"Проблемът с липсата на водачи е дългогодишен. По последни данни около 500 000 водачи не достигат в целия ЕС. Неведнъж сме споменавали, че Пакетът за мобилност, който насила беше наложен от западните ни партньори, една от целите му е именно да реши този проблем с водачите във всичките по-големи западни държави", заяви Димитров.
Заради европейското законодателство в България беше въведено обслужване на едно гише - за наемането на чуждестранен гражданин, документи се подават в дирекция "Миграция" към МВР, част от документите се разглеждат от Министерството на труда и социалната политика, друга част биват разглеждани от ДАНС. Тази втора процедура се бави изключително много, алармират от бранша. Така в общия случай наемането на един водач от трета държава отнема около 6 месеца.
Ако не сме държавата, която плаща най-големите нетни чисти възнаграждения на водачите, то сигурно сме в топ 3 на Европа, отбелязва още Димитър Димитров.
"В Полша започнаха да работят може би десетки хиляди украинци като водачи на международни превози на товари. В съседна Сърбия в градския транспорт в Белград може би половината водачи са от Непал", дава пример той и допълва – наложително е да се облекчи режимът за внос на кадри от трети държави.
Димитров е категоричен, че вносът на работници от други държави е моментното решение.
Много от големите фирми имат свои автошколи за обучение на професионални водачи, заплащането също е високо.
Автобусният бранш също е засегнат от липсата на професионални шофьори. Според Петър Захариев от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България, който е собственик на транспортна фирма от Монтана, автобуси има, но няма кой да ги управлява. Това е и една от причините за затварянето на междуселищни линии. По думите му, липсата на държавна политика е основният проблем за задълбочаването на кризата:
"Проблемът с липсата на кадри в България е много остър, задълбочавайки се с всяка изминала година. Той е в резултат на липсата на каквато и да е политика на българските правителства в това отношение - обучение на подрастващото поколение и профилиране като шофьори, монтьори и друг технически персонал. Виждате как се справяме с този проблем и във Видин, и във Враца, и в Монтана, и в останалата част на България, но при нас е по-остро, просто се затварят т.нар. селски линии, затварят се и градски линии в тези градове. Защото първо няма пътници, но с не по-малка тежест е проблемът, че няма шофьори. Т.е. в момента ние като превозвачи имаме достатъчно брой автобуси да возим всеки ден по няколко пъти до всяко населено място, но няма шофьори, автобусите стоят."
Повече по темата чуйте в звуковия файл.
Към Балканите има почти постоянен поток на по-топъл въздух. Това е естествен процес. Нормално е времето да бъде относително по-топло от климатичните норми . Това обясни в интервю за БНР доц. Илиан Господинов от Националния институт за метеорология и хидрология (НИМХ). През юни миналата година температурите бяха по-скоро около нормата и..
Ерик тен Хаг ще остане мениджър на Манчестър Юнайтед след прегледа на представянето на клуба за сезона, съобщават британските медии. Според Би Би Си Юнайтед е разговарял с холандеца за удължаване на договора му на „Олд Трафорд“. Слабата втора кампания за Тен Хаг завърши с висока оценка, тъй като той..
"Има го феномена на непрестижния вот . Второто е, че паралелната реалност онлайн съществува. Съществуват изключително странни хора, със свои видеоканали, своя аудитория, свои зрители. И когато схванем върху колко голяма аудитория имат влияние хора като Цанов (Станислав Цанов - бел. ред.) и Киро Брейка, които няма да видите в национален..
" В България ще се появи нова мощна политическа сила, от която има нужда обществото . Такава, около която да се формира нов тип управление. Ако не е президентът, ще е нещо друго." Това мнение изрази в интервю за БНР политологът проф. Александър Маринов. Персонифицираните очаквания са насочени към президента , смята той. "В момента това..
Купуването и продаването на гласове е престъпление. Преди и по време на избори се правят специализирани полицейски операции срещу нарушаване политическите права на гражданите. Но защо да са нарушени правата им, ако всичко става по съгласие - и на едната, и на другата страна? Практиката показва, че това са най-трудно доказуемите престъпления...
На географския ръб на ЕС – в селата Лесово и Мелница от Ямболска област, настроенията са сходни. Лесово е само на няколко километра от българо-турската граница. Някои жители там са доволни, че България е в ЕС, други не отчитат промяна. Всички обаче са обидени на политиците. В предизборната кампания виждат само "надплюване, кал". За..
И в най-уредената държава да отидеш, си чужденец. Това е разбрала поетесата Диана Иванова, когато обстоятелствата я принуждават да напусне родния Сливен и да отиде в Англия при децата си. Там работи в Медицински център, но едно редовно слушано българско предаване като "Рано в неделя" и болката към България тази година я вдъхновяват да..
" Политическата некоректност е състояние на духа, не е състояние на джоба ". Това каза пред БНР избраният за евродепутат от "Възраждане" Петър Волгин,..
Пороен дъжд с градушка с големина на яйце връхлетя град Шипка снощи около 18.30 часа. В града няма бедстващи хора, но щетите са огромни и тепърва ще..
Не сме се събрали с "Величие", аз ги каних доста отдавна, преди да станат партия, но от сега нататък не им трябвам. Това каза пред БНР Кирил Кирилов -..