Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха.
Професор Симеон Ананиев, който е представител на Асоциацията на железопътните предприятия, обясни пред БНР, че от 30 години нищо не се прави по отношение на съвременните системи за безопасност и оценка на риска.
„Трябва да има обучени хора, които да използват съвременни системи, като видеонаблюдение. Това изисква друг вид мениджмънт. По-лесно е да си мениджър на нещо, което не се развива“.
Той обясни още, че по европейските проекти, свързани с жп инфраструктурата, е предвидено това, което ние искаме
„А ние настояваме да е колкото се може по-старо, за да може едни наши фирми, с по-стари елементи и системи, да печелят. Железопътната инфраструктура по-лошо усвоява средства от пътната“.
Професорът открива причините за това в мениджмънта и постоянното сменяне на управители, както и в назначаването на хората, които се занимават с всякакъв вид бизнес.
„Така се усвояват едни пари по най-лесния начин. Без дългосрочни програми, без още сега да започне обучение на персонала“.
„Всички са създали звена за развитието им. Тук чака да мине поредната политическа вълна.“
В едно недалечно минало имахме специална подготовка за зимни условия, напомни той.
„Необходими материали, провеждаха се прегледи, имаше отговорници. Сега не знам да има нещо такова. То е забравено от модерните мениджъри. Затова сме в това плачевно състояние“.Професорът констатира, че у нас железница просто е забравена.
„С обрасли и неподдържани гари, с липса на апарати за билети и тънеща в мърсотия“.
За разрешаване на проблемите обаче е необходима дългосрочна стратегия, обясни Ананиев.
„Трябва да се започне с обучение на кадри. Непрекъснатата смяна и обещания не са полезни за железниците“.
Той обясни, че ситуацията при товарните превози е малко по-различна.
„В товарния жп транспорт има 16 компании, сред тях и частни, които увеличават товарния трафик през България. Надявам се, че през 2024 година ще влязат още такива, които да осигуряват и пътническите превози“.
В Европа текат 2 процедури за пътна безопасност срещу страната ни, напомни той и заяви, че едва ли ще са единствените.
„Може би ще започнат 4 или 5 процедури за неизпълнение на европейските критерии за безопасност и оперативна несъвместимост“
Професор Ананиев очаква пътуването с железниците да стане по-привлекателно, когато след дойдат и други жп превозвачи, а в Национална компания „Железопътна инфраструктура“ има адекватни ръководители.
Цялото интервю на Даниела Големинова и Мила Младенова с проф. Симеон Ананиев може да чуете в звуковия файл.
Софийският апелативен съд ще решава за мерките за неотклонение на кмета на Варна Благомир Коцев, общинските съветници от "Продължаваме промяната" Йордан Кателиев и Николай Стефанов и бизнесмена Ивайло Маринов. Адвокатите им оспорват решението на Софийския градски съд, който в петък през нощта ги остави за постоянно в ареста. Четиримата, заедно..
Разпитват българин в Атина за участие в убийство на полски гражданин. Според разследването досега той, заедно с двама албанци, са осигурили оръжието за убийството. Българинът и албанците пристигнали на мястото заедно с извършителя, а след това му помогнали за напускане на местопрестъплението. Българинът е на разпит в полицията и е задържан като..
Няма да има реформа в платеното паркиране в София. Общинските съветници от ГЕРБ - СДС и от БСП отложиха гласуването на доклада на "Спаси София" в комисиите на общинския съвет. Предвиждаше се въвеждане на нова - "Червена зона" за платено паркиране в центъра на града - на цена от 5 лева за час от понеделник до неделя от 9 до 21 ч. Няма да бъде..
След 9 часа дебати и гласувания депутатите не успяха да приемат всички промени в Закона за движение по пътищата. Заседанието се провали заради липсата на кворум. Промените трябваше да позволят на камерите на националната тол-система да отчитат средна скорост на движение и да включат общинските камери в битката с пътния травматизъм...
Протест в защита на арестувания кмет на Варна Благомир Коцев и останалите арестувани по делото се проведе до Европейския парламент в Брюксел. В него участваха евродепутатите от "Обнови Европа" Никола Минчев и Христо Петров, както и високопоставени представители от паневропейската партия на либералите АЛДЕ. Трети протест в подкрепа на..
И русенци излязоха на протест пред Съдебната палата в града с настояване за върховенство на закона. Трети протест в подкрепа на Благомир Коцев във Варна (СНИМКИ) Пред Съдебната палата в Русе се събраха десетки активни граждани и местни политически привърженици, за да изразят подкрепата си към кмета на Варна Благомир Коцев и да настояват за..
Продължава протестът, организиран от ПП и "Правосъдие за всеки" под надслов "Да свалим бухалките на деребеите". Малко преди 21 ч. д емонстрантите тръгнаха на шествие по бул. "Цар Освободител" към сградата на Народното събрание. "Правосъдие за всеки" свиква протест тази вечер в София Пред събралото се множество говориха редица юристи,..
В "Нощен Хоризонт" гости по темата за отпуските на учителите, как почиват през лятото учителите - това коментират Дора Терзиева - старши учител в ДГ..
Обществената поръчка за десет нови автобуса до Витоша е провалена. Явили са се двама участници, като единият е бил отстранен по формални причини...
"Вчерашните протести са протести, които Варна не помни от 2013 година , когато на улицата излязоха наистина хиляди хора". Това каза пред БНР Спас..