"Има чести аварии на локомотиви и повреда на вагони. Самата инфраструктура не позволява въвеждането на високоскоростни влакове. Работи се по осъществяването. Наличният подвижен състав в момента се движи със скорост, която не е по-голяма от 130 километра в час".
Самият ремонт на инфраструктурата налага да бъде изключена част от техниката, която защитава безопасността, обясни още той.
"Но всичко опира до човешкия фактор, до подготовката на един служител. Почти всички инциденти, както и този в Гърция, са следствие на това, че е допусната грешка от служител, който осъществява тази дейност. Никой не е застрахован, но ми се струва , че в България се работи добре по въпроса. Условията, които са наложени от гледна точка на движение на влаковете и правилниците, които се прилагат, би трябвало да не се допускат подобни инциденти".
В целия сектор на железопътния транспорт най-голям проблем е човешкия фактор, посочи изпълнителният директор.
"Средната възраст е 54-55 години. Самата работа не е много приятна, а започването й не се стимулира и от предлаганото възнаграждение. Средната заплата в БДЖ в момента е около 1170 лева. Няма интерес от страна на младите хора"
Подвижният състав е на над 40 години в по-голямата си част, обясни още инж. Атанасов.
"В момента тече модернизация на 20 броя локомотиви. Стараем се това, което може да се ремонтира, да бъде пуснато в експлоатация".
Изпълнителният директор на БДЖ смята, че се спекулира с 26-те милиона, отпуснати за ремонт и модернизация на 15 стари вагона. По думите му е преведен само аванс от 7 милиона лева. Атанасов коментира и изказване на Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ, който казва, че са закупени 50 мотрисни влака за 184 милиона евро и едва 27 от тях са в експлоатация в момента.
"Закупени бяха 50 броя мотриси и само една от тях беше нарязана на скрап, защото е претърпяла катастрофа. В момента има 49 мотриси. 46 от тях са предадени за ремонт. 30 вече се експлоатират, а 16 чакат да бъдат ремонтирани Има обаче проблем с липсата на някои части".
БДЖ дължи около 50 милиона лева на „Железопътна инфраструктура“ и те се погасяват постепенно, посочи инж. Атанасов. Железниците получават около 250 милиона лева на година от държавата, каза той.
"Около 220 милиона лева субсидия и 30 милиона капиталов трансфер за ремонти"
Той не вижда основание за поскъпване на билетите за БДЖ и отчита увеличаване на пътникопотока с 26% от началото на годината спрямо предходната. Отдава го на цените на горивата.
Инж. Атанасов обясни също, че се работи по вкарването в експроатация на закупените машини за закупеване на билети, за които бяха дадени над 400 хиляди лева.
Атанас Атанасов обясни, че пътува с влак. Семейството му също използва железниците. Той е категоричен, че няма основания да се притеснява от това.
Цялото интервю на Снежана Иванова с Атанас Атанасов може да чуете в звуковия файл.Генералният секретар на НАТО Марк Рюте и гръцкият премиер Кириакос Мицотакис обсъдиха в Атина възможностите за ефективна помощ за Украйна по линия на Алианса. След споразумение с НАТО и с Киев гръцки пилоти ще обучават украински колеги на изтребители Ф-16.Това съобщи генералният секретар на НАТО след срещата си с гръцкия премиер в Атина...
Българската търговско-промишлена палата винаги е подкрепяла правното регламентиране на лобистката дейност в България . Това каза в интервю за БНР Виктория Славчева, главен експерт в юридическата дирекция на БТТП. Палатата участва в работна група по изготвяне на законодателство , свързано с правилата и стандартите за лобизма. Според Славчева..
Едни от най-успешните предприемачи ще бъдат гост-лектори на ежегодната StartUP- конференция, която започва тази вечер в Американския университет в България. Събитието, което се организира от студентската Start UP-организация, събира в Благоевград предприемачи, студенти и ентусиасти, които споделят общото желание за развитие в..
" Комисията се гласува анблок. Отделно се гласува председателя и върховния представител за външната политика на Комисията ". Това заяви пред БНР директорът на Портал "Европа" Юлияна Николова. Тя обясни от какво се пораждат разногласията и договорките : "Още преди изборите Прогресивният алианс на социалистите и демократите заявиха, че ще..
Партийната система очевидно се разпада . Това каза пред БНР журналистът от "Сега" Людмил Илиев. Институциите рухват, а легитимността на държавата е поставена под съмнение. Има кризисни елементи, които показват, че нашата държавата затъва много дълбоко, изрази мнение той. Илиев описа ситуацията с невъзможността да се избере председател..
Изготвени са проекти за ремонт на ВиК мрежата в трите най-големи села в Дупнишко - Яхиново, Крайници и Самораново, казаха от Общината. Състоянието на водопреносната мрежа и на трите места е лошо, авариите са чести, лятото се налага и режим за водата, а в Самораново имаше и протести. Ще бъдат ремонтирани над 30 километра ВиК мрежа в трите..
Сатиричната комедия "Астория" от Юра Зойфер, която се поставя за първи път в България, ще гостува на 27 ноември от 19 ч. в Общинския драматичен театър Кюстендил. Постановката е копродукция на Сдружение "Транзит" и Драматичен театър "Апостол Карамитев" - Димитровград, а турнето на спектакъла се осъществява с финансовата подкрепа на Национален фонд..
За планирано масово изселване на българи от Дуисбург, Германия, алармира неформалната мрежа "Столипиново в Европа". "Това, което се случи, е,..
По-добре избори, отколкото правителство на всяка цена . Коментара направи пред БНР социологът Кънчо Стойчев и уточни, че изборите са демократична..
Пеевски е човекът, с когото Борисов води разговора, а не с ПП-ДБ . Това каза пред БНР Арман Бабикян, ПР експерт и бивш депутат от "Ние идваме". "..