Сред тях са неосигуряване на предимство на пешеходци и автомобили, говорене по телефон без устройството за свободните ръце, превишена скорост, употреба на алкохол и наркотици.
Заместник-председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Петър Вутов смята, че по-високите санкции ще доведат до резултат, но е необходимо да са създадат и по-добри условия на пътя, които да не са предпоставки за инциденти.
"Имало е ремонт, не е премахнат знакът за ограничение на скоростта. След този знак се създава предпоставка да се санкционират шофьорите, които преминават с по-висока скорост. Трябва да има по-високи глоби, за да може да се реагира на тези катастрофи по пътищата, но от друга страна трябва да се направи ревизия на "Знаково стопанство" – да се проверят тези места, където знаците не съответстват на даденото положение. Сега ще се разлистят дърветата, много от знаците ще бъдат скрити, няма да се виждат от водачите."
Отнемането на точки е добра превенция и има ефект върху спазването на правилата на пътя, подчертава Вутов.
По отношение на отнетите контролни точки водачите трябва да бъдат информирани колко точки им се отнемат, за кое нарушение и колко им остават в талона, допълва експертът.
Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи е на мнение, че отнемането на контролни точки при нарушения на пътя ще бъде превантивна мярка при системните нарушители, за които не е трудно да плащат глобите, независимо от техния размер.
През годините размерът на глобите нарасна много, сега има наваксване с отнемането на контролни точки, отбелязва Тодоров.
По думите му за системните нарушители на пътя плащането на глобите не е проблем, но когато освен глобата се вземат и точки, на даден нарушител ще може да се отнема и шофьорската книжка, тоест ще има оздравителен ефект.
"Проблемът не е в контролните точки, а в нивата на корупция в МВР, в Пътна полиция и в слабия контрол на назначаването на служители там", казва шофьор.
"Трябва да се премахне морално остарелият син талон. Всяка европейска държава има онлайн система, достъпна до шофьорите. Има толкова опасни шосета и участъци в българската пътна инфраструктура, за които се знае, че са причина за ПТП-та от години. къде е този бюджет, в който всичките глоби отиват? Трябва да виждаме къде отиват парите от тези глоби за подобрение на системата", коментира друг водач.
"Външната ни политика е ден за ден, без да се мисли, че има и утре и не се знае какво ще бъде утрото ". Това каза пред БНР журналистът Зорница Илиева. В предаването "12+3" тя направи коментар относно напускането на вицепремиера Мария Габриел на форума на Организацията за сигурност и сътрудничество в Европа, който се проведе в Скопие, и..
Близо 79% от българската икономика вече е на светло през 2022 година, показва тринадесетото издание на изследването на Асоциацията на индустриалния капитал. Ръстът на изсветляване на икономическите дейности е с малко под 1%,в сравнение с 2021 година и надхвърля досегашния "исторически" максимум, достигнат в предпандемичната 2019..
Мнозинството от българите не разбират нуждата от промени в Конституцията, а 95% нямат или имат само бегла представа от предложенията за промени в основния закон. Това показва изследване, реализирано от агенция "Глобал Метрикс" по поръчка на Българския институт за правни инициативи (БИПИ). То беше представено днес – в деня, в който Комисията по..
Доброволческият отряд от 15 души към Общината в Дупница ще бъде разпуснат - ще бъдат привлечени нови доброволци, каза за БНР новоизбраният кмет Първан Дангов. Причината е, че при създалата се тежка зимна обстановка в района преди седмица нито един от доброволците не се отзовал и не се включил при решаване на редицата критични ситуации в Дупница и селата...
Лъчезара Делчева е на 13, когато заминава с родителите си за САЩ. В началото й е тъжно и самотно, но се адаптира и продължава. Завършва Международни отношения, а днес е стратегически директор в АТ компания. Лъчезара Делчева е гост в 25-ти епизод на рубриката “Америка - илюзии и реалности”. Казва,че обича да живее на бързи обороти и е..
Откакто има кораби в моретата и океаните, пиратите са част от живота по вълните . За съжаление съвременните нашественици изобщо не приличат на Джони Деп и нападенията на кораби се случват непрестанно. Един от българските капитани, които имат опит в опазването на кораба, екипажа и товара, е Светослав Цонков, който вече 23..
"Знакът, който "Лукойл" иска да даде на българската държава е, че "Лукойл" не е компания, която ще наблюдава как най-примитивни рекетьори са гаврят с..
Дефицитите на нашите ученици ще се преодолеят с години работа и сериозни реформи, за които е необходим широк политически консенсус. Това обясни пред..
След бурни спорове Комисията по отбрана подкрепи предложението България да предостави на Украйна неизправни и с отпаднала необходимост зенитно-ракетни..