистичен критерий за оценяване на знанията и уменията на учениците? В дискусията "Матури 2025 – мисията (не)възможна" експерти коментираха проблематичните аспекти на външното оценяване след 7 клас. "Много родители и семейства от много рано планират обучението на децата си спрямо резултатите от външното оценяване. Виждаме..
4400 са акушерките у нас в момента. На 100 000 души се падат 68 акушерки. В ЕС този показател е почти наполовина по-нисък. 48-49 години е средната възраст на практикуващите акушерската професия. В отделни региони обаче тя е много по-висока. Заплатата не е най-важният проблем. Младите момичета, които тепърва трябва да избират..
"Има доста лица в публичното пространство, които би трябвало с добрия си пример , с кариерата и имената си, които носят, по-скоро да застават и да са против това, да застават във всякакви кампании, които са срещу хазартната зависимост . Ние, за съжаление, ги виждаме и по билбордове и в различни реклами за хазарт". Това заяви в интервю за..
Подготвяната смяна на председателя на ДАНС е "предизборен опит за овладяване на службите от ГЕРБ". Това мнение изказа пред БНР лидерът на партия..
" Този проект най-вероятно, след изхарчени много пари, ще се спъне и няма да бъде изпълнен, тъй като управляващите го правят по един много грешен начин,..
Делян Пеевски изключително планомерно и педантично, с вкореняване в местната власт, е напът да създаде нов ГЕРБ . С тази констатация започна анализа си..