Близко до ума е предположението, че нито една структура не раздава пари от чист алтруизъм или защото има толкова много, че направо се чуди какво да ги прави. Раздаващите пари организации искат да получат нещо срещу средствата, които са вложили. В случая става дума за влияние. С грантовете се купува влияние. И затова днес ние в България гражданско общество може и да нямаме, но грантово общество със сигурност имаме. Ето ви пример за това как се купува влияние. Фондация "Америка за България" спонсорира неправителствената организация Х. Тази НПО разработва програми, които обясняват колко хубаво ще бъде България официално да признае "третия пол", примерно, или, което е още по-хубаво, да замени руския газ с американски, пак примерно. Да, обаче, само изготвянето на доклади по темата не е достатъчно. Тези доклади трябва да бъдат популяризирани. Как става това? Чрез