"Има чести аварии на локомотиви и повреда на вагони. Самата инфраструктура не позволява въвеждането на високоскоростни влакове. Работи се по осъществяването. Наличният подвижен състав в момента се движи със скорост, която не е по-голяма от 130 километра в час".
Самият ремонт на инфраструктурата налага да бъде изключена част от техниката, която защитава безопасността, обясни още той.
"Но всичко опира до човешкия фактор, до подготовката на един служител. Почти всички инциденти, както и този в Гърция, са следствие на това, че е допусната грешка от служител, който осъществява тази дейност. Никой не е застрахован, но ми се струва , че в България се работи добре по въпроса. Условията, които са наложени от гледна точка на движение на влаковете и правилниците, които се прилагат, би трябвало да не се допускат подобни инциденти".
В целия сектор на железопътния транспорт най-голям проблем е човешкия фактор, посочи изпълнителният директор.
"Средната възраст е 54-55 години. Самата работа не е много приятна, а започването й не се стимулира и от предлаганото възнаграждение. Средната заплата в БДЖ в момента е около 1170 лева. Няма интерес от страна на младите хора"
Подвижният състав е на над 40 години в по-голямата си част, обясни още инж. Атанасов.
"В момента тече модернизация на 20 броя локомотиви. Стараем се това, което може да се ремонтира, да бъде пуснато в експлоатация".
Изпълнителният директор на БДЖ смята, че се спекулира с 26-те милиона, отпуснати за ремонт и модернизация на 15 стари вагона. По думите му е преведен само аванс от 7 милиона лева. Атанасов коментира и изказване на Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ, който казва, че са закупени 50 мотрисни влака за 184 милиона евро и едва 27 от тях са в експлоатация в момента.
"Закупени бяха 50 броя мотриси и само една от тях беше нарязана на скрап, защото е претърпяла катастрофа. В момента има 49 мотриси. 46 от тях са предадени за ремонт. 30 вече се експлоатират, а 16 чакат да бъдат ремонтирани Има обаче проблем с липсата на някои части".
БДЖ дължи около 50 милиона лева на „Железопътна инфраструктура“ и те се погасяват постепенно, посочи инж. Атанасов. Железниците получават около 250 милиона лева на година от държавата, каза той.
"Около 220 милиона лева субсидия и 30 милиона капиталов трансфер за ремонти"
Той не вижда основание за поскъпване на билетите за БДЖ и отчита увеличаване на пътникопотока с 26% от началото на годината спрямо предходната. Отдава го на цените на горивата.
Инж. Атанасов обясни също, че се работи по вкарването в експроатация на закупените машини за закупеване на билети, за които бяха дадени над 400 хиляди лева.
Атанас Атанасов обясни, че пътува с влак. Семейството му също използва железниците. Той е категоричен, че няма основания да се притеснява от това.
Цялото интервю на Снежана Иванова с Атанас Атанасов може да чуете в звуковия файл.Панамският канал е и ще продължи да бъде панамски. Така президентът на централноамериканската държава Хосе Раул Молино отвърна лаконично, но твърдо на обявеното от президента на Съединените щати Доналд Тръмп намерение да върне на Вашингтон контрола върху канала. Панама отхвърли претенциите на Доналд Тръмп Тръмп официализира тази заявка в първата..
Български гражданин, който живее в САЩ, е арестуван след двойно убийство в Монтгомъри Каунти, щата Мериленд, недалече от американската столица Вашингтон. Местната полиция в прессъобщение информира, че 25-годишният Калоян Димов Стоев е бил арестуван във връзка с убийства на две различни места. Властите смятат, че убийствата са свързани. Според полицията..
Златният век на Америка започва точно сега, заяви Доналд Тръмп във встъпителната си реч като президент на САЩ: "От този ден нататък нашата страна ще процъфтява и пак ще бъде уважавана по целия свят", заяви той от трибуната в Ротондата на Капитолия - сградата на Конгреса в САЩ. Доналд Тръмп и Джей Ди Ванс положиха клетва като президент и..
Веднага след президентската клетва на Тръмп заваляха блогопожелания към него от различни световни лидери: Доналд Тръмп и Джей Ди Ванс положиха клетва като президент и вицепрезидент на САЩ Завръщането ви в Белия дом ще увеличи неимоверно разходите за отбрана и производството на отбранителни средства, се обърна към Тръмп генералният секретар на НАТО..
Речта на Тръмп беше вдъхновяваща и с много обещания. Това каза пред БНР п роф. Асен Асенов, преподавател по икономика в Американския университет във Вашингтон. "Първото нещо, което аз лично очаквам от втория мандат на Тръмп, е да се направят промени и американската икономика да продължи да има своята роля в света. Това е голямото..
Обединението на лявото пространство трябва да продължи и в бъдеще и аз ще работя за този дългосрочен проект, ако бъда избран за лидер на БСП, заяви Кристиан Вигенин, който в момента е заместник-председател на социалистическата партия. Кристиан Вигенин ще се кандидатира за председател на БСП "Моята амбиция в тази кампания е да видим кои са..
България прави необходимия напредък към приемане на еврото според представителите на европейските институции, с които се срещна министърът на финансите Теменужка Петкова. Това е изводът в съобщението от ресорното министерство, което разпространи и снимка на Петкова с еврокомисаря по икономиката Валдис Домбровскис, гуверньора на ЕЦБ Кристин..
Проблемите в детското здравеопазване и липсата на лекари не са от вчера, те са от доста години. Недостиг има в общинските и държавните болници,..
Още след изборите от ГЕРБ-СДС заявихме, че основен приоритет е стабилността на страната. Очертахме потенциалните партньори и реализирахме правителство..
ГЕРБ и Пеевски се опитват да запазят максимално контрол върху тази правосъдна система. Това заяви пред БНР а кад. Николай Денков, съпредседател на..